mboost-dp1

anbefal mig en bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
19. aug. 2009 12:54
Hejsa.

Jeg vil gerne have en pc-baseret bærbar, men aner intet om hvad der er inn.
Den skal bruges til at kode på, spille lidt spil og ellers bare køre pc programmer.

Lige nu har jeg macbook pro 15" og den skiller jeg mig ikke lige af med, og vil heller ikke have både windows og mac liggende på samme maskine, da det fylder lidt for meget til mig.

Max 12.000 kr., men gerne nede i en 5-6000 kr.

Mvh
Simon
Gravatar #2 - Cloud02
19. aug. 2009 13:04
Lenovo Thinkpad. Vælg en configuration som ser ud til at passe med dit formål.
http://www.laptops.dk
Gravatar #3 - simonduun
19. aug. 2009 13:13
#2 dem har jeg også hørt rigtig godt om, tjekker det lige ud - andre forslag er også velkommen
Gravatar #4 - ignuz
19. aug. 2009 13:13
#2 Lenovo Thinkpad ville jeg primært anbefale hvis personen ønsker kvalitet og stabilitet. Derfor er Thinkpad serien normalt også populær i mange virksomheder.

Edit: Kiggede lige på en del af lenovo modellerne som du havde i dit link, og ingen af dem vil jeg anbefale hvis computeren også skal bruges til gaming grundet grafikkortet.
Gravatar #5 - engfeh
19. aug. 2009 14:18
Hvorfor køber du ikke bare en større harddisk til din mac? Væsentligt billigere, og du slipper for at slæbe rundt på to computere... Ellers ville jeg også anbefale thinkpads.
Gravatar #6 - cazotaro
19. aug. 2009 15:39
Har selv en Dell Latitude 6400, 14,1" skærm, godt nok modellen lige under dem der sælges nu. Da de lancerede en 'ny' version.
Har ikke noget onboard graffik kort, men kan godt trække FlatOut og nogle mindre skydespil på den. Den fungere glimrende, og holder i øvrigt stadig strøm i ~6 timer i skolen ved en fuld opladning (9-cells batteri). Her efter omkring 8 mdr.

Skal lige nævnes at støv er ekstremt let at se på den, da den er kulsort. Og der er nogle små 'riller' rundt langs tasteturet, der kan samle en smule skidt. Ikke noget problem, og det er let at fjerne, men kan godt være lidt træls. Den er solid, mine højtalere er dog ikke noget at råbe op for.
Du vælger selv specs, så hvor meget maskine du får for pengene skal du selv ind og se på.
http://www1.euro.dell.com/dk/da/virksomheder/B%C3%...
Kan se den fåes i farver nu, så måske kan den tydelige støv afhjælpes.

MIT RÅD TIL DIG
Når du har fundet en pc der virker interessant, las nogle reviews om den. Der er ofte folk der har prøvet computeren og anmeldt den.
Gravatar #7 - Woller
19. aug. 2009 16:27
og husk nu en ordentlig forsikring, hvis du spørger mig er det, det allervigtigste ved en laptop at service er i orden.
Gravatar #8 - <3Thinkpads
19. aug. 2009 16:33
#7:
Til det kan jeg ihvertfald godt anbefale Thinkpads egen, jeg har ihvertfald været meget imponeret over hurtigheden på deres service.
Gravatar #9 - Woller
19. aug. 2009 16:53
#8 helt enig :) har erfaring med mange mærker efterhånden (hp, dell, lenovo, zepto, acer, asus, fujitsu siemens og medion)
Lenovo og Dell har jeg klart bedst erfaring med det eneste problem jeg har oplevet med dell, var at det tog 3 opkald før de ville skifte en defekt harddisk
Gravatar #10 - Systran
19. aug. 2009 19:47
Gravatar #11 - simonduun
19. aug. 2009 20:30
#10, det er godtnok en vild pris, set i forhold til specs. Hvad er en T5900 processor, udover det selvfølgelig er en core 2 duo?
Gravatar #12 - <3Thinkpads
19. aug. 2009 20:40
Det virker ihvertfald rigtig billigt, spørgsmålet er nok bare om den kan holde batteri i mere end 15min
Gravatar #13 - kufad
19. aug. 2009 21:07
Woller (7) skrev:
og husk nu en ordentlig forsikring, hvis du spørger mig er det, det allervigtigste ved en laptop at service er i orden.

Hehe, da jeg købte min Zepto for 3 år siden, valgte jeg forsikring fra for at få bedre hardware for pengene.

Heldigvis har den holdt upåklageligt i alle 3 år.. Specielt, når man tænker på, den hedder Zepto. Jeg kender en del, der har haft problemer. Jeg har ikke haft det mindste!

Til #1 ville jeg anbefale denne:

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...

Iflg. http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-Quadro-FX-570M... ser grafikkortet i hvert fald ud til at yde fint til spil - ikke de nyeste af de nyeste, men det er vel heller ikke det, du tænker på.

Endvidere - Full HD skærm (super dejligt, når man programmerer), Blueray og 200GB 7200 omdr.

Jeg synes, det er vildt, og jeg ville nok selv købe en, hvis jeg ville have en 15".
Gravatar #14 - trylleklovn
22. aug. 2009 14:13
Fylder lidt for meget med Windows og Mac OS X på samme harddisk? De mindste harddiske der kommer med mbp er 250gb og ellers er det 320gb. Det kan godt være det bare er mig, men jeg tror godt jeg ville kunne presse en Windows installation ind på den plads, det har min bror i hvert fald gjort, til trods for at han har fyldt harddisken op med film og spil samtidig.

Kan slet ikke se logikken i at have to bærbare. Køb dig en stationær hvis du vil have en maskine seperat til dine spil f.eks.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login