mboost-dp1

Updatering eller blot hjælp til at komme på nettet.

Gå til bund
Gravatar #1 - mortennp
4. okt. 2004 08:40
Hej..
Jeg har for ikke så lang tid siden købt en gammel møghakker af en bærbar som jeg ville lege lidt med og som skulle bruges som alternativ net maskine.
Mit problem er følgende:
Maskinen har intet CD-rom drev, ingen usb porte. Jeg har installeret at PCMCIA netkort af type 1, som også synes at fungere, men jeg kan stadig ikke komme på nettet. Kan det være fordi at win 98 ikke understøtter bredbånd???
Skal jeg derfor have win 98 SE??? Hvordan installere jeg noget på en maskine uden netforbindelse, CD-rom drev og USB porte uden at skulle ud og bruge en helvedes masse penge.

Venligst Mortennp
Jeg håber at der er hjælp at finde til mit lidt banale problem.
Gravatar #2 - amokk
4. okt. 2004 15:38
du skriver absolut INTET om PCen, netkortet, dit netværk eller hvad internetforbindelse du har, så det er lidt svært at hjælælpe dig!

men hvis du har fået installeret netkortet, og kan se det i device manager, (control panel -> system) burde det være på plads. derudover skal du sikre dig at TCP IP er installeret (control panel -> network).

det kan også godt være du skal ændre nogle connection indstillinger, da IE kan være indstillet til fx at bruge et modem til at ringe op med...

jeg går ud fra at du kører med automatisk IP opsætning (DHCP) så der skal du bare sætte PCen til netværket og det burde køre.

ellers må du finde ud af hvilken IP opsætning der bruges.

du kan sagtens bruge win98, men ang. installation af en nyere windows, kan du gøre det at du deler CDen på din computer, og kopierer den via netværket, til den bærbare, hvor du så installerer. husk at det kun er WIN98 mappen (eller hvad den nu hedder) som er vigtig at få med over.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login