mboost-dp1

Digitalt tv og alt det der...

Gå til bund
Gravatar #1 - BOversoe
13. okt. 2009 17:35
Hej derude...

Jeg købte for et års tid siden et fremragende fladskærmstv af min kammerat til stort set ingen penge, da han selv skulle have et nyt. Problemet er at det så vidt jeg har kunne finde ud af, ikke har nogen indbygget digital tuner, men fjernsynet er HD Ready osv. og viser også fint HD film fra computeren. Vi har Stofa kabeltv hos os, og nu har jeg læst mig frem til at Stofa har frigivet deres HD-kanaler, hvordan fungerer det? Og hvis jeg evt. skal have en boks af en art, kan i derude så anbefale en? Evt. ville det være helt optimalt hvis man kunne få en digital tuner der samtidig kunne afspille DVD og/eller Blueray da jeg er lidt begrænset på antallet af HDMI porte. Håber i kan hjælpe mig derude =)
Gravatar #2 - gentox
13. okt. 2009 17:55
De har vist kun frigivet deres digitale kanaler i Aalborg, det er ikke sket i Århus hvor jeg bor.

Du skal have en digital boks/tuner til DVB-C og kunne afkode irdeto krypteringen.
Hmm, den sidste del giver vist ikke meget mening hvis det er ukodet :-P

Hvilken type boks er jeg så ikke helt på det rene med, da det ikke er det der findes mest af på markedet, udover en brugt zaptor boks måske?

Men dine manglende hdmi indgange kunne løses med en hdmi switch, som feks denne.
Brugte den til mit gamle TV, og der skiftede den automatisk over til den aktive kanal.
Eneste problem var at der ikke er et dansk stik, selvom den fint kan bruge dansk strøm.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
13. okt. 2009 20:11
Stofa har ikke frigivet nogen HD-kanaler, de er begyndt at sende digitale ukodede kanaler i visse antenneforeninger.

"HD" og "digital" er IKKE det samme.

Digital = en måde at overføre signalet på

HD = high definition = kanaler i høj opløsning og bedre lyd

Der findes mig bekendt ingen DVB-C-bokse med DVD eller blu-ray.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login