mboost-dp1
K: Bærbar til lidt ad hvert
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Min kæreste skal have sig en bærbar, som primært skal bruges til sit studie. Da hun skal cykle frem og tilbage, igennem parker og brosten, så det skal ikke være noget skrøbeligt skrammel. Desuden skal den kunne bruges til følgende programmer: ViTal-pakken, Abby Reader, Office 2007, Adobe CS3 pakken, MSN, The Sims 2 (og 3) Black & White 2, Spore og ligene programmer, uden at man sidder og skider grønne og gule grise, fordi det tager hundrede år og en madpakke at åbne et program eller at man ikke kan multitaske.
Altså, som overskriften siger, skal den kunne bruges til lidt af værd.
Jeg havde helst set, at hun købte sig en MacBook, men på grund af at hun skal bruge en del Windows-only programmer, så vil det blive for besværligt.
Hun har ca. 6-7.000 kr. at gøre godt med og hun kigger både på brugt og nyt, men hvis det skal være brugt, ser vi (jeg..) helst at det bliver en ThinkPad, da man så ved hvad man får...
Altså, som overskriften siger, skal den kunne bruges til lidt af værd.
Jeg havde helst set, at hun købte sig en MacBook, men på grund af at hun skal bruge en del Windows-only programmer, så vil det blive for besværligt.
Hun har ca. 6-7.000 kr. at gøre godt med og hun kigger både på brugt og nyt, men hvis det skal være brugt, ser vi (jeg..) helst at det bliver en ThinkPad, da man så ved hvad man får...
Har lige siddet og kigget på Dell's hjemmeside, og en Studio 15 med lidt af det hele ; ) til 7.109 kr. inkl. fragt..
2 skrev:Thinkpad... EOD!
Det er bare relativt begrænset, hvor meget ThinkPad man kan få, for 6-7K, også når vi snakker brugt.
#5 både og, vil gerne se om der er nogle som måske havde noget til salg :)
Jeg kan sælge dig min Thinkpad T40 for 3K. 1,5 Ghz Centrio, 1 gb ram, 80 gb harddisk. 2,2 kg i vægt. Og så vidner følgende billede vist om, hvor pålidelig en Thinkpad er:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35...
Og så får du en stor skuldertaske med, hvor der er plads til bøger osv.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35...
Og så får du en stor skuldertaske med, hvor der er plads til bøger osv.
Står selv og overvejer køb af en bærbar. Så vil lige spørge hvor lang tid en Lenovo (både en brugt som din, Emil og en ny) kan holde strøm?
Kan man få en ny bærbar til en bilig penge der kan klare mere end 3 timers skole arbejde (notater - excel, word etc.) ?
Undskyld jeg crasher din tråd MiniatureZeus :P
Kan man få en ny bærbar til en bilig penge der kan klare mere end 3 timers skole arbejde (notater - excel, word etc.) ?
Undskyld jeg crasher din tråd MiniatureZeus :P
laptops.dk har en t60 med 1400x1050 til 7.2K... Den er "kun" med 1.4ghz processor....
Nå ja, så skal du lige smide en tussebasse efter onsite-garanti.
Nå!!!! Flere rettelser: jeg kan se du efterlyser en maskine der kan køre noget 3D... Den der thinkpad er med intel x3100-kort og kan derfor ikke trække en skid, my bad.
Nå ja, så skal du lige smide en tussebasse efter onsite-garanti.
Nå!!!! Flere rettelser: jeg kan se du efterlyser en maskine der kan køre noget 3D... Den der thinkpad er med intel x3100-kort og kan derfor ikke trække en skid, my bad.
#13 > Ved ikke lige, hvor mange flere specs der er. 2 USB-porte, bluetooth, wireless, 14,1" skærm der kører 1024x768.
Jeg ved ikke lige med styresystem, den kom preinstalleret med Windows XP Pro DK, men det smed jeg ud og installerede XP Pro UK. Men licensen er stadig under bunden, så det er vel bare at installere DK igen :)
Jeg ved ikke lige med styresystem, den kom preinstalleret med Windows XP Pro DK, men det smed jeg ud og installerede XP Pro UK. Men licensen er stadig under bunden, så det er vel bare at installere DK igen :)
#16 Lenovo's egen serie (2000, 3000 osv) kan overhovedet ikke sammenlignes med ThinkPads, men mere med den lokale netto's bambus pc'ere, som dog lige har fået et nøk op i prisen.
Bare spørg vandfarve ;)
Bare spørg vandfarve ;)
Emil (7) skrev:Jeg kan sælge dig min Thinkpad T40 for 3K. 1,5 Ghz Centrio, 1 gb ram, 80 gb harddisk. 2,2 kg i vægt. Og så vidner følgende billede vist om, hvor pålidelig en Thinkpad er:
hvis du hopper omkring en tusse ned i pris, så kunne jeg sikkert godt lokkes til at købe den :)
MiniatureZeus (18) skrev:#16 Lenovo's egen serie (2000, 3000 osv) kan overhovedet ikke sammenlignes med ThinkPads, men mere med den lokale netto's bambus pc'ere, som dog lige har fået et nøk op i prisen.
Bare spørg vandfarve ;)
Hov hov, selv en garvet Newz-bruger kan lade sig forblænde af tilsyneladende gode specifikationer. Du var tæt på en flamebait, dér! ;)
Nej, Lenovos 3000-serie er til at lukke op og ski... Øh, sy i. De virker, som de bør, men kvaliteten er langt fra den, som man forbinder Lenovo med. Desuden æder den batteri som bare fanden (grundet en masse præinstalleret adware), og så oplever man BSOD, når den bliver varm. Dvs. hvis man er til LAN og spiller lidt DotA, eller hvis man ikke passer på den, når den har stået tændt en hel dag.
Læg de 2-3.000 kr. mere på bordet og gå efter en X60 - det er sgu en ordentlig maskine!
#23 .. Uhh .. du er i den anden ende af landet, jeg bfeinder mig fortiden i Sønderborg på Als, så der er unægteligt lidt langt op til dig. Bliver sgu nok for dyrt hvis jeg skal til at pendle frem og tilbage med DSB.
Hvis jeg finder på en løsning, såkontakter jeg dig lige :)
Hvis jeg finder på en løsning, såkontakter jeg dig lige :)
cazotaro (25) skrev:#22
Men er den så ikke omtrent lige så dårlig/god som andre i samme prisklasse?
Det vil jeg ikke umiddelbart mene..
Altså, den lever mere på Lenovo navnet (og derved ThinkPad) og er derfor for dyr.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.