mboost-dp1

K: GPS (TomTom/Garmin)

Gå til bund
Gravatar #1 - 2xmy
19. jul. 2009 21:21
Jeg vil lige høre, om en af jer har en fungerende GPS billigt til salg. Dem der sælger på DBA, har en idé om at deres udstyr bør koste 70% af hvad de selv gav for 2 år siden = 20% mere end hvad udstyret koster fra ny i dag ;)

Så længe det er Tom Tom eller Garmin, har jeg ikke umiddelbart nogle preferencer overfor de enkelte modeller, da jeg regner med at splitte den af.
Gravatar #2 - Azuria
19. jul. 2009 22:03
Du kan ikke bruge vdo daytona?
Gravatar #3 - Dreadnought
20. jul. 2009 07:33
Jeg har en TomTom Navigator 5 Bluetooth, med ekstra kort over vest europa.
Gravatar #4 - 2xmy
20. jul. 2009 10:12
#2 Helst ikke. Jeg har en idé om hvordan Garmin & Tomtom fungerer.

#3 Det er en PDA? Tror jeg står over :)

Jeg har fundet en intern-mail, som jeg tror ender med et køb. Skal nok lige følge op.
Gravatar #5 - siliankaas
20. jul. 2009 18:49
Nogle gange køre elgiganten med nogle rimelige billige (vist brugte) men stadigvæk med reklamations ret - selvom jeg forbander det sted, er det måske værd at holde øje med ;-)
Gravatar #6 - holmen
20. jul. 2009 19:51
jeg vil råde dig til at holde dig langt væk fra garmin. Jeg har kørt forsøgt at køre efter en garmin to gange, heldigvis havde jeg den gamle ved siden af mig begge gange og han kunne navigere da garmin navigationen fejlede.

TomTom og Navigon har jeg gode erfaringer med. Menu strukturen i begge, især navigon er intuitivt opbygget, så man sidder ikke og fucker rundt i menuerne når man skal bruge div. funktioner.
jeg kan ikke huske hvordan det var på garmin, men det er også lidt lige meget, når man ikke kan navigere efter dem*...

*I ved hvad jeg mener...
Gravatar #7 - gnаrfsan
20. jul. 2009 19:53
#6: Jeg har hørt fra naboen at Garmin er bedst i USA og TomTom bedst i Europa. Specielt drejer det sig om interessepunkter. Han er rimeligt pålidelig.
Jeg har selv en TomTom og den fungere godt, når bare ikke jeg har min iPod og min mobil til samtidigt. Så fucker den op som en champ. Kan kun anbefale den. Selvom om deres brugervenlighed i PC softwaren lugter af at være besværglig for at få folk til at lave fejl, der koster penge. F.eks. opdateringer. En nørd kan sagtens klare det, og når den først sidder i bilen, kommer man rigtigt frem.

Til min brors TomTom var nøglen til gratis opdatering trykt invendigt på en af siderne i den yderste papkasse. WTF...
Gravatar #8 - vandfarve
20. jul. 2009 20:11
To ting:

1) Husk at tjekke, hvad det koster enten at opgradere kort eller få kortopdateringer. Nogle GPS-producenter er rimelig grove på det punkt.

2) Desuden kan jeg kun fraråde at købe nogle af Garmins GPS'er med vippeantenne, da det er et kendt problem, at ledningerne ødelægges ved normalt brug relativt hurtigt, og at disse ikke bliver dækket af reklamationsretten.
Gravatar #9 - 2xmy
20. jul. 2009 20:18
Jeg har nu fået en Garmin, så tråden er ikke længere aktuel. Da flere i min familie har Garmin og har haft det i flere år uden problemer, tror jeg ikke at problemet er så udbredt.

Mine forældre er pt. i Kroatien og kører +30.000 km årligt med deres Garmin og roser den meget, så mon ikke det er nogle gamle modeller der stadig bidrager negativt til Garmins ry.

#5 De har en refurbished Tomtom til 666 som jeg havde en del kig på, men tak for tippet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login