mboost-dp1

WinXP Home Edition, Acer TravelMate 230 (233XC) og netværk...

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
22. aug. 2003 10:59
... er ingredienserne i mit problem, som helt præcis består i at netværket er pisse ustabilt på den. Når jeg henter filer, eller blot surfer 'dør' internetforbindelsen (kører via en Linksys router fra TDC), så alle downloads må genstartes (takker wget for muligheden for at fortsætte en fil). Dette er et fantastisk stort irritationsmoment, set i lyset af jeg lige har købt den, og den derfor burde virke med den præ-installerede winxp (der kommer snart en gentoo ved siden af ;) ).
Jeg ved at det ikke er routeren der er noget galt med, da min stationære ikke har nogen problemer, ligesom min lillebror også sagtens kan surfe uden problemer. Jeg har prøvet med tre forskellige kabler (og to forskellige stik i huset), så det lader til at være et problem på maskinen, men hvordan ind i helved tjekker jeg om det er netkortet eller winxp der dør forbindelsen?
Jeg har prøvet at fjerne alle de sikkerhedsforanstaltninger der er installeret (ingen xp firewall, ingen zonealarm eller norton av), men forbindelsen forsvinder stadig, nogen gang kan jeg kun hente et par MB, mens andre gange kan jeg hente et helt mandrake iso inden der sker noget... :(
Håber der er nogen der ved hvad fejlen er, eller som ved en måde at finde fejlen på...
Gravatar #2 - brislingf
23. aug. 2003 17:37
Har du husket at opdaterer alle driver, firmware og ligende. De fleste preinstalls rendte i et problem da SP1 kom på banen. Mine drivere på min toshiba skulle også opdateres for at få fornuftigt ydelse og stabilitet.
Gravatar #3 - Cyrack
24. aug. 2003 10:06
Det hele er opdateret, maskinens SW er fra 18/3 2003 og et besøg på acers hjemmeside viser at de er de sidste drivere der erkommet ud (som de har)
Gravatar #4 - brislingf
18. sep. 2003 17:17
Har du kontrolleret acers taiwanske hjemmeside.. det er tit at de store firmaer opdaterer først på .com.tw siderne.
Dette gælder blandt andet for acer, asus, toshiba og ligende firmaer med hovedsæde i asien..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login