mboost-dp1
Ældre bærbar købes
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg leder efter en ældre/gammel bærbar uden de store krav. Har lavet en liste med ønsker til den. Skriv hvad I har samt evt. links til billeder. Jeg er selv fra 4300 Holbæk-området, men kan evt. afhente i bil.
CPU: underordnet, dog minimum 500 MHz
RAM: underordnet, dog minimum 128 MB
HDD: underordnet
Grafik: underordnet
Skærmstørrelse: underordnet
Opløsning: minimum 1024x768
Batteri: underordnet, gerne defekt
AC Lader: skal virke og medfølge
Vægt: underordnet
Drev: CD gerne DVD
Porte: Alm. netværksstik, USB, PCMCIA (hvis ikke indbygget trådløst)
Gerne indbygget trådløst, dog ikke et krav
Touchpad
Må gerne have mindre skader.
Prisidé: et par hundrede.
CPU: underordnet, dog minimum 500 MHz
RAM: underordnet, dog minimum 128 MB
HDD: underordnet
Grafik: underordnet
Skærmstørrelse: underordnet
Opløsning: minimum 1024x768
Batteri: underordnet, gerne defekt
AC Lader: skal virke og medfølge
Vægt: underordnet
Drev: CD gerne DVD
Porte: Alm. netværksstik, USB, PCMCIA (hvis ikke indbygget trådløst)
Gerne indbygget trådløst, dog ikke et krav
Touchpad
Må gerne have mindre skader.
Prisidé: et par hundrede.
Hej igen 3214, beklager inaktiviteten, men har været en tur udenlands (altså off-sjælland).
Jeg har selv undersøgt lidt rundt omkring hvad der er muligt at opdrive, og det lader til der er rig mulighed for at finde en fin maskine til få hundrede kroner som budgettet ligger på.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at denne bærbar vil skulle agere som download-server gemt ovre i krogen som skal køre 24/7 og så push'e færdige downloads til min primære maskine.
Jeg har i min søgen dog mere eller mindre redefineret maskinens krav en smule. Jeg tror 128 MB RAM vil være for lidt til det den skal lave, så har kigget efter mindst 256 gerne mere samt internt trådløst så den fuldstændig kan passe sig selv uden ting der stikker ud af siden. Samtidig vil mobile processorer og generelt lavt forbrug også være en stor fordel.
Det bedste bud jeg endnu har set var en Acer 14" med 800 MHz CPU og 386 MB RAM med internt trådløst, DVD-drev og lader til 350 kr. Den blev desværre revet væk inden jeg nåede noget. Dens eneste problem var at der manglede lidt af dæklisten ved skærmen samt en lille sort ring af pixelfejl på skærmen. Den ville have været perfekt, og har givet mig blod på tanden.
Jeg er klar over et par hundrede måske ikke forslår med de nye krav, men findes den rigtige maskine, spiller prisen ikke den største rolle længere.
Jeg har selv undersøgt lidt rundt omkring hvad der er muligt at opdrive, og det lader til der er rig mulighed for at finde en fin maskine til få hundrede kroner som budgettet ligger på.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at denne bærbar vil skulle agere som download-server gemt ovre i krogen som skal køre 24/7 og så push'e færdige downloads til min primære maskine.
Jeg har i min søgen dog mere eller mindre redefineret maskinens krav en smule. Jeg tror 128 MB RAM vil være for lidt til det den skal lave, så har kigget efter mindst 256 gerne mere samt internt trådløst så den fuldstændig kan passe sig selv uden ting der stikker ud af siden. Samtidig vil mobile processorer og generelt lavt forbrug også være en stor fordel.
Det bedste bud jeg endnu har set var en Acer 14" med 800 MHz CPU og 386 MB RAM med internt trådløst, DVD-drev og lader til 350 kr. Den blev desværre revet væk inden jeg nåede noget. Dens eneste problem var at der manglede lidt af dæklisten ved skærmen samt en lille sort ring af pixelfejl på skærmen. Den ville have været perfekt, og har givet mig blod på tanden.
Jeg er klar over et par hundrede måske ikke forslår med de nye krav, men findes den rigtige maskine, spiller prisen ikke den største rolle længere.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.