mboost-dp1
Problmer med Fisc cd ( cdrom server )
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Problmer med Fisc cd ( cdrom server )Jeg har problemer med en såkaldt cdrom server, der kan også sættes hardiske til!. Jeg kan ikke finde ip adressen på den, den skulle være web baseret. Jeg har prøvet at sætte den til "factory default"( så for den ip adressen 192.168.1.1 ) men det hjalp ikke. Jeg har også været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke finde noget om problem. (www. allion.com)
Hvis der er nogle som skulle kende den eller have nogle gode idé så smid lige en mail til mig eller kommenter den.
[email protected]
Hvis der er nogle som skulle kende den eller have nogle gode idé så smid lige en mail til mig eller kommenter den.
[email protected]
Har prøvet det.Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke, Subnet masken er 255.255.255.0 (efter hvad factory default siger). Jeg har også prøvet at sætte subnet til noget andet, men unden held.
To route or not to routeI et IP net er der nogle 'klasser' der ikke routes ud på kindernettet.
Jeg kan ikke huske alle - men her er nogle af dem:
10.?.?.?
127.?.?.? (127.0.0.1 = localhost - dig selv)
192.168.?.?
Ok - hvis dit IP er 192.168.1.2 og din subnetmask er 255.255.255.0 (ingen gateway eller DNS) og serveren har samme opsætning bare med 192.168.1.1 istedet - så brude I kunne se hinanden. (Til at starte med smider du self' din maskine og serveren på samme hub/switch - alene og uden link til andet)
ping så 192.168.1.1 - så burde det virke.
Det kan jo være din server står til DHCP som factory default.
Jeg kan ikke huske alle - men her er nogle af dem:
10.?.?.?
127.?.?.? (127.0.0.1 = localhost - dig selv)
192.168.?.?
Ok - hvis dit IP er 192.168.1.2 og din subnetmask er 255.255.255.0 (ingen gateway eller DNS) og serveren har samme opsætning bare med 192.168.1.1 istedet - så brude I kunne se hinanden. (Til at starte med smider du self' din maskine og serveren på samme hub/switch - alene og uden link til andet)
ping så 192.168.1.1 - så burde det virke.
Det kan jo være din server står til DHCP som factory default.
SorryHej
Jeg er glad for alle de gode bud som har været, men det var min switch som ikke fungere ok. Da jeg satte et corrs-over kable mellem cdrom serveren & computeren virker det fint, så jeg er ked af alt det bøvl som har været med det. (Jeg har da lært lidt). :)
Mange tak !
Næsten en fejl 40 "operator" :)
Jeg er glad for alle de gode bud som har været, men det var min switch som ikke fungere ok. Da jeg satte et corrs-over kable mellem cdrom serveren & computeren virker det fint, så jeg er ked af alt det bøvl som har været med det. (Jeg har da lært lidt). :)
Mange tak !
Næsten en fejl 40 "operator" :)
et lille "fif"Hejsa, selvom denne diskution er afsluttet vil jeg lige tilføje et lille fif, hvis i en anden gang får samme problem. når i feks. har en CD-rom tower eller print box olign. kan i tildel dem en Ip adresse ved at lave en "arp" commando fra dos prompten. eks. : arp -s 192.168.1.10 (Deres MAC adresse) nu får den tvunget en IP (default gateway kommer automatisk)
FYI: Så er en mac adresse en hardcoded Adresse alle enheder der skal på nette får dvs. netkort modem osv. sådan kan en mac adresse se ud: 00-aa-00-62-c6-09 /Mip
FYI: Så er en mac adresse en hardcoded Adresse alle enheder der skal på nette får dvs. netkort modem osv. sådan kan en mac adresse se ud: 00-aa-00-62-c6-09 /Mip
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.