mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Oh.IT-ekspert Yvossen (57797) skrev:Har i ikke flere i Sverige? Endda 5 styks bare i Stockholm? http://www.vapiano.de/frame.php?section=locations&...
Jeg har faktisk aldrig set dem i Stockholm, der kan man se.
Men mon ikke det er elendig service og høje priser her i Sverige :p
Claus Jørgensen (Windcape) (57802) skrev:Men mon ikke det er elendig service og høje priser her i Sverige :p
Det skal jeg så ikke sige. Her i Tallinn er de (2) i hvert fald gode! Det er et must at Vapiano skal besøges hver gang jeg er i Tallinn. Pizza Grande, Hesburger, Vapiano, Kathmandu Hill og Aura Cafe er mine must-visit hver gang jeg er i Tallinn.
Vapiano i Solaris er også altid godt besøgt, det er sjældent at du undgår bare lidt kø.
... der prøver at oprette en VPN tunnel hjem til sin nye server. Men får fejl 807.
... der har en 4G modem fra Telenor som har portforwarding af både 1723 og 47 til min lokale server.
... der har konfigueret VPN access til både bruger og installeret Remote Access-featuren.
... der har en Windows Server 2012 std.
... der søger gode råd så jeg kan komme i mål.
... der har en 4G modem fra Telenor som har portforwarding af både 1723 og 47 til min lokale server.
... der har konfigueret VPN access til både bruger og installeret Remote Access-featuren.
... der har en Windows Server 2012 std.
... der søger gode råd så jeg kan komme i mål.
Ronson (57806) skrev:Min kollega har sin hund med, så mig og en anden kollega render rundt og skaber små pøle med maggi würze blandet op i vand og bilder ham ind den har pisset overalt.
Så længe det ikke går ud over køteren, så skal i fandme bare blive ved! Der er stadig et par timer til fyraften ;)
... der defragmenterer for første gang i gud ved hvor mange år
... er skifter sin sidste disk ud med en SSD
... er skifter sin sidste disk ud med en SSD
SlettetBruger (57810) skrev:Defragmentere du disken inden du skifter den ud med SSD? og hvorfor?
Pas - det stod der i guiden o_O
Gad ikke lave en clean install, så tænkte jeg ville prøve at klone disken. Er noob hvad sådan noget angår, har aldrig gjort det på den måde før :P
Normalt når jeg laver noget, er det clean install, sidste jeg klonede noget var med
...der har gang i den helt store opgraderingsdag..
SCOM 2007 R3 -> SCOM 2012
Windows 8.1 Preview -> 8.1 på Surface
Windows 8 -> 8.1 på Windows To Go USB
Hyper-V 2012 -> 2012 R2 på laptop
Server 2012 (AD, DNS, DHCP) -> 2012 R2 i testmiljø
Så er det vist også nok for i dag..
SCOM 2007 R3 -> SCOM 2012
Windows 8.1 Preview -> 8.1 på Surface
Windows 8 -> 8.1 på Windows To Go USB
Hyper-V 2012 -> 2012 R2 på laptop
Server 2012 (AD, DNS, DHCP) -> 2012 R2 i testmiljø
Så er det vist også nok for i dag..
IT-ekspert Kejser (57807) skrev:... der søger gode råd så jeg kan komme i mål.
Det kan være hvad som helst.
Hvad for en klient bruger du? Har du antivirus med supersmart firewall på klienten?
...der synes det er trist at Olsen Banden "brandet" bliver ødelagt med tegnefilm og grimme figurer...
... der nu kun mangler et nyt batteri, og de ram Porren har liggende for at Lenovo'en bliver fuldt adopteret som arbejdscomputer.
