mboost-dp1
Problemer med internet efter installation af VISTA
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har installeret Vista Ultimate, og har TDC som bredbåndsudbyder. Kører gennem en D-Link Gaming 4300 router for at få netforbindelse.
Efter installation af Vista har jeg ikke forbindelse til nettet. Jeg kan ikke pinge routeren, men PC´en får tildelt IP af routeren.
Netværkssettings står til Privat netværk og al deling er slået til.
Samme PC har været på nettet uden problemer med XP installeret, så jeg er ret sikker på, at netkort er OK ( integreret ).
Er der et eller andet sted, jeg mangler at hakke flueben af ?.
Efter installation af Vista har jeg ikke forbindelse til nettet. Jeg kan ikke pinge routeren, men PC´en får tildelt IP af routeren.
Netværkssettings står til Privat netværk og al deling er slået til.
Samme PC har været på nettet uden problemer med XP installeret, så jeg er ret sikker på, at netkort er OK ( integreret ).
Er der et eller andet sted, jeg mangler at hakke flueben af ?.
192.168.0.188. Der er nok rigtig nok, da det er en del af den IP range, som routeren kan tildele.
Når jeg har repareret 1.000 gange, så kommer den på med ultralav hastighed, kan f.eks. hente 1/3 af EB forsiden, så ryger den af igen, og jeg kar ikke længere forbindelse.
Spekulerer på, om det kan være netkortet og router der ikke kan sammen, men det sjove er, at jeg har haft XP på maskinen før, og da susede den bare på nettet.
Når jeg har repareret 1.000 gange, så kommer den på med ultralav hastighed, kan f.eks. hente 1/3 af EB forsiden, så ryger den af igen, og jeg kar ikke længere forbindelse.
Spekulerer på, om det kan være netkortet og router der ikke kan sammen, men det sjove er, at jeg har haft XP på maskinen før, og da susede den bare på nettet.
Nu har den så godt nok lige skiftet IP, efter jeg prøvede en anden router 192.168.0.159.
Kan ikke pinge routeren fra komm.prompten.
Netværk i VTSTA står som privat netværk.
Men der er jo flere TCP/IP´er :
en 4 og en 6 samt noget tunnel-noget ?
Kan ikke pinge routeren fra komm.prompten.
Netværk i VTSTA står som privat netværk.
Men der er jo flere TCP/IP´er :
en 4 og en 6 samt noget tunnel-noget ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.