mboost-dp1

Problemer med ADSL-netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - kristofferj
14. sep. 2002 10:16
Jeg har en Tiscali ADSL forbindelse med router og den har jeg sluttet til et netværk med 3 computere. Mit problem er at jeg ikke kan være host i spil på nettet f.eks Warcraft 3, Renegade, osv.
Desuden kan jeg heller ikke sende filer med f.eks. messenger, men jeg kan sagtens skrive med folk.
Jeg har hørt at det kan være noget opsætningen af routeren, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det.
Hjælp mig please!
ps. jeg er ikke nogen "total iorden" nørd så forklar venligst grundigt.
Gravatar #2 - Raenil
14. sep. 2002 10:38
Jeg går ud fra, at du med din Tiscali ADSL har en Cisco 677 router?
Gravatar #3 - DarkBorg
14. sep. 2002 20:46
prøv at ligge en comp med en god sikkerhed ( firewall ) som DMZ. Det har gjort at jeg kan hoste wc3 spil ihvertfald men man skal lige være opmærksom på at alt går ned til den comp ingen filtre.
Eller du kan definere de porte spillet bruger manuelt men det lyder som om det ikke er det eneste du skal bruge ssååååå, der er lidt mere arbejde i det. Jeg har brugt det på min ekstra box som jeg jeg ikke er så bekymret for bliver angrebet + med en soft firewall såå.
Men den rigtige måde er at definere de rigtige porte til de rigtige adresser i routeren.

Den burde have et Web interface men jeg kender ikke den specifikke opsætning. Prøv evt. at connecte til den på
192.168.1.1 eller hvad den er sat til i din opsætning.
Gravatar #4 - kristofferj
5. okt. 2002 21:57
Ja det er en cisco 677 router, tror jeg. Det er ihverttilfælde den billigste af routerne, altså den hvor månedspriserne er lavest.
Jeg kunne godt tænke mig lidt mere newbie info omkring det med at definere portene. F.eks hvordan får jeg adgag til routeren, hvordan ved jeg hvilke porte der bruges til hvad, osv.
på forhånd tak fra en stakkels uvidende!
Gravatar #5 - Patzer
6. okt. 2002 07:18
Prøv evt. om du kan bruge følgende til noget:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr...
(du skal selvfølgelig se bort fra de få Cybercity specifikke punkter)

Mht hvad IP routeren har (såfremt du er i tvivl) så burde den være lig med din default gateway's IP.

Håber ovenstående kan bruges til noget...

Held og lykke :-)
Gravatar #6 - Wolly
6. okt. 2002 10:33
Hey... Her er et par tip, håber at du kan bruge dem.

CC's side er rigtig god til at fortælle hvordan du skal gøre det, her er så lidt teori...

Når du hoster spillet eller skal modtage filer eller lignende, vil den computer der connecter til din forsøge at få forbindelse til din comp. Når du har en router ( som du jo har ) kan du have mange computere på dit netværk. Du skal derfor angive hvilken computer din router skal sende indgående pakker til. Der er som tidligere beskrevet to måder at gøre det på; Du kan sende ALLE pakker til en comp eller åbne nogle porte til en comp og andre til en anden. Alt dette skal angives i routerens NAT funktion ( NAT == Network Address Table (tror jeg nok ))

Du kan connecte til din router på dennes IP med telnet, skriv i windows konsol "telnet MYIP" skift ip'en ud med routerens ip (sikkert 10.0.0.1) normalt det samme som din gaitway. Du skal forworde portene til din computer så det er en god ide at have statisk ip på din egen comp. evt. 10.0.0.2.

For at finde ud af hvilke porte du skal bruge, må du se i dokumentationen til programmet eller spillet du skal bruge. Det står der normalt et eller andet sted -)

For at finde ud af hvilke komandoer du skal bruge i telnet, kan du læse instruktionerne på CC's hjemmeside, som personen før mig gav et link til.

Det burde være nok til at du kan konfigurere det nødvendige... Det tager nok lidt tid første gang, men så kan du det også :-)

( det er altid en god ide kun at åbne de porte du skal bruge, det går dit system mere sikkert mod hackere :-)
Gravatar #7 - kristofferj
22. okt. 2002 10:57
hvilke konsekvenser har det for de andre computere på netværket hvis jeg forwarder alle portene ned til èn computer. Kan de stadig fungere ligesom de gjorde før?
Hvordan forwarder jeg alle portene ned til én computer?
På Forhånd tak!
Gravatar #8 - Wolly
26. okt. 2002 16:12
Om nogle af portene er for. til den ene comp eller de ikke er for. til nogen comps gør ingen forskel for andre comps...

Hvordan man gør det formoder jeg står beskrevet i dokumentationen til din router...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login