mboost-dp1

Merlin.dk? ..

Gå til bund
Gravatar #1 - Mirk
29. jul. 2009 16:35
Hvis man køber noget på merlin.dk , og varen går i stykker kan man så tage varen hen til en af deres butikker?. eller hænger net shoppen og de fysiske slet ikke sammen?.
Gravatar #2 - stargate
29. jul. 2009 16:47
Ny Webbutik, så jeg vil sige du skal tænke den som alle andre butiker der er online, og ikke som en forreting som også har en online shop
Gravatar #3 - Kris
29. jul. 2009 17:10
Blev Merlin ikke opkøbt af expert for et års tid siden?
Gravatar #4 - Nextnx
29. jul. 2009 17:32
@OP
Normalvis hænger online butik sammen med de fysiske men de kan have en procedure eller en regel om produkter bestilt igennem deres online del skal afleveres et andet sted.
Men det er de færreste steder jeg har hørt om det men i så fald tager de normalt i mod i butikken og sender den videre selv.
Men hvis du vil være helt sikker kan du gå ned i butikken og høre dem af, de burde vide det.

@3 Jo, men navnet Merlin fortsætter.
Gravatar #5 - donoe
29. jul. 2009 17:35
1>

Fra http://merlin.dk/terms/Privateterms.aspx :

9.3 Varer skal indsendes til sælger i forsvarlig emballage. Memory, CPU, Videokort, osv. skal ydermere være emballeret i antistatisk emballage. Sælger forbeholder sig ret til ikke at håndtere RMA, såfremt emballeringen ikke er tilstrækkelig.

Godt nok er de under Elbodan endnu, men...
Gravatar #6 - Mirk
29. jul. 2009 18:16
Nextnx (4) skrev:
@OP
Normalvis hænger online butik sammen med de fysiske men de kan have en procedure eller en regel om produkter bestilt igennem deres online del skal afleveres et andet sted.
Men det er de færreste steder jeg har hørt om det men i så fald tager de normalt i mod i butikken og sender den videre selv.
Men hvis du vil være helt sikker kan du gå ned i butikken og høre dem af, de burde vide det.

@3 Jo, men navnet Merlin fortsætter.

Det jeg tænkte, ja. Hmm.. må nok ringe derind for at være sikker, inden en evt bestilling. (50" plasma til de gamle, som gerne vil have et mere eller mindre lokalt sted at tage hen, skulle der være problemer)
Gravatar #7 - vandfarve
29. jul. 2009 22:53
#Mirk Mit gæt vil være, at de ikke hænger sammen, MEN (!) smut ned i den lokale butik (Merlin eller ej) og sig, at du har set dette fjernsyn til den og den pris i denne her webbutik.

Sammenligning dernæst den pris, som den fysiske butik tager og sig høfligt, men overbevisende, at hvis de giver dig samme pris, et rimeligt nedslag i prisen eller en masse gøjl oven i listeprisen, så vil du købe den hos dem i stedet.

Mange butikker er nemlig villige til at forhandle, da (hvis du siger det overbevisende, men høfligt nok) de kan se, at de ellers ikke vil få den kunde. Desuden giver du dem en ærlig chance for at konkurrere og måske endda få en loyal kunde, der vil handle med dem i fremtiden.
Gravatar #8 - Killa
30. jul. 2009 00:43
Skal du ikke regne med. Det ser ud til at Merlin.dk er Happii/Proshop med et andet design og navn. Varer og priser er ens. Desuden... lukkede de ikke alle Merlin's butikker (og solgte lokalerne til Expert)?
Gravatar #9 - Mirk
30. jul. 2009 07:32
Har lige haft ringet til Merlin.dk.. og Øhhh... ja. som 8#, fortalte han mig at alle de fysiske butikker var lukket, og overtaget af expert. jeg må være bagud eller noget. havde jeg ikke lige troet?, at de rent faktisk har lukket alle?.
Gravatar #10 - hgul
30. jul. 2009 07:44
#9 Du har i hvert fald ikke fulgt ret godt med ;-)

De havde store likviditetsproblemer sidste år, og gik derfor i betalingsstandsning hvilket betød, at Elbodan købte dem.

I den forbindelse valgte de at lukke 9 af de 34 butikker, og resten kører videre som Expert.

Så selvom Merlin.dk ejes af Elbodan, så betyder det ikke, at du kan vælge at få service fra de fysiske butikker, som jo også kun har ejerskabet til fælles med Merlin.dk. Det ville i teorien svare lidt til, at du går i Føtex for at reklamere over varer købt i Netto ;-)
Gravatar #11 - Nextnx
30. jul. 2009 16:33
@10

Tror jeg godt Mirk er klar over, men hvad der er anderledes i forhold til hvad jeg lige havde hørt er, at Merlin.dk er ikke en del af Expert som har overtaget alle de gamle Merlin butikker og derfor har Merlin.dk i teorien igen butik. Og så er det vel selv sagt. :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login