mboost-dp1
underlige jobs på min server
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
job nr 1:
PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE
1561 root 25 0 62044 49M 1124
STAT %CPU %MEM TIME COMMAND
R 87.4 26.2 266:28 logrotate
job nr 2:
2489 root 39 19 16468 16M 412
R N 12.3 8.6 20:08 updatedb
de 2 jobs belaster jo cpu'en 95% det er ikke nogen der har kørt før.
Hvad kommer det af og er det noget der stopper af sig selv igen, hvis man kigger på time har de jo kørt i ret lang tid.
1561 root 25 0 62044 49M 1124
R 87.4 26.2 266:28 logrotate
job nr 2:
2489 root 39 19 16468 16M 412
R N 12.3 8.6 20:08 updatedb
de 2 jobs belaster jo cpu'en 95% det er ikke nogen der har kørt før.
Hvad kommer det af og er det noget der stopper af sig selv igen, hvis man kigger på time har de jo kørt i ret lang tid.
logrotate er egenligt blot en daemon, som sørger for at splitte logfilerne i humane stumper.
Normalt en pr dag, samt den nuværende som heller current.
updatedb laver en komplet database over hele til / (root) filsystem, og alle de emner der eventuelt er mountet.
Og gør at man kan søge hurtigt i databasen med locate.
Hvor logrotate ikke bruger noget sønderligt cpukraft, kan updatedb godt give en del load.
Jeg vil derfor anbefale at updatedb, kun bliver kørt manuelt når du skal bruge det.
Eller at du bruger find / | grep [søgeord]
Normalt en pr dag, samt den nuværende som heller current.
updatedb laver en komplet database over hele til / (root) filsystem, og alle de emner der eventuelt er mountet.
Og gør at man kan søge hurtigt i databasen med locate.
Hvor logrotate ikke bruger noget sønderligt cpukraft, kan updatedb godt give en del load.
Jeg vil derfor anbefale at updatedb, kun bliver kørt manuelt når du skal bruge det.
Eller at du bruger find / | grep [søgeord]
men skidrow min logrotate tager altså som du kan se 85 % cpu power og den har nu kørt i 364 minutter det virker for mig meget underligt.
det er en 900 mhz tbird
det var ike selve jobsene jeg var i tvivl om det var dårligt formuleret af mig problemet var nærmere den store belastning og at de har kørt så længe (maksinen har kørt i 2 måneder uden den slags problemer før)
det er en 900 mhz tbird
det var ike selve jobsene jeg var i tvivl om det var dårligt formuleret af mig problemet var nærmere den store belastning og at de har kørt så længe (maksinen har kørt i 2 måneder uden den slags problemer før)
Det er lidt underligt, for jeg kører updatedb på min 733MHz P3 lige nu, og jeg kan overhovedet ikke mærke forskel på mit systems ydelse.
Nogle gange laver min maskine også det at den lige omkring midnat arbejder 100% i en time eller 1½, og så kører den normalt igen. Når det foregår kan jeg næsten ikke komme i kontakt med den.
Nogle gange laver min maskine også det at den lige omkring midnat arbejder 100% i en time eller 1½, og så kører den normalt igen. Når det foregår kan jeg næsten ikke komme i kontakt med den.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.