mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
...der sidder og ser "A place at the table"
...der undrer sig over hvordan man kan påstå at man lever i verdens bedste land, når ikke engang en bys sherif har råd til at købe mad til sig selv, men delvis må leve af mad foræret fra andre.
...der undrer sig over hvordan man kan påstå at man lever i verdens bedste land, når ikke engang en bys sherif har råd til at købe mad til sig selv, men delvis må leve af mad foræret fra andre.
Jakob Jakobsen (55900) skrev:#99
Fordelen ved Eneloop er at de holder spændingen meeget længe (Taber omkring 15% på et år), hvor andre genopladelige taber energien, bare af at stå på hylden, det er ikke unormalt at almindelige genopladelige batterier taber op til 20% bare det første døgn (Og så er det ikke så meget værd at det er på 3Ah).
Netop til flash, er alkaline efter min mening ubrugelige. Deres interne modstand er så stor, at jeg misser en del billeder, fordi jeg skal stå og vente på at flashen genlader.
Eneloop har derimod så lav intern modstand, at det er muligt at brænde en flash af, hvis man bliver ved med at skyde af så hurtigt som flashen kan nå at lade op.
Når jeg har ladet mine eneloop batterier op 5-6 gange, har jeg allerede tjent pengene ind, i forhold til hvad engangsbatterier koster.
Jeg har blandt andet 24 AA Eneloop batterier, og sørger for at have dobbelt så mange batterier som jeg har brug for i mine enheder. Så kan man altid lade 8-12 batterier op når det kommer dertil.
Jeg er for nærig til at gide at købe 24 Eneloop, desuden som jeg (vistnok) også skrev, så er jeg for doven, og glemmer at lade dem op. Hvad afladetiden angår, så taber nogle ProCell mindre end 15% på et år ;) Jeg synes det er spild, at købe relativt dyre batterier for så at lade dem stå på hylden?
Hvis jeg ved at jeg skal fyre mange flash af, så sørger jeg for at have de 12 genopladelige ladet fuldt op. Og har altid en-to pakker ProCell i min fototaske, just in case.
Mht antal flashes, så har vi sikkert den samme (580EX II) - og forskellen er jo noget i stil med 50 vs 49?.. Du må ikke sammenligne med de billigste fra Aldi jo :)
Der er selvfølgeligt forskel på de forskellige enheder, men det foretrukne batteri er helt klar mine Energizer, men når man tager bøvlet (og indkøbsprisen) i mente, så er de røde Duracell dem jeg bruger mest i hjemmet.
ProTip - de kan faktisk genoplades 5-6 gange.
...der ghar lært at hvis der står en spasser i KBH og genere en hel tog station...så må man IKKE lægge vedkommende ned og bede ham om at slappe af...samt oplyse politiet om at man kan fremskaffe overvågningens-videon....så bliver de primadonnna-fornærmerede....og begynder med magtmisbrug...indtil de finder ud af det ikke er joke,,,,så går de helt kolde...måske det ikke passede ind med deres raport...too bad...jyderne er rykket til kbh...trist når rapoprten ikke stemme overnes med fakta^^
/skål
/skål
terracide (55906) skrev:...der ghar lært at hvis der står en spasser i KBH og genere en hel tog station...så må man IKKE lægge vedkommende ned og bede ham om at slappe af...
Det var vel på tide.
Det er megetterracide (55914) skrev:Det at KBH'er stod og lignede små får...i stedet for at agere.
Sjovt nok, så er jeg ret sikker på at der er en meget større chance for at en "rigtig" Sønderjyde vil gribe ind, end en rigtig Københavner (bybo).
En af dagene må du gerne forklare mig hvad et selvmål er. Jeg tror ikke du har helt samme definition som resten af os.
terracide (55912) skrev:Nurh lille Jakob, lavede du lige et selvmål?
En af dagene må du gerne forklare mig hvad et selvmål er. Jeg tror ikke du har helt samme definition som resten af os.
Elskov (55915) skrev:Det er megetdanskmenneskeligt. Ikke nødvendigvis jysk. Det er ikke så længe siden, at der var en i en fyldt bus, der blev tæsket for sin hudfarve, mens resten af bussen intet gjorde.
