mboost-dp1

usb n00b spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #1 - underjind
5. apr. 2004 16:26
jeg sidder med en vega+ bærbar p4 1.8ghz som jeg lige har fået en extern maxtor til, men svineriet vil ikke køre usb 2.0 (firewiren fungerer fint).

jeg har updatet til sp1 (express) men under usb i min device manager står der ikke noget med enhanced controllers og når jeg propper disken i, siger den at den kører i en non high-speed usb port.

nogle idéer til hvad jeg kan gøre for at fixe?

på forhånd tak
Gravatar #2 - nightH
5. apr. 2004 17:02
hmm, dumt retur ?, er du sikker på at din vega bærbare har usb 2.0 ?, det er nemlig typisk den besked man får af windows når men kobler usb2 udstyr til en usb1 port.
det eneste jeg ellers kan komme på er at jeg har set et usb patch på windows update for nyligt da jeg var ude og update en xp homo, err... xp home editon ;)
men jeg tog kun de kritiske opdateringer,de havde kun et 28.8 ;(
Gravatar #3 - underjind
5. apr. 2004 17:37
jeg frygter rimeligt meget at den ikke har usb 2.0 men er der ikke en måde man kan checke det på? specs'ne på kvitteringen siger bare 2x usb connectors

men de har vel bare sagt at der var usb 2.0 på den da de solgte men det var så ikke highspeed de mente..
Gravatar #4 - Wolly
5. apr. 2004 20:27
Har du installeret driverne til porten??? Som nightH skriver er det beskeden man får hvis ikke USB2 virker. På nogle bundkort skal man installere driverne fra producenten, for at få skidtet til at virke. Find den rette driver på Vega's hjemmeside.

Håber at det virker
Gravatar #5 - underjind
5. apr. 2004 21:27
den understøtter ikke usb 2.0

men tak for hjælpen, drenge
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login