mboost-dp1

Sort skærm når computeren starter op

Gå til bund
Gravatar #1 - Muffe
23. mar. 2007 19:18
Hej, har et problem som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

Jeg har lige fået tilsendt et nyt grafikkort, efter mit andet gik i stykker og lavede meget store visningsfejl. Det nye skulle så straks i computeren, men desværre får jeg en sort skærm når jeg starter computeren op.
Mit grafikkort har navnet: Club-3d g-force 6600GT
Og min skærm er Samsung Syncmaster 930BF.

Jeg har afprøvet grafikkort på en anden computer, hvor der ingen fejl forekom. Jeg har også afprøvet en anden skærm på min computer - hvor det ikke virkede.
Jeg kan også se at blæseren på grafikkort kører fint.

Så er der nogen, ved hjælp af disse oplysninger, som kunne give mig et bud på hvad der kunne være galt, og hvordan jeg evt. løser det.

Mvh. Muffe.
Gravatar #2 - holmen
23. mar. 2007 19:34
Nu kender jeg ikke kortet, men prøv at tjekke om der skal sættes et strøm stik til kortet.

Prøv evt. et andet grafikkort i din computer.

Hvis dit grafik kort virker i en anden PC, er det nok ikke problemet.
Hvis et andet grafikkort i din computer ikke giver et billede, så er det formentlig bundkortet den er gal med.

[joke]Når du er ved at give op, så send en PM til IT-supporter[/joke]
Gravatar #3 - Muffe
23. mar. 2007 19:57
Okay, tak for svaret Holmen. Jeg kan se at der ikke skal sættes strøm stik til grafikkortet, men jeg vil hurtigst muligt låne et andet grafikkort, for så at afprøve om det virker.

Jeg har også bange for at det er bundkortet som er ude. Desværre for mig, er min garanti lige løbet ud - hvilke gør at jeg skal ud og finde et nyt :/
Gravatar #4 - holmen
23. mar. 2007 20:14
Ved ikke om det vil hjælpe, men prøv at tage strømmen fra PC'en og fjern batteriet fra bundkortet i nogle minutter. Så sæt batteriet i igen og start maskinen op. Det har hjulpet mig før.

Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte grafikkortet i en anden port. (Hvis du nu har 2 x pci porte)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login