mboost-dp1
Ram tweaking = gfx går kold ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
store problemer...
Først ram og nu osse gfx kort :/
Mine specs:
Epox 8rda3+
Geforce 4 Ti 4200 med zalman køler, fungeret upåklageligt i et halvt år nu.
2x512 PC3200 Kingston
Nå, men her er problemet:
Havde problemer med at få pc3200 til at køre stabilt ved fsb200 (kører normalt ved 191fsb da det crasher meget sjældent her, tilfreds ihvertfald), så jeg prøvede at ændre timings, til spd, osv. og intet hjalp.
Prøvede så at sætte ram til 166fsb mens resten af systemet stadig er ved 200fsb. Nu gik comp så helt kold og jeg måtte resette CMOS.
Spillede så et spil lidt senere, og pludselig kommer der store pixel fejl på skærm. Og nu kommer fejlen når den er nået maximal temp. Kan ikke bedømme om den er varmene end normalt men tror det ikke. Jeg aner ikke hvad det kan være... Gfx og ram ændring må da ha noget med hinanden at gøre siden gfx problem først kom efter. Nogen der kan hjælpe? Både med at få ram til at køre ved 200fsb og selvfølgelig gfx problemet.
Bare spørg om mere info og jeg skal gerne skrive det :)
Først ram og nu osse gfx kort :/
Mine specs:
Epox 8rda3+
Geforce 4 Ti 4200 med zalman køler, fungeret upåklageligt i et halvt år nu.
2x512 PC3200 Kingston
Nå, men her er problemet:
Havde problemer med at få pc3200 til at køre stabilt ved fsb200 (kører normalt ved 191fsb da det crasher meget sjældent her, tilfreds ihvertfald), så jeg prøvede at ændre timings, til spd, osv. og intet hjalp.
Prøvede så at sætte ram til 166fsb mens resten af systemet stadig er ved 200fsb. Nu gik comp så helt kold og jeg måtte resette CMOS.
Spillede så et spil lidt senere, og pludselig kommer der store pixel fejl på skærm. Og nu kommer fejlen når den er nået maximal temp. Kan ikke bedømme om den er varmene end normalt men tror det ikke. Jeg aner ikke hvad det kan være... Gfx og ram ændring må da ha noget med hinanden at gøre siden gfx problem først kom efter. Nogen der kan hjælpe? Både med at få ram til at køre ved 200fsb og selvfølgelig gfx problemet.
Bare spørg om mere info og jeg skal gerne skrive det :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.