mboost-dp1
XP problemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
er der nogen af jer der har haft følgende problem med VIA?
Jeg har installeret XP på min pc der har et Matsonic bundkort, med en VIA chip. Men når jeg kører XP, så kommer der pludselig blå skærm/kritisk stop i tide og utide. Jeg har prøvet alt men jeg har ikke kunne lokalisere fejlen. Jeg ved ikke om det skyldes mit bundkort, men hvis der er nogen der har haft samme problem og løst det, så vil jeg meget gerne have hjælp. PÅ FORHÅND TAK!
Jim
Jeg havde samme problem med mit Soltek-Kav bondkort. Det viste sig at være CPUen der ikke fik volt nok. Jeg kunne sidde og læse indlæg her på siden, og uden at gøre noget kom den blå fejl-skærm.
Jeg satte volten op med 0.025, og nu kører det perfekt.
BIO--DK
Det skal lige siges at min Duron cpu er overclocket fra 750 til 900. Og hvis du begynder at rode med manuele voltindstilinger ryger garantien på bundkort, cpu, ram osv. Det er på eget ansvar. ( nu kan du ikke give mig skylden hvis der sker noget )
Jeg satte volten op med 0.025, og nu kører det perfekt.
BIO--DK
Det skal lige siges at min Duron cpu er overclocket fra 750 til 900. Og hvis du begynder at rode med manuele voltindstilinger ryger garantien på bundkort, cpu, ram osv. Det er på eget ansvar. ( nu kan du ikke give mig skylden hvis der sker noget )
<STRONG>BIO--DK</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Hvad vil konsekvensen evt. være hvis jeg satte volten op??? - Jeg har en pentium III 500, som ikke er overclocket</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Mvh.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Jimmy</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Hvad vil konsekvensen evt. være hvis jeg satte volten op??? - Jeg har en pentium III 500, som ikke er overclocket</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Mvh.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Jimmy</STRONG>
jimmy: Jeg tror ikke at der ville ske andet end at den ville varme lidt mere. Ustabilitet i CPUer skyldes nemlig tit en "Default" volt setting, og man kan komme dette til livs med at eksperimentere lidt med at sætte volten op og ned.
Min bror har også en p3 500, og der kunne jeg sætte volten 0,2 volt op uden der skete noget ( i forbindelse med en overclockning )
Men som jeg sagde tidligere ryger garantien og du kan risikere at du brænder din CPU af hvis du gør noget forkert. Jeg har dog prøvet at sætte volten både helt op og helt ned på min Duron og der skete ikke andet end at maskinen ikke ville starte. Og efter en 2-3 gange genstart satte bundkortet automatisk volten tilbage til det oprindelige.
Du kan også kigge ind på www.overclocking.dk det kan være at du kan se det derinde.
BIO--DK
Min bror har også en p3 500, og der kunne jeg sætte volten 0,2 volt op uden der skete noget ( i forbindelse med en overclockning )
Men som jeg sagde tidligere ryger garantien og du kan risikere at du brænder din CPU af hvis du gør noget forkert. Jeg har dog prøvet at sætte volten både helt op og helt ned på min Duron og der skete ikke andet end at maskinen ikke ville starte. Og efter en 2-3 gange genstart satte bundkortet automatisk volten tilbage til det oprindelige.
Du kan også kigge ind på www.overclocking.dk det kan være at du kan se det derinde.
BIO--DK
Har du installeret de sidste nye 4in1 drivere fra VIA? Det kan afhjælpe nogle ting i XP, ved dog ikke helt med chipset til Intel CPU'er. Evt. Fastwrite og sideband adressing på AGP porten i BIOS skal være slået fra, specielt med Nvidia grafikkort, dette er dog ikke en decideret XP ting.
Alle blæsere virker? :-)
Alle blæsere virker? :-)
Ja alle mine blæsere virker. Jeg kan tilføje at jeg har et voodoo 3 kort (gammel sag) og mit bundkort er af mærket Matsonic. Min mistanke ligger meget på enten bundkortet eller evt. driverne til VIA. Jeg har prøvet alt med de åndsvage driver, men det funger ikke helt....
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!
mvh
Jimbob
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!
mvh
Jimbob
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.