mboost-dp1

Opteron og amd athlon 64 bit - crasher uprovokeret

Gå til bund
Gravatar #1 - tom_cruise
4. maj 2005 00:41
Hej

Personligt ejer jeg en opteron 246. Har installeret windows, men efter at have installeret servicepack 2 crasher den i opstarten. Med inspiration fra andre tråde herinde prøvede jeg at skrive /NoExecute=AlwaysOff i min bootstring.. Intet hjalp desværre. Jeg køre uden servicepack 2 nu...

Videre har jeg lige købt en AMD Athlon 64 bit 3 Ghz til en kammerat. Han har installeret windows, men allerede der crasher den og genstarter uprovokeret.

Er det noget specielt man skal tage hensyn til med disse 64 bit processorer. Skal man have fat i en udgave af windows der understøtter det eller hva?

Håber nogle af jer expter kan hjælpe mig....
Gravatar #2 - Bubel
4. maj 2005 05:36
Hmmm har selv en Athlon 64 3Ghz der kører upåklageligt med SP2.
Har dig og din kammerat noget af det samme hardware? Især bundkort og grafikkort kan være problemet.

Prøv at hente de nyeste drivere til dit hardware og installer det før du installerer SP2.
Gravatar #3 - tom_cruise
8. maj 2005 17:37
Har prøvet hvaf i har anbefalet, men samme problem...Har geninstalleret winodws et par gange. Jeg er kommet frem til at problemet måske kan ligge i et stykke software som jeg installere. Det er til min pivotunderstøttelse. Grafikkortet er onboard og hedder sis 760...Mit spørgsmål går så på om graffikkortet skal understøtte pivot for at dette virker...

Venlig hilsen
Karsten Nørgaaard
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login