mboost-dp1

K: Seagate 80GB IDE

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
13. sep. 2009 20:00
Så står jeg igen med en harddisk, som der skal hives data ud af.
Det drejer sig om en Seagate ST380020A 80GB. Det er formentlig printet der er gået. Den siger KLAK-KLAK-KLAK-osv og registreres ikke.
Hvis du har en liggende du vil af med så skriv.
Gravatar #2 - reefermadness  
13. sep. 2009 20:19
Hmmm jeg TROR at jeg har en liggende hjemme ved mine forældre, men jeg er ikke sikker på at det er en ST380020A, jeg kan tjekke næste weekend..
Gravatar #3 - 3214N
13. sep. 2009 20:42
Jeg tvivler på at det er printet når den laver de lyde... Det lyder mere som head crash...
Gravatar #4 - Clauzii
13. sep. 2009 22:34
Inervallet af KLAK-lydene har betydning. Hvis det er et headchrash, ser det ca. sådan her ud, hvilket sædvanligvis er ensbetydende med et par KLAKs eller mere i sekundet OG en, som oftest hørbar, skrabende lyd.

Hvis der er færre end 'et KLAK pr. sek. er der en chance for at det er controlleren. Det er hvad jeg har oplevet hos andre.

SÅ medmindre man skubbede til disken eller vippede den meget mere end 5 grader til en af siderne under drift, er det da et forsøg værd.

Gravatar #5 - KC
13. sep. 2009 23:06
så er det bare at åbne den og se om det er headcrash!
Gravatar #6 - Clauzii
13. sep. 2009 23:21
Og derfor kunne det være smart med et acryllåg a.la. de mods nogen har gennemført, bl.a. hér.

Hvilket desværre øger chancen for headcrash, men så kan man i det mindste se det :)
Gravatar #7 - Clauzii
13. sep. 2009 23:44
#3:
Nu skriver #1 jo at den slet ikke registres, hvilket jeg tolker som at disken ikke optræder i BIOS.

Et headcrash er, så vidt jeg husker, ikke ensbetydende med at disken forsvinder som elektrisk enhed på systemet.
Gravatar #8 - Dreadnought
13. sep. 2009 23:49
Jeg tvivler på at det er et head crash. Klak-lyden kommer hvert andet sekund cirka. Og der er ingen andre lyde end den svage summen fra motoren.
Gravatar #9 - Clauzii
14. sep. 2009 00:24
#8:
99,9% controlleren. Ellers er du f..... uheldig ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login