mboost-dp1
Sapphire Radeon 9600 Pro
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa!
Langt om længe besluttede jeg mig for at skifte GeForce3 Ti200-kortet ud med et Radeon 9600 Pro fra Sapphire. Og hvilken fryd, farverne var klare som aldrig før og alt var godt. Så skulle der leges med TV-out ved hjælp af det medfølgende S-VHS -> Composite-kabel. Får et billede i ca. ti sekunder (under boot), siden har min TV-out ikke villet lade høre fra sig. Når jeg spiller Neverwinter Nights er spillet lige pludseligt fyldt med artifacts (visse partikeleffekter vises som firkantede kasser i stedet). Nu er det så jeg vil høre: Er der nogen herinde der har haft lignende problemer med deres 9600 Pro-kort (og løst dem), eller skal jeg bare kaste mit tilbage i skallen på forhandleren med beskeden "mandagsmodel"?
Langt om længe besluttede jeg mig for at skifte GeForce3 Ti200-kortet ud med et Radeon 9600 Pro fra Sapphire. Og hvilken fryd, farverne var klare som aldrig før og alt var godt. Så skulle der leges med TV-out ved hjælp af det medfølgende S-VHS -> Composite-kabel. Får et billede i ca. ti sekunder (under boot), siden har min TV-out ikke villet lade høre fra sig. Når jeg spiller Neverwinter Nights er spillet lige pludseligt fyldt med artifacts (visse partikeleffekter vises som firkantede kasser i stedet). Nu er det så jeg vil høre: Er der nogen herinde der har haft lignende problemer med deres 9600 Pro-kort (og løst dem), eller skal jeg bare kaste mit tilbage i skallen på forhandleren med beskeden "mandagsmodel"?
Har ikke et 9600 pro, men dinegrafikfejl minder meget om dem man får når GPU eller RAM er overclocket, er det ikke tilfældet er det måske et varmeproblem. Prøv at spille lidt med kabinettet åbent, kommer der stadig fejl, er det nok en granti-sag.
Havde helt glemt at følge med, men det viste sig at være en defekt på kortet, som blev ombyttet af forhandleren... Angående grafikfejlene viser det sig at der er en konflikt mellem ATi's Catalyst-drivere og Neverwinter Nights. ATi har frigivet et hotfix til Catalyst 3.5 der, for mit vedkommende, har løst artifact-problemerne...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.