mboost-dp1

nybegynder fladskærms tv

Gå til bund
Gravatar #1 - patrick223
3. maj 2010 16:48
hej. jeg skal købe et 32tommer fladskærms tv og det skulle helst være full hd og nogle gode effekter nogle der har et godt råd ? :) ps helst til omkring de 3 til 4000
Gravatar #2 - Svindleren
4. maj 2010 08:01
KALSDNLKÆSAND
ASDN LASLD; LSKADM
AS
DM ALSLDM AS
DMSA
ÆDMASMD
ØÆ ASLD;
AØÆSD;
Ø A

Oprettet i går :-/
Gravatar #3 - zin
4. maj 2010 08:20
kek
Gravatar #4 - MiniatureZeus
4. maj 2010 08:28
Der er et brugt til salg her på newz.dk, under køb/salg... Hvis du er hurtig kan du sikkert få det til 3660 kr!
Gravatar #5 - DiZaster
4. maj 2010 10:25
Dette var det første TV til under 4K der dukkede op på hifipriser.dk.

Det har hvad du efterspørger, og graver du lidt kan du sikkert finde et der har lidt bedre specs. Evt. kan du prøve at søge i hifi fora, da der altid er mange andre med lignende spørgsmål.

- - -

#2 wn1

??? Så hvad om han er oprettet igår? Han gør ikke noget forkert eller ulovligt? Eller er newz.dk blevet lukket land på det seneste?
Gravatar #6 - Billy Blaze
4. maj 2010 11:30
Medmindre du rent fysisk ikke har plads til en større skærm, så vil jeg råde dig til at gå op i 40"+ skærmstørrelse. Du får mere TV for pengene og stort set de fleste som køber en 32" fortryder et par måneder efter at de ikke købte et større TV.

Der er f.eks. Sony 40EX500 til 5.797kr eller Panasonic P42X20 til 4.498kr. G20 kan købes for 6.949kr.

Men X20 er et fantastisk tv for pengene. 42" tommer til 4,5K er imo det bedste lavbudget køb man kan gøre... Der skal ihvertfald være en meget god grund til at smide 4K efter et 32" før at det kan betale sig.
Gravatar #7 - zin
4. maj 2010 11:40
Jeg har faktisk også i længere tid gået i tankerne med et fladskærms TV på 40+ tommer. Mit problem er at jeg ikke har forstand på TV - men jeg har fuldt med (dvs. jeg vil meget gerne have (i hvert fald) Full HD og HDMI input til nogenlunde penge).
Så vidt jeg kan se er det et Sony 40EX500. Er det så et godt TV? :o
Gravatar #8 - Billy Blaze
4. maj 2010 12:01
Det kommer an på hvad du skal se på det... og selvfølgelig hvad dine krav + budget er. Derudover så er det en god idé at tage ud og se på dem, hvis du bare interesserer dig lidt for designet. Det er jo personligt om man er til Sony eller Samsung, osv.

Sony 40EX500 er et fint tv for pengene. Klassisk Sony design, som enten fås med sølv/alu nederste ramme eller sort. Det er et LCD TV, så det er lidt dybt. Det er selvfølgelig en smagssag, men måske lidt for dybt hvis det skal op og hænge. Men på den anden side, så betaler man ekstremt mange penge for at få et tyndt TV...

Gravatar #9 - Billy Blaze
4. maj 2010 12:22
Det er alment kendt at Panasonic giver bedst billede til prisen og at deres Plasma serie er fantastisk. Hvis man udelukkende går efter billedkvalitet så skal man købe et Panasonic plasma tv.

Desværre er det bare sådan at deres design(imo) ser forældet ud og umiddelbart er det grimmeste blandt 2010 modellerne. Jeg synes faktisk at det er lidt imponerende at de har formået at designe så grimme tv.

Derfor er det oplagt at kigge efter andre skærme, f.eks. LG 50PK750N til 8.500kr.

