mboost-dp1
Spontan genstart
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Efter at have installeret mit nye radeon 9500pro genstarter min comp. spontan. hvis der er nogle der har nogle erfaringer eller ideer til en metode til at løse det.
min konfiguration er som følger:
Asus A7N8X
AMD 2000+
512 MB DDR-400 (køre kun 333)
Radeon 9500p
WinXP
CAT. 3.2 drivers
DX 9.1
nyeste Nforce drivere
ingen overclockning.
køre jeg med mit gamle GF2 kort er der ingen problemer.
det skal ligeledes nævnes at jeg ikke har prøvet det når jeg køre i alm. 2D, men altså kun i spil, som f.eks. UT2K3, Q3 og postal 2. har enda oplevet det i 3dmark03.
min konfiguration er som følger:
Asus A7N8X
AMD 2000+
512 MB DDR-400 (køre kun 333)
Radeon 9500p
WinXP
CAT. 3.2 drivers
DX 9.1
nyeste Nforce drivere
ingen overclockning.
køre jeg med mit gamle GF2 kort er der ingen problemer.
det skal ligeledes nævnes at jeg ikke har prøvet det når jeg køre i alm. 2D, men altså kun i spil, som f.eks. UT2K3, Q3 og postal 2. har enda oplevet det i 3dmark03.
Ved ikke om det virker ligedan i winXp (jeg køre win2k)
Prøv at gå ind i egenskaber for systemet - klik på fanebladet advanceret - start og genoprettelse.
Der skal du fjerne flubenet ved "genstart automatisk".
Når den normalt ville genstarte vil du få en stopmeddelse.
skriv at ned, og gå ind på microsoft side. Den ligger en forklaring. (der gør i hvertfald til win2k)
Prøv at gå ind i egenskaber for systemet - klik på fanebladet advanceret - start og genoprettelse.
Der skal du fjerne flubenet ved "genstart automatisk".
Når den normalt ville genstarte vil du få en stopmeddelse.
skriv at ned, og gå ind på microsoft side. Den ligger en forklaring. (der gør i hvertfald til win2k)
Er du sikker på at alle drivere til dit GF2 kort (Nvidia drivere) er slettet... ellers så hent Nvidia/Nasty File Remover
link: http://www.etplanet.com/download/ati_nvidia/NFR%20...
link: http://www.etplanet.com/download/ati_nvidia/NFR%20...
hmm.. at det kun sker i 3D lyder som om du muligvis har et varmeproblem. så jeg har flg. ?.
1. kører køleren på GFXkortet ?
2. sidder der nogle kort nedenunder der bliver varme (og derved "opvarmer" dit GFXkort ?
3. har du ordenlig luftgennemstrømning i kabinettet(specielt ved GFXkortet)
prøv evt at bruge computeren 1 times til i 2D (surf eller lign) og prøv så at mærke hvor varmt kortet er, prøv derefter at lade den køre tung 3D ting f.eks 3Dmark. (husk at have samme sammenligninggrundlag hver gang, ie have kabinettet på)
det var hvad jeg lige hurtigt kunne komme på. held og lykke med at finde kilden til dit problem.
1. kører køleren på GFXkortet ?
2. sidder der nogle kort nedenunder der bliver varme (og derved "opvarmer" dit GFXkort ?
3. har du ordenlig luftgennemstrømning i kabinettet(specielt ved GFXkortet)
prøv evt at bruge computeren 1 times til i 2D (surf eller lign) og prøv så at mærke hvor varmt kortet er, prøv derefter at lade den køre tung 3D ting f.eks 3Dmark. (husk at have samme sammenligninggrundlag hver gang, ie have kabinettet på)
det var hvad jeg lige hurtigt kunne komme på. held og lykke med at finde kilden til dit problem.
Jeg har et Radeon 9700 PRO kort, og ved at på grund af for meget varme kan den genstarte maskinen, når jeg spiller i en 3-4 timer.
Ved godt det er et problem, men jeg venter lige på min lønseddel, og så bliver der købt papst blæsere!
Jeg vil umidelbart tro at du har et problem med varmen.
hvis du røre ved kølepladerne, og siger sige AV! så skulle det være for varmt!
Hvis det ikke er tilfældet så prøv kortet i en anden maskine, hvis den samme fejl opstår, og kortet stadig bliver kølet ordentligt, ville jeg få byttet det i en fart!
Just my 2 cents..
Ved godt det er et problem, men jeg venter lige på min lønseddel, og så bliver der købt papst blæsere!
Jeg vil umidelbart tro at du har et problem med varmen.
hvis du røre ved kølepladerne, og siger sige AV! så skulle det være for varmt!
Hvis det ikke er tilfældet så prøv kortet i en anden maskine, hvis den samme fejl opstår, og kortet stadig bliver kølet ordentligt, ville jeg få byttet det i en fart!
Just my 2 cents..
takker for de gode forslag. har selv mistanke til varmen så der bliver lige købt et par papst kølere, her i eftermiddag. (trængte alligevel til at få noget bedre luftgennemstrømning.)
hvis det ikke hjælper, så bliver det lige testet i et fritstående setup. det skulle kunne hjælpe med at finde fejlen.
hvis det ikke hjælper, så bliver det lige testet i et fritstående setup. det skulle kunne hjælpe med at finde fejlen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.