mboost-dp1

Tænker at skifte over til Linux

Gå til bund
Gravatar #1 - gøhler
2. feb. 2005 17:53
Jeg har tænkt mig at skifte over til Linux er dette den rette side at spøger om hjælp til dette ??.

Hvor kan jeg hente prg og andet software på dansk det skal helst være på dansk
Gravatar #2 - gøhler
2. feb. 2005 17:54
Skal bare have en masse hjælp
Gravatar #3 - Cyrack
2. feb. 2005 20:41
hvis du vil have dansk... (hvilket omfang? samtlige programmer, eller bare dit desktop (dvs. det som du normalt ville se i windows?) så kan du bruge stort set alle distributioner, selv om nogle kræver lidt mere arbejde end andre).
Du kan altid starte med Mandrake eller Fedora Core 2 (google dem) da installationen og resten af programmerne findes på dansk i disse to. Hvis du ikke har noget i mod lidt engelsk nu og da, så kig på distrowatch.com og læs nogle anmeldelser. Der er nok at tage af, så hvis du evt. kunne give lidt mere info om hvad du skal bruge...
Gravatar #4 - sony-ericsson
2. feb. 2005 21:28
du kunne også lave 2 partitoner og så have windows på den ene og linux på den anden så har du altid mulighed for at skifte tilbage hvis du ikke synes om linux
Gravatar #5 - gøhler
2. feb. 2005 21:39
Det skulle gerne være det hele i linux desktop og styresystem skal bruge til privat kontor og div som man nu laver privat måske hente lidt i ny og næ
Gravatar #6 - blackthorne_dk
7. feb. 2005 10:41
De fleste store distributioner leverer enten KDE eller Gnome som desktop environment. Derudover kan du få Open Office installeret og så er du ved at være godt kørende.

Jeg vil anbefale dig at installere en Mandrake eller Fedora, samt at vælge KDE desktop miljøet.
I KDE miljøet ligger der en lille browser, der hedder konqueror, samt en IM klient der hedder kopete (MSN / ICQ)

Derudover får du brug for mozilla firefox til browser og mozilla thunderbird til mail. Alternativt kan du bruge Ximian evolution til mail klient. Den ligner outlook en del.

Jeg bruger selv Mozilla suite, der indeholder både browser og mail klient.
Gravatar #7 - Gruesome
7. feb. 2005 18:45
Du kan også tage et kig forbi http://www.linuxbog.dk/ :).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login