Men det første man skal gøre er at finde ud af hvor mange penge man vil bruge på et TV. Det giver ligesom lidt sig selv...
Gravatar #10 - BlackFalcon
4. maj 2010 12:24
Uden at forsøge at afspore en interessant diskussion, vil jeg gerne henvise til flatpanels.dk som har en fortrinlig guide ang. køb, og desuden en konstant opdateret liste over hvad der er gode køb udfra pris og teknologi.

Besøg siden og fortsæt endelig diskussionen her :)

Jeg er uenig med dig i at Panasonic giver bedst billede til prisen. De giver det bedste billede, men du kommer også til at betale for det. Der er masser af andre mærker der giver mere for pengene end Panasonic.
Gravatar #11 - Billy Blaze
4. maj 2010 12:35
Lidt ironisk at du henviser til Flatpanels(som i øvrigt er en fremragende side) og så samtidig er uenig i at Panasonic giver bedst billede til prisen. Flatpanels er om nogen fortalere for Panasonic TV og har gang på gang rost deres TV når snakken gik på billedkvalitet.

Men du tager ihvertfald fejl. Se på deres TV og deres priser, f.eks. P42X20 til 4.498kr og P42G20 for 6.949kr. Ingen andre giver bedre billede for samme pris(eller bare noget i nærheden).
Gravatar #12 - MiniatureZeus
4. maj 2010 12:45
imo er flatpanels' test meget partiske.. Det er tydeligt at deres testere (mest af alt Rasmus tror jeg han hedder) er fan af Panasonic..
Dog er de stadig brugbare, man skal bare huske at læse nogle af andre tests også..
Gravatar #13 - Billy Blaze
4. maj 2010 12:49
Partiske? Absolut ikke... det er da nogle af de mest objektive test der findes, derudover frigiver de data hvis du beder dem om det. De er da nok nogle af de bedste til at forklare hvordan de tester, i forhold til andre som holder deres testresultater skjulte.

Flatpanels tester netop på den mest objektive måde og ikke bare look-and-review.

Jeg kan da slet ikke følge dig i det. Hvis man derudovre bare har fulgt lidt med ville man vide at Panasonic giver bedst billedkvalitet til pengene. Det er stort set alle anerkendte nationale og internationale anmeldere enige om.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
4. maj 2010 13:13
#12 Den sidste test jeg gennemgik var på et Philips og der var der mange, inkl. mig selv, der mente de var meget uretfærdige, og når man så på stort set samtlige andre tests af fjernsynet var de tydeligt at fp havde noget imod philips..

Desuden, så er det jo ikke decideret kontrollerende forhold de tester under.. De burde teste TVet over flere perioder af forskellige personer og derefter lave en endelig anmeldelse.
Gravatar #15 - Billy Blaze
4. maj 2010 13:28
Nu er Phillips generelt noget møg, så lur mig om det ikke bare er Phillips ejere som ikke vil indse at Phillips er nogle af de dårligste til at gengive et korrekt billede. Men hvilken anmeldelse/hvilket tv drejede det sig om? For jeg synes nu at det hører mere til reglen end undtagelsen at et Phillips tv kan vise et korrekt billede.

Derudover er deres forhold da nogle af de mest kontrollerede og derudover fortæller de gerne om dem. Det er sjældent at man får så meget at vide om forholdene hos andre anmeldere. TVet bliver skam også set af flere, men det er jo ret irrelevant om de er 1, 2 eller 100 som står og måler hvor godt billedet er. Det vigtigste er det måleværktøj som bliver brugt og hvordan tvet bliver kalibreret.

Og det vil jo være decideret umuligt at teste over flere perioder af forskellige personer. For det første vil man så først se anmeldelsen flere år efter tvet er udkommet(overdrivelse fremmer forståelsen) og for det andet skal de jo levere TVet tilbage. De har jo ikke kapital nok til at købe alle de TV som de anmelder.

