mboost-dp1

S: 7.1 Surround højtaler sæt (Kvali. Hi-Fi)

Gå til bund
Gravatar #1 - iphase
6. mar. 2010 16:05
Er du på kig efter noget lækker snurrerundt lyd, men må det ikke fylde meget for konen, så har jeg nu sat mit lækre Anthony Gallo 7.1 Surround sæt til salg, til glæde for dig i denne svære situation ;)

Sættet indeholder:
4stk. Nucleus Micro i mat sort.
3stk. A'Diva TI i mat sort
1stk. TR-1 Aktiv Subwoffer

Der er kvalitets kabler til højtalerne, og digital phono til subben fra Supra.

[url=
]http://www.dba.dk/anthony-gallo-nucleus-micro/id-65046350/]
Se annonce på DBA[/url]

Jeg har også en lækker Sony STR-DA5300ES Multikanal Receiver som kan købes med for 5000kr (eller seperat).

Sælges da jeg er flyttet i lejlighed hvor jeg ikke kan have min hjemmebio.. :(
Projektor og lærred blev solgt da jeg flyttede, til en herindefra, men håbede jeg ville få brugt højtalerne anyway, det er så ikke sket, og likviderer dem derfor nu, da det er en pinsel ikke at kunne bruge dem, men blot se på dem...

/IPhase
Gravatar #2 - MiniatureZeus
6. mar. 2010 16:09
Ka' jeg få det på klods?

(PS: Du har glemt at linke til annoncen)
Gravatar #3 - Norrah
6. mar. 2010 16:09
Hej igen..

Kan måske godt tage noget mere hvis det er..
De mangler nogle baghøjtalere..

Yderligere vil jeg godt byde 4000,- for din forstærker.
Gravatar #4 - iphase
6. mar. 2010 17:03
Annoncen http://www.dba.dk/anthony-gallo-nucleus-micro/id-6...

Hej Norrah! :)
Hvis ikke der kommer andre bud på forstærkeren inden for et par dage, så kan vi godt finde ud af noget :)

Højtalerne sælger jeg helst samlet, da de er næsten umulige at komme af med enkeltvis.
Men vi kan jo snakke om det hvis vi finder ud af noget med forstærkeren og hvis højtalerne endnu ikke er solgt... :)
Gravatar #5 - iphase
6. mar. 2010 17:04
Der hører i øvrigt nogle piv dyre væg beslag med til alle fire baghøjtalere..
Gravatar #6 - meh
6. mar. 2010 17:10
ehh lidt fishy pris 11K

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=1202&zoneid=13 skrev:
5 stk. Nucleus Micro i mat sort, hvid eller mat sølv, 5 stk. vægbeslag samt tilhørende 100W TR1 aktiv subwoofer kostede
Kr. 7.500,- den 29. april 2007

Så skal der da være noget ved de 3stk. A'Diva TI i mat sort der får 11K til at give mening.

Men det er måske et special deal til dba'erne ;)
Gravatar #7 - iphase
6. mar. 2010 18:44
Say hello to the Troll.... #6 (som sjovt nok selv hedder "Fisk")

Kig på hans kilde, og se at den er fra et fællestilbud som ikke gælder mere.

I øvrigt så kan jeg nævne at A'Diva TI koster 3295kr stk.
og Micro koster 1695kr stykket.
Så der er en pris forskel, der berettiger min pris sætning.

Og ingen har forbudt nogen at komme med nogle seriøse bud...

Jeg ville dog ønske at jeg kunne forbyde folk at komme med ligegyldig flamebait... :/
Gravatar #8 - iphase
6. mar. 2010 18:49
Vi kan da godt finde ud af en afdrags ordning... ;)
Gravatar #9 - Norrah
6. mar. 2010 18:55
Ved ikke hvor meget du havde tænkt dig for baghøjtalerne, men kan nok max byde 2.000,- for 2 stk baghøjtlere.. har ikke lige snakket med ham endnu.. men har trosalt lige brugt en 15.000 på andet udstyr for ham.
Gravatar #10 - iphase
6. mar. 2010 19:00
Skal vi ikke bare sige at vi snakkes ved mandag om det, så har jeg også fået styr på dem der har ringet via dba annoncen og budt.

Gravatar #11 - meh
6. mar. 2010 19:17
Der er sku ingen grund til at tage det personligt eller blive prinsesse-fornærmet.

