mboost-dp1

Sync out of range

Gå til bund
Gravatar #1 - jhj
24. nov. 2003 18:52
Jeg har dette her lettere irriterende problem, hvor min skærm bliver sort med meddelelsen 'sync out of range'. Det sker dog kun når jeg starter bestemte spil. Jeg har forsøgt at løse problemet ved at ændre skærmopløsningen og opdateringsfrekvensen, men uden held.

Min skærm er en 17" Samsung SyncMaster 753s, og mit grafikkort er MSI Geforce fx 5200. Jeg bruger win xp home.

Håber på lidt hjælp med dette her. Tak på forhånd!
Gravatar #2 - Cyrack
24. nov. 2003 18:56
Som du er inde på så har det noget med, sjovt nok, opdateringsfrekvense at gør. Prøv at kigge i driverne (hvis der er et extra faneblad til din driver) hvor du kan sæte frekvensen ned. Nogle spil overtager nemlig selv styringen og går uden om windows api'en, men måske kan du tvinge frekvensen ned med driverens indstillinger. Ellers ved jeg der findes tools der kan låse frekvensen (ved ikke hvordan det virker) men google kan nok finde dem (og en forklaring på deres virkemåde) for dig.

Alternativt kan du prøve med en anden skærm og se om spillet giver nogen mulighed for at styre frekvensen...
Gravatar #3 - jhj
25. nov. 2003 00:00
Tak for det gode svar.

Beklageligvis er der ikke nogen indstillinger for opdateringsfrekvensen inde under de faneblade for drivere, der er til både min skærm og grafikkort. Jeg har forsøgt at låse frekvensen med et program der hedder MultiRes; desværre uden held.
Gravatar #4 - Silentkill
25. nov. 2003 01:23
I de nyeste detonator drivere (eller hvad de nu bliver kaldt) fra Nvidia er det muligt at sætte opdateringshastigheden for alle opløsninger du bruger til d3d og opengl....
Gravatar #5 - duck-1
25. nov. 2003 07:04
prøv powerstrip, der kan du sætte hvad for en refresrate du vil ha til de forskellige opløsninger, ned på 0.1 intervaller
Gravatar #6 - aners
22. jan. 2004 05:09
Ja det betyder i al sin enkelthed blot at din opløsning kontra frekvens er for høj, eller at dit grafikkort failer ...

"Det stod der allerede" - Så siger jeg NÅ
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login