Der går i forvejen en grum tid fra TVets release date til der udkommer en anmeldelse og hvis man skulle vente endnu længere ville anmeldelsen jo blive forældet. Folk er jo ikke interesseret i at vente flere måneder på en anmeldelse når TVet er ude...

Hvis vi f.eks. skal tage et eksempel, så kom de første anmeldelser af iPadden jo også ret hurtigt ud... de havde ikke haft den i særlig lang tid og der var reelt ingen Apps ude. Der er jo ingen som er interesseret i at læse en ny anmeldelse af iPadden nu her...
Gravatar #16 - zin
4. maj 2010 14:11
Jeg gik ind på HiFi-priser og fandt nogenlunde det jeg gerne ville have, og fandt en LG skærm. 7k6 DKK, Plasma, 50", HDMI, DVB-T og DVB-C, Full HD.
Nogen kommentarer?
Gravatar #17 - Billy Blaze
4. maj 2010 14:26
Ja, det er en 2009 model... :)
Gravatar #18 - Billy Blaze
4. maj 2010 14:42
Se f.eks. på LG 50PK750N til 8.500kr... eller 760N hvis du også vil have ting som Wifi ready, Bluetooth og en ekstra HDMI indgang. Personligt ville jeg hellere spare pengene og så tage 750N hvis valget står imellem de to. Men det er også fordi jeg ikke selv har brug for nogle af de ekstra features man får med. Billedkvaliteten osv. er det samme, det er kun lidt ekstra features(som selvfølgelig også er fedt hvis man bruger dem!).

Sørg også for at det er en N model(nordisk model), som giver 2 års garanti fra LG. f.eks. sender de en reparatør ud og skifter skærmen eller kommer med en ny hvis der er en død pixel.

Du skal dog være opmærksom på at plasma skærme har det med at "buzze". dvs. der kommer en buzz lyd fra tvet. Nogle bemærker det og andre gør ikke(og det varierer meget fra producenterne og modellerne). Der er også ting som fosforslør, banding og retention man skal tage højde for. Men igen er det forskelligt fra person til person og tv til tv(endda de samme modeller!).

Lige LG 50PK750N skulle ikke være så slemt angående buzzen fra tvet og sådan noget som fosfor slør og banding skulle heller ikke være det store problem. Retention er vist lidt værre, men igen, det kommer an på hvem man er. Nogle oplever bare den mindste fosforslør, mens andre ikke gør og det samme kan siges om sådan noget som plasma buzz...

Jeg glemte også lige at nævne sådan noget som refleksion i skærmen...

Men tag ind og se det...(for hvis du har set på PS8000, så er PK750N i samme boldgade, bare 2010 model). Ellers er der også Samsungs modeller hvis du går efter Plasma, som ikke er Panasonics ærgelige design :)
Gravatar #19 - jeldtoft
4. maj 2010 14:51
Jeg købte mit Sony KDL-40V5500 for 5000 i Føtex. Rigtig godt TV til pengene! Så kig i reklamebladene. Og så har Føtex jo suveræn kundeservice i forhold til internetbutikkerne. Fik den båret ud i bagagerummet på min bil!
Gravatar #20 - Billy Blaze
4. maj 2010 14:59
Absolut ingen grund til at købe Sony V5500. Det er også en 2009 model og jeg mener faktisk at det er den model under W5500(som også er en 2009 model). EX500 skulle vist erstatte W5500...

Så hvis man tænker på at købe en 2009 model i V eller W serien, så skal man da straks se på EX500 eller lignende.

Der er imo ingen grund til at købe en 2009 model... :)
Gravatar #21 - zin
4. maj 2010 15:04
Hvad er argumentet imod 2009 modeller?
Gravatar #22 - Bachy
4. maj 2010 15:26
ZiN (16) skrev:
Jeg gik ind på HiFi-priser og fandt nogenlunde det jeg gerne ville have, og fandt en LG skærm. 7k6 DKK, Plasma, 50", HDMI, DVB-T og DVB-C, Full HD.
Nogen kommentarer?

