mboost-dp1
partitionering og SW RAID i Linux
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Inden længe bygger jeg en ny server og denne gang bliver det med Linux som OS. Jeg har endnu ikke bestemt mig for hvilken distribution jeg vil bruge, men det vil afhænge af følgende.
Jeg mindes at have fået fortalt at det er muligt at bruge software RAID under linux sådan så lige gyldig hvilken disk der kradser af så kan den stadig boote. Hvilket nok må sige at boot partitionen er mirrored på alle diskene.
Hvilke(n) distribution(er) kan det?
Jeg mindes at have fået fortalt at det er muligt at bruge software RAID under linux sådan så lige gyldig hvilken disk der kradser af så kan den stadig boote. Hvilket nok må sige at boot partitionen er mirrored på alle diskene.
Hvilke(n) distribution(er) kan det?
Teoretisk burde alle linux distroer der køre på kernerne 2.6 og over, personligt kan jeg kun garentere at SuSE kan det
Begge dele er muligt, gå ind på SuSE's hjemmeside der kan du finde indstruktion i hvordan, og der står oxo om fordele og ulemper
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.