... der siger fuck skærmen på en MBP - WXUGA skærmen på en T61p er to die for :P
... der lige fandt ud af, at min 15" bærbar har større opløsning end min 27" stationær o_O
... der siger fuck skærmen på en MBP - WXUGA skærmen på en T61p er to die for :P
... der lige fandt ud af, at min 15" bærbar har større opløsning end min 27" stationær o_O
PHP-Ekspert Thoroughbreed (57830) skrev:... der ikke er vandt til at bruge en klit >_<
Du må snakke med Mulle om mere træning. Men, klit er awesome, jeg bruger ikke andet.
IT-ekspert Yvossen (57831) skrev:Du må snakke med Mulle om mere træning. Men, klit er awesome, jeg bruger ikke andet.
Jeg synes at min er lidt træg, men måske skal den bare bruges lidt oftere ... For et par år siden brugte jeg ikke andet - har endda brugt den i både RTS samt FPS spil ... Er bare ude af træning >_<
PHP-Ekspert Thoroughbreed (57832) skrev:Jeg synes at min er lidt træg, men måske skal den bare bruges lidt oftere ... For et par år siden brugte jeg ikke andet - har endda brugt den i både RTS samt FPS spil ... Er bare ude af træning >_<
Hvis du føler at klitten er lidt træg, så er det vist også noget du skal snakke med Mulle om.
Min touchpad er slået fra via BIOS, specielt scroll featuren fra Lenovo er awesome og grund til at jeg bruger klit.
IT-ekspert Yvossen (57833) skrev:scroll featuren fra Lenovo er awesome og grund til at jeg bruger klit.
For jeg mangler virkeligt et godt alternativ til multi-touch fra min MBP - det kan jo ikke være rigtigt at man rent faktisk skal koncentere sig om at scrolle?!
Nå, det skal åbenbart lige have et lille flueben før at det virker i Ubuntu ... Det var det den midterste knap var til ... Tak!
Har du også problemer med at din H-knap kan ramme klitten lidt til tider, og så ikke trykke ordentligt?
Har du også problemer med at din H-knap kan ramme klitten lidt til tider, og så ikke trykke ordentligt?
IT-ekspert Yvossen (57839) skrev:#57838
Nej. Jeg ved heller ikke hvordan de skulle få kontakt med hinanden. :)
Er hun stadig i Tallinn da?
- spøg til side, sidder din ikke mellem G, H og B?
- edit -
ProTip, GHB kan også bruges til at gøre en klit mere arbejdsvillig.
You bastard ... Nå, men det er nok bare en vanesag - var lige inde og slå touchpad fra, så nu er jeg tvunget til at lege med klitten hver dag!..
... i de 40 minutter batteriet holder
You bastard ... Nå, men det er nok bare en vanesag - var lige inde og slå touchpad fra, så nu er jeg tvunget til at lege med klitten hver dag!..
... i de 40 minutter batteriet holder
Kan du ikke få et nyt batteri? Mit batteri klarer sig pt i 8-12 timer. :)
Hvilken klit type har du? Jeg kan gætte hvilket tastatur du har, men ikke klit typen.
http://s3.amazonaws.com/igit-uploaded/production/i...
Jeg bruger personligt "Classic Dome" da jeg har erfaret at den kræver langt mindst energi at bruge og giver fingeren mindst belastning grundet at den effektivt "giber fast" i fingeren.
Kan du ikke få et nyt batteri? Mit batteri klarer sig pt i 8-12 timer. :)
Hvilken klit type har du? Jeg kan gætte hvilket tastatur du har, men ikke klit typen.
http://s3.amazonaws.com/igit-uploaded/production/i...
Jeg bruger personligt "Classic Dome" da jeg har erfaret at den kræver langt mindst energi at bruge og giver fingeren mindst belastning grundet at den effektivt "giber fast" i fingeren.
Jo, det kan jeg sikkert sagtens, altså få et nyt batteri. Ved dog ikke helt hvor man skal købe dem henne, men det kommer nok når jeg bliver træt af det her!..
Min klit er desværre "Soft Dome TrackPoint Caps" - kan man virkeligt skifte dem rundt mellem modellerne? Det var jeg satme ikke klar over! eBay here I come!
