mboost-dp1
Problem med lydkort efter installation af firewirekort
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg kører windows xp professional og efter jeg har installeret mit nye asus firewirekort virker mit lydkort ikke. (Det er et Creative Soundblaster 64)
Jeg har prøvet at fjerne firewirekortet og så virker lydkortet fint.
Det skal måske lige siges at min maskine er en lidt ælndre af typen:
Pentium 2 350 MHz
På forhånd tak for hjælpen!
Jeg har prøvet at fjerne firewirekortet og så virker lydkortet fint.
Det skal måske lige siges at min maskine er en lidt ælndre af typen:
Pentium 2 350 MHz
På forhånd tak for hjælpen!
Interrupt ReQuest.
Hvis min hukommelse ellers funker, handler det om at systemet f.eks. kan modtage "jeg er færdiiiiiiiiig"-beskeder fra din printer, dit lydkort etc. så alle parter kan komme videre med deres liv. I de gode, gamle dage var vi (vist nok) begrænset til at bruge IRQ 0-15, men i disse Windows-dage ved jeg strengt taget ikke hvor mange IRQ'er der stilles til rådighed for systemet. Nok en del.
Gå ind i Device Manager (Win+Break -> Hardware -> Device Manager. Er der små gule trekanter med udråbstegn ved dit lydkort når FireWire-kortet sidder i? Hvis ja, vælg Properties for dit lydkort, hvorefter det burde fremgå hvad Windows mener fejlen er. Hvis det er en hardwarekonflikt er det fordi flere enheder skal dele ressourcer, hvilket der er en af dem der ikke kan finde ud af.
Hvis min hukommelse ellers funker, handler det om at systemet f.eks. kan modtage "jeg er færdiiiiiiiiig"-beskeder fra din printer, dit lydkort etc. så alle parter kan komme videre med deres liv. I de gode, gamle dage var vi (vist nok) begrænset til at bruge IRQ 0-15, men i disse Windows-dage ved jeg strengt taget ikke hvor mange IRQ'er der stilles til rådighed for systemet. Nok en del.
Gå ind i Device Manager (Win+Break -> Hardware -> Device Manager. Er der små gule trekanter med udråbstegn ved dit lydkort når FireWire-kortet sidder i? Hvis ja, vælg Properties for dit lydkort, hvorefter det burde fremgå hvad Windows mener fejlen er. Hvis det er en hardwarekonflikt er det fordi flere enheder skal dele ressourcer, hvilket der er en af dem der ikke kan finde ud af.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.