mboost-dp1

Problem med lydkort efter installation af firewirekort

Gå til bund
Gravatar #1 - kristofferj
12. jan. 2004 19:44
Jeg kører windows xp professional og efter jeg har installeret mit nye asus firewirekort virker mit lydkort ikke. (Det er et Creative Soundblaster 64)
Jeg har prøvet at fjerne firewirekortet og så virker lydkortet fint.
Det skal måske lige siges at min maskine er en lidt ælndre af typen:
Pentium 2 350 MHz
På forhånd tak for hjælpen!
Gravatar #2 - Wolly
12. jan. 2004 22:56
Prøv at søtte det i en anden PCI port... Plejer at virke da nogle kort ikke kan håndtere en delt IRQ.
Gravatar #3 - kristofferj
13. jan. 2004 21:17
Jeg har prøvet forskellige PCI porte men det hjælper ikke.
Hvad står IRQ for?
Gravatar #4 - TWFH
14. jan. 2004 11:39
Interrupt ReQuest.
Hvis min hukommelse ellers funker, handler det om at systemet f.eks. kan modtage "jeg er færdiiiiiiiiig"-beskeder fra din printer, dit lydkort etc. så alle parter kan komme videre med deres liv. I de gode, gamle dage var vi (vist nok) begrænset til at bruge IRQ 0-15, men i disse Windows-dage ved jeg strengt taget ikke hvor mange IRQ'er der stilles til rådighed for systemet. Nok en del.

Gå ind i Device Manager (Win+Break -> Hardware -> Device Manager. Er der små gule trekanter med udråbstegn ved dit lydkort når FireWire-kortet sidder i? Hvis ja, vælg Properties for dit lydkort, hvorefter det burde fremgå hvad Windows mener fejlen er. Hvis det er en hardwarekonflikt er det fordi flere enheder skal dele ressourcer, hvilket der er en af dem der ikke kan finde ud af.
Gravatar #5 - Wolly
14. jan. 2004 18:05
Det er ikke windows der begrænser antallet af IRQ'er men computeren, og da det er en gammel maskine kunne det være tilfældet. Eftersom det ikke virker med forskellige PCI porte, er det dog formentligt ikke det der er grunden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login