mboost-dp1

Lenovo T61 tilsalg 4 måneder gammel.

Gå til bund
Gravatar #1 - christofferkj
6. jun. 2009 20:07
Hey folkens, jeg sælger min Lenovo T61. købsprisen var 23 eller 24.000.
Jeg fik den af min far, som havde fået den fra hans arbejdsplads.

Specs:
Intel Core 2 duo 2.40 GHz T8300
2.00 Gb ram
Mobile Intel 965 Express 384mb Vram (GFX CARD)
100gb hdd

Billeder:

http://img189.imageshack.us/img189/4725/billede004...

http://img192.imageshack.us/img192/9909/billede005...

http://img192.imageshack.us/img192/2212/billede008...

http://img512.imageshack.us/img512/6743/billede009...

http://img145.imageshack.us/img145/5874/billede010...

Der er nogle billeder, som i kan se er der noget ridset af bagpå. Det var der hvor der har stået navnet på arbejdspladsen. Det er det eneste minus. i kan også se at den har et extended batteri, som gør at den kan holde strøm op til 5 timer.
Gravatar #2 - Azuria
6. jun. 2009 20:11
Hvis du lige smider nøjagtig model og serie nr, så kan folk slå garantien op på lenovo's side...
Gravatar #3 - christofferkj
6. jun. 2009 20:12
Azuria (2) skrev:
Hvis du lige smider nøjagtig model og serie nr, så kan folk slå garantien op på lenovo's side...

Hvor kan jeg finde det?
Gravatar #4 - Azuria
6. jun. 2009 20:13
i bunden
Gravatar #5 - christofferkj
6. jun. 2009 20:15
Type: 6463-CTO

Product ID: 6463WWD

Er det det?
Gravatar #6 - Azuria
8. jun. 2009 08:16
#5 Har du serie nummer istedet for product id?
Gravatar #7 - Magten
8. jun. 2009 08:20
Hvad har der siddet i det hjørne af skærmen hvor den er ridset?

Og hvad er prisen?
Gravatar #8 - Systran
8. jun. 2009 09:41

christofferkj (1) skrev:
Der er nogle billeder, som i kan se er der noget ridset af bagpå. Det var der hvor der har stået navnet på arbejdspladsen. Det er det eneste minus.
Gravatar #9 - Magten
8. jun. 2009 09:50
Systran (8) skrev:
Tak.

Jeg tager lige i Synoptik :)
Gravatar #10 - reefermadness  
8. jun. 2009 09:53
Utroligt at den har kostet så meget med de specs... Har du et mindste bud ?
Gravatar #11 - paradise_lost
8. jun. 2009 10:00
3000 kr
Gravatar #12 - Coney
8. jun. 2009 10:24
#10 Du har ikke meget erfaring med Bærbare fra Lenovo/IBM?? Det er en ganske fornuftig pris i mine øjne...
Gravatar #13 - reefermadness  
8. jun. 2009 11:14
#12 - Nej det har jeg ikke... Ret ublu priser hvis du spørger mig.. Smag og behag, jeg ville aldrig punge ud med ~24K for en bærbar med de specs
Gravatar #14 - Bachy
8. jun. 2009 11:25
Enig med #13, godt nok er Lenovos laptops kvalitets varer for det meste, men 23 - 24.000 kroner kunne jeg aldrig drømme om at smide efter en PC/Laptop.

Men jeg tror at en af hovedgrundene til Lenovos priser, er at de satser på buisness markedet, og mange firmaer af en hvis størrelse tænker ikke så meghet over prisen, de trækker jo blot skidtet fra i skat/moms når den tid kommer.

Derfor er priserne nok så kunstigt opskruede, fordi Lenovo har fundet ud af at salget går som varmt brød :)
Gravatar #15 - KaW
8. jun. 2009 11:44
Min Lenovo T61 6460 (T7300) er 1.5 år gammel.
2 gb ram.. Kostet 13 k. 160 gb Hdd.

Vildt at din bærbare er 4 måneder gammel og så ligger med den pris. godt nok er gfx kortet bedre på din og cpu er lidt bedre. men ikke 10 k bedre. og så med den alder.. ?
Gravatar #16 - Bachy
8. jun. 2009 11:54
En hurtig søgning på google efter Lenovo T61 gav bla dette

Så den med de 24.000 ser ud til at være ok. Om man så synes den er 24K værd, det er så en anden snak :)
Gravatar #17 - hgul
8. jun. 2009 16:11
#16 Nu er de modeller med de højeste priser på dit link jo også T61P modellen.

Du skal vel nærmere sammenligne med denne, omend den mangler CTO i modelnavnet så er den - set ud fra specifikationer - stort set magen til. Så hvad de sidste 13-14K er blevet brugt på skal jeg ikke kunne udtale mig om ;-)
Gravatar #18 - Azuria
8. jun. 2009 17:00
#17 CTO er Customized To Owner.
Det betyder oftest at det er en større køber, fx er stortset alle thinkpads i mit firma CTO modeller.
Dog er der også enkelte distributører der får lavet sådanne modeller, dog ikke så tit.
Gravatar #19 - cazotaro
9. jun. 2009 09:12
Bachy (14) skrev:
Men jeg tror at en af hovedgrundene til Lenovos priser, er at de satser på buisness markedet, og mange firmaer af en hvis størrelse tænker ikke så meghet over prisen, de trækker jo blot skidtet fra i skat/moms når den tid kommer.

