mboost-dp1
XP genstarter i stedet for slukker
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Når jeg vælger at lukke computeren vælger XP meget belejligt at genstarte for mig.
Jeg har kigget i BIOS' strømindstillinger, og prøvet S1 og S3. Desuden har jeg slået fra at XP skal genstarte ved systemfejl og XP har genkendt at det er en PC med ACPI-halløj.
Hvad kan man ellers gøre? Der er ingen APM-muligheder i BIOS.
Jeg har kigget i BIOS' strømindstillinger, og prøvet S1 og S3. Desuden har jeg slået fra at XP skal genstarte ved systemfejl og XP har genkendt at det er en PC med ACPI-halløj.
Hvad kan man ellers gøre? Der er ingen APM-muligheder i BIOS.
Gå ind i enhedshåndtering og vælg egenskaber for dit netkort. Der plejer at være noget under "advanced". Jeg har nforce4 bundkort og der har jeg slået "WakeOnLAN On PowerOff" til at være disablet. Det hjalp på mit problem, så tjek lige om du evt. har samme :)
Jeg har været der inde og tjekke.
Har været en del resultater fra google igennem, så jeg har været ude i alle afkrogene efterhånden, intet hjælper.
Har prøvet fail safe og optimized og været igennem hele BIOS et par gange, men .. intet hjælper.
Da jeg havde alle indstikskort ude og inde igen ville den slukke allerførste gang, meget sært og har ikke kunne gøre dette igen :/
Der er vel ikke andet for at smide Windows ind igen. Eventuelt prøve 2000. Godt man har et ghost image af den nuværende opsætning.
Har været en del resultater fra google igennem, så jeg har været ude i alle afkrogene efterhånden, intet hjælper.
Har prøvet fail safe og optimized og været igennem hele BIOS et par gange, men .. intet hjælper.
Da jeg havde alle indstikskort ude og inde igen ville den slukke allerførste gang, meget sært og har ikke kunne gøre dette igen :/
Der er vel ikke andet for at smide Windows ind igen. Eventuelt prøve 2000. Godt man har et ghost image af den nuværende opsætning.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.