mboost-dp1

bmx

Gå til bund
Gravatar #1 - sebastianln
12. maj 2010 04:53
nogen der vil købe en bmx der er et år gammel for 1000kr
Gravatar #2 - fjols
12. maj 2010 05:02
Hvor mange hjul har den?
Gravatar #3 - zin
12. maj 2010 06:04
#2: 4 lige som alle andre cykler?!?
Gravatar #4 - Slettet Bruger [3721310034]
12. maj 2010 06:43
BMX started in the early 1970s when children began racing their bicycles on dirt tracks in southern California, drawing inspiration from the motocross superstars of the time. The size and availability of the Schwinn Sting-Ray made it the natural bike of choice, since they were easily customized for better handling and performance. BMX racing was a phenomenon by the mid-1970s.[2] Children were racing standard road bikes off-road, around purpose-built tracks in [California].[3] The 1972 motorcycle racing documentary On Any Sunday is generally credited with inspiring the movement nationally in the US; its opening scene shows kids riding their Schwinn Stingrays off-road. By the middle of that decade the sport achieved critical mass, and manufacturers began creating bicycles designed especially for the sport.

George E. Esser founded the National Bicycle League as a non-profit bicycle motocross sanctioning organization in 1974. before they set up the NBL, George and his wife, Mary, sanctioned motorcycle races with the AMA (American Motocross Association). Their two sons, Greg and Brian, raced motorcycles, but also enjoyed riding and racing BMX with their friends. It was their sons’ interest, and there being no BMX organizations in the East, that prompted George to start the NBL in Florida.

By 1977, the American Bicycle Association (ABA) was organized as a national sanctioning body for the growing sport. In April 1981, the International BMX Federation was founded, and the first world championships were held in 1982. Since January 1993 BMX has been integrated into the Union Cycliste Internationale.[4]

The sport of Bicycle Motocross - Freestyle BMX is now one of the staple events at the annual Summer X Games Extreme Sports competition and the ETNIES backyard jam, held largely on both coasts of the United States. The popularity of the sport has increased due to its relative ease and availability of places to ride and do tricks.

In 2003, the International Olympic Committee made BMX a full medal Olympic sport for 2008 Summer Olympic Games in Beijing, China, and Māris Štrombergs (male, for Latvia) and Anne-Caroline Chausson (female, for France) were crowned the first Olympic champions.[5].[6]

Many great BMX riders go on to other cycling sports like downhill such as Australian Olympian Jared Graves, former "golden child" Eric Carter, and youth BMX racer Aaron Gwin.

Gravatar #5 - Norrah
12. maj 2010 09:28
#4 Okay?

#1 Måske skulle du give lidt mere information omkring cyklen..
Størrelse, model, org. pris måske et par billeder.. etc. det er lidt vagt bare at sige BMX.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [3721310034]
12. maj 2010 09:44
^^
Gravatar #7 - onetreehell
12. maj 2010 09:46
Norrah (5) skrev:
#4 Okay?

#1 Måske skulle du give lidt mere information omkring cyklen..
Størrelse, model, org. pris måske et par billeder.. etc. det er lidt vagt bare at sige BMX.

here you go!
Den står endda i sine rigtige omgivelser!
Gravatar #8 - Norrah
12. maj 2010 10:00
#7 Hey, sådan en har jeg engang haft..

Jeg fyldte ladet med cement.. og hældte vand i..
Gravatar #9 - LinguaIgnota
12. maj 2010 10:05
Jamen herregud, lille menneske dog, hvad i alverden havde du forestillet dig vi skulle med sådan et pedalcikelapparat? De fleste af os har enten bil eller månedskort - den slags har vi nemlig råd til.
Gravatar #10 - holmen
12. maj 2010 10:55
Hvad skal man med en bmx, når der er en SFO i gåafstand hvor man kan loote MOONCARS!!!1 når man er stiv om formiddagen og først på eftermiddagen?
Gravatar #11 - vandfarve
12. maj 2010 10:59
Holmen, du er en inspiration til os alle!
Gravatar #12 - Adagio
12. maj 2010 11:10
Som Norrah siger, så vil det være en god ide at smide nogle billeder op og lidt information omkring cyklen. Hvor mange km har den på bagen, hvornår var den sidst til syn, følger der sportsæder med? Og på salgsbilledet har du da vel en bikini-beklædt model der viser cyklen frem? :)

LinguaIgnota (9) skrev:
De fleste af os har enten bil eller månedskort - den slags har vi nemlig råd til.

Vi andre har ikke råd til bil, og bussen kører ikke i nærheden af mit arbejde (på en god dag tager det en time med bussen for at komme tættest på, hvilket er 20 min. gåtur fra arbejde)
Så os fattige bliver nødt til at tage cyklen på arbejde, det vil gå hurtigere end med bussen
Gravatar #13 - Norrah
12. maj 2010 11:54
#12 Nu er cyklen jo et sundt alternativ, og jeg cykler da også meget selv.. så det skal du ikke være ked af.. Hvis jeg tager bilen.. så bruger jeg 15-20min..
Cykel er 35-45min..
Bus er 65min til aldrig ankommet. samt 32,- pr vej.
Så cyklen er faktisk et af de bedre alternativer.

Desuden så jeg da set en cykel til 65.000,- her i går da jeg var inde og hente min egen nye cykel.. så man kan også være en "cykel bums" med penge...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login