THE BYSTANDER EFFECT
[url=
Mort (55927) skrev:Thoroughbreed (55924) skrev:... der er blevet bidt af en tæge
... der synes det er et trælst dyr
Mon ikke det er en skovflåt du er blevet bidt af?
En tæge plejer ikke at bide mennesker.
Fra dit eget link:
Wiki skrev:Blandt lægfolk bruges betegnelsen 'tæge' også ofte om Skovflåter [3].
Synes nu nok at skovflåter plejer at blive omtalt som tæger :)
... der syntes det er lettere oldnordisk at man skal sende et skide brev til KMD for at få feriepenge, specielt når der nu er oprettet et fint system på feriekonto.dk ...
edit: og endnu mere oldnordisk at man skal angive navn adresse, pengeinstitut etc. og de ikke bare kan tage sig sammen og bruge ens nemkonto, eller den konto de har udbetalt løn til... ammen altså..
edit: og endnu mere oldnordisk at man skal angive navn adresse, pengeinstitut etc. og de ikke bare kan tage sig sammen og bruge ens nemkonto, eller den konto de har udbetalt løn til... ammen altså..
OxxY (55930) skrev:... der syntes det er lettere oldnordisk at man skal sende et skide brev til KMD for at få feriepenge, specielt når der nu er oprettet et fint system på feriekonto.dk ...
Da jeg skulle have udbetalt nogle af mine feriepenge i sidste måned, var det slet ikke så svært. Kan ikke huske helt hvordan jeg gjorde nu, men det tog da omkring 2 minutter inde på feriekonto.dk, og så fik jeg pengene ugen efter.
Thoroughbreed (55924) skrev:... der er blevet bidt af en tæge
... der synes det er et trælst dyr
Hvis det ender med at se sådan ud: http://www.cdc.gov/lyme/images/EMforWeb2.jpg
så snak med en voksen.
Nielson (55931) skrev:OxxY (55930) skrev:... der syntes det er lettere oldnordisk at man skal sende et skide brev til KMD for at få feriepenge, specielt når der nu er oprettet et fint system på feriekonto.dk ...
Da jeg skulle have udbetalt nogle af mine feriepenge i sidste måned, var det slet ikke så svært. Kan ikke huske helt hvordan jeg gjorde nu, men det tog da omkring 2 minutter inde på feriekonto.dk, og så fik jeg pengene ugen efter.
Det hjælper jo ikke når KMD kører deres eget system uden om feriekonto.
drbravo (55932) skrev:
så snak med en voksen.
... der kan informere den gode Dr. Mengele om, at det ser således ud:
http://peecee.dk/uploads/072013/image47.jpg
Thoroughbreed (55939) skrev:drbravo (55932) skrev:
så snak med en voksen.
... der kan informere den gode Dr. Mengele om, at det ser således ud:
http://peecee.dk/uploads/072013/image47.jpg
FUCK .. ! Jeg var godt nok lige ved at skide grønne grise der, da billedet loade, troede jeg lige det var en ballsack som jeg så på.
... der synes den nye komplett reklame er ret nederen at høre / se på.
Er du sart?..
- har faktisk haft entæge flåt på sækken en gang. Siden da, er jeg holdt op med at pisse i buske.
Er du sart?..
- har faktisk haft en
Magten (55944) skrev:...der er på vej ud for at fiske...
Ville have tilføjet et sjovt billede her med en fiskekrog, men efter at have billede googlet "fishing hook accident", faldt det lidt til jorden. Auie.
.. . Der er strandet i München indtil Peugeot kan få bilen til at køre på diesel fra Shell (formodning, det startede efter vi hældte Fuelsave Diesel på bilen.)
Maskinen sætter ud jævnligt, og kører man i by eller i kø, så går den helt ud og vil gerne ikke starte efter nogen sekunder. Til sidst måtte vi ringe efter hjælp.
Maskinen sætter ud jævnligt, og kører man i by eller i kø, så går den helt ud og vil gerne ikke starte efter nogen sekunder. Til sidst måtte vi ringe efter hjælp.
SlettetBruger (55947) skrev:Peugeot
Well, there's your problem.
http://stanfordflipside.com/images/45savage.jpg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.