Kunne det så ikke tænkes at dette er trukket fra for denne computer? Hvorved den enten ikke bør kunne sælges til 'normalprisen' (inkl. moms) eller at der skal betales moms inden en privatperson kan købe den?
Hvis det skal gøres lovligt.. Bare lige en tanke, ved ikke om der er noget hold i det ^^
Gravatar #20 - themuss
9. jun. 2009 09:47
Jeg købte min T61, 2GB ram, 160GB disk, 1400x1050 4:3 for 11K sidste sidste år i maj. Den har endda et quadro-kort og ikke intel gma som maskinen i #1.

Den har stået til salg hos laptops.dk til 9K indtil for nylig.

Den maskine der sælges har aldrig kostet 24k, sikke noget vås.

Jeg kan også se maskinen i #1 sælges DVD+CDRW, min maskine har DVDRW.

Det store batteri som #1 har siddende i holder heller ikke op til fem timer.... Det holder måske 3 timer...
Gravatar #21 - themuss
9. jun. 2009 09:56
http://www.pricerunner.dk/pl/27-1069557/Baerbare/L...

Den koster 8800,-

Det skal siges der er DVDRW og NVIDIA Quadro-kort i den model jeg linker til.

En tilsvarende model med DVD-CDRW og Intel GFX (som er de specs #1 skriver) er selvfølgelig billigere.
Gravatar #22 - donoe
9. jun. 2009 10:03
#14 > Det er fordi de i lang tid herhjemme ikke har fulgt den amerikanske pris og den amerikanske dollar overhovedet. En A31p kostede i sin tid ca. $4000, og med datidens dollarkurs og inflation ville det være over de priser du ser i DK.
Sidenhen har priserne på T40 osv, også ligget omkring $2k og lidt højere, afhængig af om det er en "Top seller" eller en CTO, eller noget midt imellem.

#20 > Ja netop - laptops.dk ... Med den knottenhed i Servicegruppen det så må medføre.
Det ville undre mig hvis din maskine er registreret med garanti i DK (tjek på lenovos side med serienummer). I så fald, er det første gang jeg har hørt om det :-)

#2 > FYI: serienummeret kan indberettes til Lenovo hvis maskinen skulle være stjålet, så de har mulighed for at snuppe den hvis den skulle komme til reparation. Nogen ville måske misbruge informationen.

Gravatar #23 - Magten
9. jun. 2009 10:05
donoe (22) skrev:

#20 > Ja netop - laptops.dk ... Med den knottenhed i Servicegruppen det så må medføre.
Det ville undre mig hvis din maskine er registreret med garanti i DK (tjek på lenovos side med serienummer). I så fald, er det første gang jeg har hørt om det :-)
Der er stadig langt fra 9.000 til 24.000 :)
Gravatar #24 - themuss
9. jun. 2009 10:23
donoe (22) skrev:

Den er registreret med garanti i DK, ja... Jeg har Lenovo onsite-garanti.

Maskinen er oprindeligt solgt i Singapore, men har fået flyttet garanti + udløb til at passe med mit køb. Dvs. DK og maj 2008.... Den var vist oprindeligt lavet i oktober 2007.

Ellers er der da gået noget galt her for et par måneder siden da en tekniker var her forbi og skifte mit LCD (som flimrede ganske let).
Gravatar #25 - Azuria
9. jun. 2009 10:24
donoe (22) skrev:

Mine maskiner købt ved laptops har alle været parallel importeret, og alle med DK garanti. ;)

donoe (22) skrev:
#2 > FYI: serienummeret kan indberettes til Lenovo hvis maskinen skulle være stjålet, så de har mulighed for at snuppe den hvis den skulle komme til reparation. Nogen ville måske misbruge informationen.

Netop derfor jeg spørger efter serienummeret, udover at man kan undersøge garanti forhold.
Gravatar #26 - donoe
9. jun. 2009 10:54
#23: > Absolut :) Ville sgu selv foretrække de 9k - det ville alle nok.
#24: > Det var da alligevel rigtigt rart at høre, har kun læst om folk der har enten tysk eller amerikansk garanti, som de ikke gad reparere trods globalt gældende garanti på de fleste modeller. Men det er måske nok bare fordi det kun er folk der har problemer der normalt råber op.
#25 > Jojo, men at poste et serienummer i et forum medfører at en eller anden tåbe kunne melde den stjålet og derved blackliste den. Men ok, mon ikke folk herinde er til at stole på :P
Medmindre google indekserer hver eneste tråd...
Gravatar #27 - themuss
9. jun. 2009 14:51
#26 Det der skete var at da jeg skulle aktivere min onsite-garanti hos Lenovo, sagde systemet der var en "fejl", så jeg skulle ringe til dem...

Hos Lenovo checkede de og sagde min maskine var købt 6 måneder tidligere i Singapore (eller noget).

Fejlen var dog ikke større end jeg fortalte dem at jeg havde købt min laptop fra ny hos laptops.dk og så bad de ellers blot om at se købs-kvitteringen som jeg emailede dem.

Har fuld dansk garanti på mine dele.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login