mboost-dp1

win 95 og 2000 komunikere ikke.

Gå til bund
Gravatar #1 - polle-online
21. jul. 2004 09:48
Jeg køre med flere computere og problemet er at en maskine jeg har med win 2000 vil ikke køre med en maskine med win 95 på. Jeg har fået det til at virke før men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu for at få det til at virke. Nogen der kan hjælpe mig?
Gravatar #2 - hundeboll
21. jul. 2004 18:32
hmm... Det er sq længe siden jeg har leget med win95 og 2k. Men hvor langt kan du komme med dem. Hvad er det som ikke virker? Kan de slet ikke finde hinanden? (Prøv evt. at pinge 2k maskinen fra win95'eren) Eller kan du bare ikke komme ind på 2k-maskinen? Kom gerne med en lidt bedre beskrivelse af dit problem og hvad du allerede har prøvet...
Gravatar #3 - polle-online
21. jul. 2004 19:47
Da jeg først satte problemet op kunne 95 ikke finde 2k samt 2k dog kunne finde 95 men ikke komme derind. Jeg er dog kommet så langt at 2k kan komme ind på 95 og 95 kan finde 2k. Men det nuværende problem er at når 95 skal ind på 2k maskinen så forlanges der et password. 95 vil kun skrive password og jeg har prøvet alle mulige passwords tænkeligt som kunne ligge på 2k maskinen, min nuværende tanke er at man skal logge på med en lokal bruger på 2k maskinen over nettet men at 95 maskinen "ikke vil" give muligheden og derved "ikke selv vil" skrive en bruger som bruges til logon frekvensen.
Håber det kan forståes.
Nogen ider til problemet?
På forhånd tak.
Gravatar #4 - hundeboll
21. jul. 2004 22:45
yes yes.... Det go'e gamle 9x vs. NT logon-problem. Det du skal gøre, er at aktivere logon med password på 95'eren. Dette gøres under indstillinger for netværk. Kan dog ikke huske helt præcist hvad det hedder. Når du har gjort dette, skal du sørge for, at du på 95'eren logger på med det brugernavn, som skal bruges på 2k'eren. Evt. ændre logon på 2k'eren :)
Det korte af det lange er altså, at win95 (alle win 9x) ikke kan ændre brugernavn, når først der er logget på. Derfor skal dette matche det krævede på 2k'eren. Held og lykke :)
Gravatar #5 - polle-online
1. aug. 2004 11:58
Nu er problemet løst. Windows 95 logged på netværket med sit lokale brugernavn, vi skulle bare oprette den på 2000 maskinen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login