mboost-dp1

HDMI krydsfelt.. agtigt?

Gå til bund
Gravatar #1 - Bundy
11. dec. 2009 06:52
I forbindelse med mit arbejde, skal jeg have sat en del videoplayers op i en udstilling.

PT. foregår det typisk på den måde, at en dvdafspiller / computer bliver placeret et sted hvor der lige er plads og den ikke er synlig, med alle de gener det giver til følge. Varmeproblemer, dårlige adgangsforhold - f.eks skal man bruge en stige eller det er bare svært at nå derind.
Det er jeg egentlig ret træt af.
Derfor overvejer jeg om vi kan opbygge en eller anden form for AV-krydsfelt, så det er muligt at have tingene stående i et baglokale i et rackskab, og derved holde det ude af udstillingslokalet.. Det vil give nem adgang, og gøre at det er muligt at rodde med tingene uden at stå inde i selve udstillingen. Dette skal dog helst gøres uden at gå på kompromis med signalkvaliteten.

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at gøre det samme med nogen workstations - Der er det så både video og lyd + keyboard og mus.. Tynde klienter er ikke rigtig en mulighed, da de skal bruges til videoredigering.

Nogen der har forslag til hvad man kan gøre her?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [445723375]
11. dec. 2009 07:15
Sådan lidt ala, ha det hele stående i ét rum og så bare trække ledninger derfra?

Eller snakker vi én ordentlig kasse med mange hdmi udgange ?

Hvis 1 så er det vel bare et spørgsmål om at finde lange nok kabler. eller evt extendere eller sådan nogen her:
http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_extender/h...
Gravatar #3 - Bundy
11. dec. 2009 07:52
Et rum, trække kabler derfra.

Det virker som om det kunne virke det der du linker, det vil jeg kigge nærmere på :)
Gravatar #4 - Slettet Bruger [445723375]
11. dec. 2009 07:59
Koster en bondegård, men mon ikke de kan findes billigere? ^^
Gravatar #5 - rumagenten
11. dec. 2009 08:03
Problemet med dem er at hvis du vil køre full hd på kablet, skal den bruge 2 cat 5e. Den ene til billed og lyd, den anden til kopi kontrol svjv.

du kan vidst få en billigere udgave der så ikke kan køre full hd, men kun kører på et kabel, og er billigere.

Men er det ikke bare at bruge hdmi switches?
Gravatar #6 - Bundy
11. dec. 2009 08:12
#5: Er en HDMI switch ikke noget man bruger til at sætte flere enheder til en hdmi port, også skifte imellem dem? Det er ikke det jeg er interesseret i.

Jeg synes ikke det er et problem om jeg skal trække 2 eller 3 netværkskabler ud til de forskellige enheder - Mit problem med at trække lange HDMI kabler var mere at det er besværligt at trække kabler med stik på + den generelle længe af kablerne.

#4: Ja, men det her er måske også først aktuelt om et år - så er det nok blevet lidt billigere.. Ellers må jeg jo bare budgetere med det.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [445723375]
11. dec. 2009 08:15
Bundy (6) skrev:
Er en HDMI switch ikke noget man bruger til at sætte flere enheder til en hdmi port, også skifte imellem dem? Det

Jo :)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login