mboost-dp1

Subwoofer spm. og lige noget om en køler ;)

Gå til bund
Gravatar #1 - Bloonz
10. apr. 2003 11:47
Heysa, starter lige med subwooferen ...Nu har jeg snart føs'dag(12 april *WEE*), der har min mor sagt at jeg kan få en subwoofer :P Så ville jeg høre om i kan anbefale nogle!? Og er det lige meget hvor min subwoofer står? Har læst at den skal stå tæt op ad en væk osv.(bedre lyd osv.)!!!?!? plz svar..Og så lige det med køleren!Jeg har 3 kølere i min computer, en indbygget køler til mit grafik kort, CPU køler(sejt ik? lol) og så en køler i toppen af mit kabinet!Den i toppen af mit kabinet larmer utrolig meget.. Ville høre om man kan få en meget støjsvag med kraftig køler til mellem 100-300 kroner.. :)?Den køler i toppen(som jeg vil ha skiftet ud)hedder "SP TRICOD SCIENCE - DC 12V 0.11A" - Vh. Rolf Carlsen (hUrrAy :D)
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
10. apr. 2003 12:40
En god tommelfinger-regl er at en woofer skal være så tung som muligt... og så det med væggen, nogle syntes det lyder bedst hvis man vender den forkert ind mod en væg, men det syntes jeg så ikke...

---
ang. køler, ja man kan godt få en billig støjsvag køler... se www.metku.net
Gravatar #3 - nightH
10. apr. 2003 16:41
prøv evt at kikke på studiedata.dk ,de har feks pabst ultra low noise til 125-150 kr.
Gravatar #4 - Bloonz
10. apr. 2003 17:32
Og de kølere kan godt trække en 2GHZ comp?..
Gravatar #5 - Bloonz
10. apr. 2003 17:33
alså.. :D~ holde hele comp c00l :)
Gravatar #6 - nightH
11. apr. 2003 02:55
nej så skal du nok have et par stykker... forslaget gik kun på den der støjer i toppen ;)
men jeg er selv godt tilfreds med min silent viking (cpukøler) den er temlig lydsvag, og har tidligere klaret en TB 1400 mhz (en af de mest strømslugende CPU´er, med et strømforbrug på ~74 watt, med max load lå den på ca 50 grader). jeg ved dog at der er kommet div vidreudviklinger af den som skulle være endnu bedre.
Gravatar #7 - Bloonz
11. apr. 2003 11:29
no no no !! har CPU køler :PVille bare vide om de 2 svar's kølere var stærkere end min og larmede mindre :)............ skal måske os skifte CPU køler ud, ved ik
Gravatar #8 - Bloonz
11. apr. 2003 11:32
Har dummet mig lidt, mente ikke en køler men en blæser :|
Gravatar #9 - DetVarSoerens
11. apr. 2003 12:37
Subwoofere bliver lavet forskelligt, så i nogle tilfælle kan det være en fordel at sætte den op ad en væg, og i andre ikke!

Hvis det er en sub med en basreflex port (hul i) så må hullet ikke settes helt op ad en væg, men gerne 20-30 (alt efter effekt) cm fra væggen da dette kan give en bedre spredning af lyden end ved at venne den ud i rummet, men det afhænger alt sammen af model...
Gravatar #10 - Bloonz
12. apr. 2003 15:10
Tak for hjælpen til jer 3... :P
Gravatar #11 - Raenil
22. apr. 2003 09:05
Angående Subwoofer - den bedste anbefaling er nok, at låne en med hjem og afprøve den - det kan man i seriøse butikker som fx SK-sound i Vejle eller HIFI klubben over det meste af landet.
Bas-vibrationer er afhængige en hel masse ting - møblers placering, gulv og væg beklædning, rummets udformning. FX har jeg selv et seriøst problem med mine gulvhøjtalere (med to 12 tommer basser) - i lytte positionen giver de ikke alverden med bas - rykker jeg en meter bagud, slår mit hjerte ud af takt ved samme lydtryk. Så vidt jeg kan regne ud, skal jeg have revet en væg ned, for at det bliver optimalt...

Der er forøvrigt forskel på "god lyd".
Nogen foretrækker en meget tør og kontrolleret dyb bas - det er fx godt til film. Det føles bedre, når man kan MÆRKE flyet, end når man kan høre den.
Disko/HipHop/Tekno gutter foretrækker den som regel lidt mere dunkende - det er ikke så dyrt.
Lytter du til klassisk musik, skal du ud og spendere penge. Især klaverer er besværlige at gengive korrekt med en subwoofer - den skal være meget præcis, og så neutral som muligt i forhold til original materialet.
Forskellen på at gengive et klaver og at gengive en elektronisk bas er, at (næsten) alle ved hvordan et klaver lyder. Men den elektroniske bas kan lyde på tusindvis af måder, så det betyder som regel ikke så meget, hvis der er ændret lidt på den...
Gravatar #12 - DetVarSoerens
22. apr. 2003 12:06
Enig med Raenil:
Du har i alle større kæder, og de fleste små butikker 8 dages retur ret, så prøv dig frem...
Gravatar #13 - FireBlade
8. maj 2003 16:28
Sub prøv og se her.... http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&am... den sku ku rykke lidt ved naboens vægge................
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login