mboost-dp1

Raid test..

Gå til bund
Gravatar #1 - JoP...
17. jun. 2001 09:52
Raid test..Jeg er den "heldige" indehaver af et mindre ata-raid system ---------------------- 3 x IBM 30 gb diske 7200 rpm ata 100 Promise ata100 controller (100 mbit netkort) ----------------------- Dog synes jeg ikke, at det kører helt optimalt. Jeg har testet det bl.a til CBN og UTP, men den kan ikke præstere at skyde mere end 5000 kb. i sek. gennem netkortet. Det kunne jeg jo også før jeg fik raid.. :-( Jeg har testet det i et privat netværk med 4 tilsluttede computere... Cpu'en (800 mhz) kører stort set full load hele tiden.. Normalt? Hvad gør jeg så nu? Kan jeg teste et eller andet? Jeg takker af herfra.. over and out..
Gravatar #2 - Zero
17. jun. 2001 13:48
RE: RaidtestFørst og fremmest, hvilket OS kører du. Jeg gætter på windows men hvilken version. Jeg har faktisk samme konfig bortset fra at det er med 2 diske og jeg kan sparke 10 mega ud af netkortet, så det må næsten være et driver problem.
Gravatar #3 - Miklos
18. jun. 2001 07:28
Full/half duplexkører du ikke full-duplex på din switch/hub kan du ikke har din switch/hub ikke mere end '5 mb/sek' backplane kan du ikke Sidder dit netkort ikke i en busmaster slot - kan du (nok) ikke Kører du windows 9X kan du (nok) ikke Har du et billigt netkort (andet end Intel og 3Com) kan du (nok) ikke osv. osv. Køb evt. http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=100
Gravatar #4 - Pernicious
18. jun. 2001 12:25
5 MB/s er jo ingen ting for et RAIDDet jeg mener er at det vil være fuldstændig lige meget om du havde diskene i RAID eller seperat. Hver af de nævnte diske kan levere mere en rigelig data til at 'fylde' dit netkort med data. her selv et 2 disk RAID 0 og det kan levere over 40 MB/s sustained. (store filer, ingen fragmentering)
Gravatar #5 - PlattFuss6.7
18. jun. 2001 13:21
Til Alphaikke mere jeg har kørt test på mit raid promise fasttrak 100 2 x Maxtor 60 gb dimondmax abit kt7 athlon 900 256 mb sdram pc100 win2k og der overfører den med 70 - 84 mb sek alt efter hvad testprogram jeg bruger
Gravatar #6 - JoP...
20. jun. 2001 15:19
Hjælp til en newbie..Busmaster slot? Hvilket netkort skal jeg købe? Hvordan har jeres CPU det, når Raid kører? Hvilke testprogrammer er der, jeg kan købe/dl? Jeg bruger W2K..
Gravatar #7 - Pernicious
20. jun. 2001 22:32
PlattfussHvilket program bruger du? og under hvilket OS? for så vil jeg da lige prøve det.
Gravatar #8 - PlattFuss6.7
21. jun. 2001 05:53
Til Alphajeg bruger windows 2000 og programmet kan jeg ikke lige huske da jeg er på arbejde poster nok en besked sener i dag med navnet på programmet... //PlattFuss
Gravatar #9 - PlattFuss6.7
13. sep. 2001 13:27
Ja ok nu kan jeg lige huske HD-Tach siger 90 mb i sekundet på mit raid og hvor den siger cd 30 på min ibm deskstar 75gxp 30 gb
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login