Nu ved jeg ikke hvad Captain Awesome har i mod 2009 modeller, men jeg købte et LG 50PS8000 for omkring, hmm .. 3 - 4 mdr siden, og har generelt ikke fortrudt det.

Jeg opgraderede fra at Sony 46" LCD, og kan under gode omstændigheder godt se en kvalitetsforskel til LG'ens side.

Hvad jeg dog savner er PiP funktionen, den synes jeg var uovertruffen når man sad og idlede foran skærmen, så ku man lige have et tvbbillede i den en 1/4 af skærmen ;)

Nu skrev Captain Awesome også du fik flere funktioner i den nye 2010 model. Det er sikkert korrekt, men nu nævnte han lige bluetooth, oh det har 50PS8000 modellen også.

Hvad du dog lige skal være opmærksom på ved plasma tv, er at den kan virke som om det flimrer, nogen kan se det, andre kan ikke. Jeg var helt vildt obs på det i starten, men har med tiden lært at slappe af, og lægger ikke mærke til det længer :)
Gravatar #23 - Billy Blaze
4. maj 2010 15:38
Jeg har ikke noget imod 2009 modeller, men det giver da absolut ingen mening at betale det samme for en gammel model når den nye er overlegen til samme pris. Sådan er det jo generelt, du går jo heller ikke ud og køber et grafikkort fra 2009 hvis du kan få et fra 2010 der performer bedre for samme pris...

Det giver også god mening at du kan se forskel på et gammel Sony LCD TV og så et nyere LG Plasma tv. Plasma kan vise et mere korrekt billede.

Angående de flere funktioner, så var det PK750N kontra PK760N. Hvor 760N er det med de flere funktioner og 750N er det som er billigere, men med ligeså godt billedkvalitet som 760N. Det giver jo god mening for folk som ikke gider at betale for ekstra features som de alligevel ikke bruger.

Men det giver absolut ingen mening at gå ud og købe et PS8000 nu...
Gravatar #24 - zin
4. maj 2010 15:48
#23: Den model du nævner (50PK750N) er 900 DKK dyrere end PS8000'eren (7.600 DKK). :-)
Gravatar #25 - BlackFalcon
4. maj 2010 16:20
I øvrigt: Hvorfor er PiP/PaP fjernet fra næsten alle nye TV? Jeg bruger det helt vildt meget, og ønsker mig endda en masse ny funktionalitet som mit TV pt ikke understøtter (fx. 2 HDMI signaler eller PC+HDMI). Men når jeg kigger efter nyt TV mangler det ofte totalt - ikke engang de dyre modeller har det.

Jeg kan godt regne ud at hvis efterspørgslen ikke er der, så dør det naturligvis, men er det ikke noget man bruger? Fx. i en reklame-pause (PiP) eller på en sports-lørdag (PaP)? :-)
Gravatar #26 - Ronson ⅍
4. maj 2010 19:04
Hvorfor bruge penge på PXP hvis de kan sælge 2 tv
Gravatar #27 - BlackFalcon
4. maj 2010 19:25
Klart nok, men jeg kan ikke forestille mig ret mange, der sætter to TV op ved siden af hinanden i en stue :). Jeg mener netop PxP's tænd/sluk mulighed, gør det meget værdifuldt afhængig af situationen. Reelt er det vel også kun en ekstra tuner el. signal-indgang der skal til. Jeg ville ønske det kunne tilvælges som ekstra-udstyr.
Gravatar #28 - Ronson ⅍
4. maj 2010 19:51
Processor osv skal jo også kunne behandle 2 signaler samtidig, det er nok ikke bare en ekstra tuner

Når det er sagt så er der PAT på de fleste tv i dag
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login