mboost-dp1

Sounderblaster Live

Gå til bund
Gravatar #1 - frostic
27. feb. 2007 11:02
Jeg fik købt mig en gammel computer, som skulle bruges som mediacenter. Sjovt nok har den præcis samme motherboard, ram og GFX, som min anden maskine, men intet lydkort - så puttede lydkortet fra min maskine over i den nye.

Der er begyndt at komme en "skratte" lyd når jeg bare tænder for højtalerne. En lille meget trælst summe lyd agtig ting.. Det sker kun i det motherboard.

Nogen forslag?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Mort
27. feb. 2007 11:48
Prøv at opdatere driveren til dit lydkort.

Jeg har med mit SB Live flere gange været ude for at driveren har gjort så der har været skratten med lyden, men en driver opdatering har hver gang fjernet problemet.

Jeg ved ikke om det er den driver Microsoft har leveret som skratter eller om det er en gammel en fra Sound Blaster, men jeg har oplevet problemet flere gange på samme installation.
Gravatar #3 - Fjolle
27. feb. 2007 12:10
Prøv at deaktivere microfonen
Gravatar #4 - frostic
27. feb. 2007 14:28
Det sker så snart jeg sætter højtalerne til computeren. Jeg starter ikke en gang mit OS.

Det var deaktiveret.
Gravatar #5 - amokk
27. feb. 2007 17:47
#4 prøv med samme højttalere på en anden comp og andre højttalere på samme lydkort - og evt samme lydkort og højttalere i en anden comp - så kan du konstatere hvor fejlen ligger
Gravatar #6 - frostic
28. feb. 2007 13:21
Højtalerne virker fint på en anden computer. Lydkortet virker skam også i en anden computer.

Dvs. at der er noget galt med den computer jeg sidder på nu.
Gravatar #7 - svappe
28. feb. 2007 14:02
Det du beskriver lyder som elektrisk støj...

F.eks. hvis lydkortet skulle sidde tæt på PSU..

Ellers kan det være støj fra en fane eller lign. (bitte små vibrationer)

Tror jeg... Ikke noget jeg har erfaring med, men de symptomer du beskriver rammer det lidt..

Og jeg formoder at der kun er den ene port at benytte? - AGP / PCI wise...
Også eventuelt ved at bytte rundt på grafik og lyd etc..
Gravatar #8 - frostic
28. feb. 2007 23:56
#7 Det er helt klar noget jeg vil prøve
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login