mboost-dp1

Ustabil comp (AsusA7M266 - 1.4 T-Bird)

Gå til bund
Gravatar #1 - Up2NoGood
7. nov. 2001 13:43

Jeg har problemer med min comp for tiden:
Asus A7M266
1.4 T-Bird
256 MB DDR Hyundai RAM
IBM 45GB 75GXP disk :(
Win2k Proff

Anyway, hvis jeg clocker cpu'en til 1.4 GHz kører maskinen MEGET ustabilt! Den har kørt godt i nogle måneder, men er altså nu ustabil like hell! Hvis jeg kører med 1050 (std option i bios) så har jeg ikke fået den til at gå ned endnu! Varmen er ved 1050 ca 50-55 grader, ved 1400 er den 58-63 (63 ved ekstrem test - indtil den går ned!) Jeg har en anelse om at det kan være rammen da jeg har prøvet ramtesten på http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/downlo...
(tak Miklos for linket), den går temmeligt hurtigt ned lige meget clockfrekvens i den test! Any clues?
Gravatar #2 - sKIDROw
11. nov. 2001 18:36
Jeg ville nok også prøve at få temperaturen lidt længere ned.
Og du har vel en RIGTIG strømforsyning?
Strømforsyningenen skal helst understøtte PFC 2.03 standarden...
En dårlig strømforsyning kan resultere i såvel ustabil computer, men de ender også med at brænde sammen..
Gravatar #3 - Up2NoGood
12. nov. 2001 12:21
Nu har jeg prøvet at køre uden kabinet et stykke tid, plus lidt andet. Den har så kørt stabilt nogen dage, indtil at den så gik ned igen i dag i HL - Counter Strike, med fejlen "<STRONG>irq not less or equal"</STRONG>. Jeg har læst mig frem til at det kan være RAM og Lydkort osv ser det ud til. Men i opstart kan min comp heller ikke finde ud af at tælle de 256MB DDR ram op jeg har siddende i et slot - tæller dem igennem og starter forfra og sådan bliver den ved! - Det må vel være rammene så, eller???
Gravatar #4 - PlattFuss6.7
12. nov. 2001 13:55
<STRONG>Up2NoGood</STRONG> at den teller rammene flere gange er en indstilning i bios mener den hedder noget i retning af "Fast memory test" eller noget ligende som kan settes til off hvorefter maskinen gerne kun skulle checke rammen en gang.
Gravatar #5 - Up2NoGood
13. nov. 2001 10:41
<B>PlattFuss</B> det hedder vist quick power on self test. Men anyway så burde den vel bare køre en grundigere test af rammen end den gør ved at have den option disablet? Når den er enablet, så kommer den aldrig videre end til at tælle ram op - som den så også bliver ved med igen og igen og ... Men kan det passe at min CPU ikke kan klare at køre ved over 60 grader???
Gravatar #6 - PlattFuss6.7
13. nov. 2001 12:35

--> Up2NoGood

jo den tester rammen bedre hvis den kører dem flere
gange igennem men det med Temperaturen er jeg ikke så meget inde i. Ved bare at min athlon kørte på 65 grader i mit gamle bundkort ok 25 på det nye. Men det kan ikke skade at få den kølet noget mere ned.
Gravatar #7 - BIO--DK
8. dec. 2001 01:50
Det bedste for en CPU er at køre under 50 Grader. Der har den sin optimal temperatur. Hvis den bliver varmere kan det mærkes på hastigheden og stabiliteten.

Hvis den bliver over 60 grader varm kan man allerede godt begynde at kigge efter en ny CPU, da høje temperaturer nedsætter levetiden MEGET.

Min lille Duron 750 @ 900 bliver kun mellem 43 og 50 grader.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login