Jeg tror det er lidt på grund af kanten at den kommer lidt i karambolage med min H-knap ... Og så er den forøvrigt også så slidt af knopperne er slidt helt ned, bare efter den her times tid, kan jeg mærke det i min finger - måske er det igen det med øvelsen ;)
- men FUCK det er lækkert at have en "ordentlig" skærm på en bærbar, 1920 x 1200 yessir!
Jo, det kan jeg sikkert sagtens, altså få et nyt batteri. Ved dog ikke helt hvor man skal købe dem henne, men det kommer nok når jeg bliver træt af det her!..
Min klit er desværre "Soft Dome TrackPoint Caps" - kan man virkeligt skifte dem rundt mellem modellerne? Det var jeg satme ikke klar over! eBay here I come!
Jeg tror det er lidt på grund af kanten at den kommer lidt i karambolage med min H-knap ... Og så er den forøvrigt også så slidt af knopperne er slidt helt ned, bare efter den her times tid, kan jeg mærke det i min finger - måske er det igen det med øvelsen ;)
- men FUCK det er lækkert at have en "ordentlig" skærm på en bærbar, 1920 x 1200 yessir!
Klit caps koster omkring ~3-5 pund på ebay.co.uk alt efter mængde og typer. Jeg har en hel bunke af caps der hjemme, du kan da få en eller to hvis du vil. Ellers så find dem her.
Mht. batteri, se her.
EDIT: Jeg havde Soft Dome fra start, jeg synes generelt ikke den var god. Den gav hurtigt følelsen af at fingeren blev træt. Jeg har prøvet alle 3 typer og jeg synes personligt at Classic var bedst. Jeg kan da altid prøve at sende dig 3, en af hver type med posten.
Mht. batteri, se her.
EDIT: Jeg havde Soft Dome fra start, jeg synes generelt ikke den var god. Den gav hurtigt følelsen af at fingeren blev træt. Jeg har prøvet alle 3 typer og jeg synes personligt at Classic var bedst. Jeg kan da altid prøve at sende dig 3, en af hver type med posten.
Well, Soft Dome er jeg ikke gode venner med. H kommer i karambolage, og føler min finger er træt efter godt en time til halvanden - så vil da gerne prøve at få en classic på.
Hvad skal du have for det?
- edit -
Hvor stort er dit batteri? Kigger på både 5.200 og 7.800 mAh - men er ikke helt sikker på om jeg gider have at det stikker ud bag i ...
Har du forøvrigt erfaringer med et ekstra batteri i ultrabay'en?
Well, Soft Dome er jeg ikke gode venner med. H kommer i karambolage, og føler min finger er træt efter godt en time til halvanden - så vil da gerne prøve at få en classic på.
Hvad skal du have for det?
- edit -
Hvor stort er dit batteri? Kigger på både 5.200 og 7.800 mAh - men er ikke helt sikker på om jeg gider have at det stikker ud bag i ...
Har du forøvrigt erfaringer med et ekstra batteri i ultrabay'en?
Jeg har ingen ultra-bay. Mit batteri stikker let ud i bagenden, det genere absolut ikke mig. Mit er 9 cell og 9.000 mAh så vidt jeg husker.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/IMG_20...
Jeg har overvejet at købe slice batteri, men jeg har dog ikke problemer med batteri tid som tingene er nu.
Mht. trackpoints, skal vi ikke sige at jeg giver de 8 kroner som porto nu vil koste og så får du 3 trackpoints gratis.
Jeg har ingen ultra-bay. Mit batteri stikker let ud i bagenden, det genere absolut ikke mig. Mit er 9 cell og 9.000 mAh så vidt jeg husker.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/IMG_20...
Jeg har overvejet at købe slice batteri, men jeg har dog ikke problemer med batteri tid som tingene er nu.
Mht. trackpoints, skal vi ikke sige at jeg giver de 8 kroner som porto nu vil koste og så får du 3 trackpoints gratis.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.