Men ja det er sku da klart at det fælleskøb ikke er kørende mere, se datoen, 2007 er det fra.
Hvis du så kendte recordere.dk ville det nok også hjælpe da de nok har formildet hifi i mange år.
Og ja prisen den gang var 7500 for 5,1 setup.
Derfor kunne det kun være A'Diva TI der skulle gøre det køb 11k vær.
Gravatar #12 - Norrah
6. mar. 2010 20:04
#10 Helt i orden, jeg skal kun bruge 2 højtalere, så skulle du få nogle bud, så kan det jo sælges som et 5.1 sæt stadig.
Gravatar #13 - I.F.F.
6. mar. 2010 20:10
digital phonokabel?
Gravatar #14 - terracide
7. mar. 2010 05:25
IPhase (1) skrev:
Er du på kig efter noget lækker snurrerundt lyd, men må det ikke fylde meget for konen

"Frequency Response 80Hz to 18Khz"

Det er ikke lækker lyd fra satelitterne...20Khz burde være minimum på selv aldi-dåser.

De andre er ikke meget bedre:
"Frequency Response 76Hz to 22Khz"
Forskellige ranges betyder som regel ubalancerede enheder."

Der skrives også:
"3" Pure Titanium full range"

Dette passer ikke...har du tit-tweeters (fullrange) vil du ramme 40Khz...ikke 18-22Khz.

Du burde starte med med:
Er du på kig efter noget et snurround lydsæt, men må det ikke ligne højtalere for konen, så har jeg nu sat mit "form over funktion" Anthony Gallo 7.1(hjemmebikset) til salg."
Gravatar #15 - iphase
7. mar. 2010 12:18
Jeg bliver fornærmet fordi du kalder det for fishy, uden en god begrundelse, og prisen dengang var 10975kr, et special tilbud der nok kun har varet en uge syntes jeg er fuldkommen irrelevant, da jeg ikke har købt det i det tilbud.

Det svarer til at du kommer og siger at man kan få en tilbuds bøf menu på jensens for 149, når det jeg sælger er en bøf fra reef-n-beef.

Anyway, lad os droppe det her, jeg har tømmermænd og vil bare slappe af...

Det hele er i øvrigt at hente ved gråbrødre torv, til folk som rent faktisk gerne vil byde og handle...

Sorry, det er et coaxialt kabel eller sådan noget i den stil, specielt velegnet til digital overførsel af lyd signalet til subben, så vidt jeg kunne forstå på den forhandler jeg købte det hos.
Det er bare mig der kalder kabler med phono stik på for phono kabler.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
7. mar. 2010 13:15
IPhase (15) skrev:
Det svarer til at du kommer og siger at man kan få en tilbuds bøf menu på jensens for 149, når det jeg sælger er en bøf fra reef-n-beef.

Er det egentlig værd at spise på Reef-n-Beef? Har hørt så meget om det, både negativt og positivt, men har endnu ikke selv forvildet mig derned.
Gravatar #17 - Norrah
7. mar. 2010 15:20
terracide (14) skrev:
Er du på kig efter noget et snurround lydsæt, men må det ikke ligne højtalere for konen, så har jeg nu sat mit "form over funktion" Anthony Gallo 7.1(hjemmebikset) til salg."

Var også ideen i dem..

Har allerede givet dem nogle dali ikon højtalere til front og en dali motif til center, så nu mangler jeg bare nogle små baghøjtalere.. Går da self. ud fra de er gode, men baghøjtalere behøver nu altså ikke kunne det store..
Gravatar #18 - Jakob Jakobsen
7. mar. 2010 15:28
Jeg giver dig ret i det meste, men hvorfor mener du at det er så vigtigt at højttaleren går over 18Khz, når du garanteret ikke kan høre det alligevel.
Normale mennesker har mistet så meget af deres hørelse, allerede som teenager at de ikke kan høre over 17-18Khz. og voksne sjældent over 16Khz.
Gravatar #19 - terracide
7. mar. 2010 18:33
#18:
Har du set Frevensbåndet på højtalere der kun går til ~20Hkz?
Det begynder at falde længe før...derfor tit-tweeters går meget højere op...
Gravatar #20 - Jakob Jakobsen
7. mar. 2010 18:53
Det må være på meget dårlige enheder.
På kvalitetsenheder, angiver man det effektive frekvensbånd, ikke bare alle frekvenser der måske kan presses ud af den.
Gravatar #21 - iphase
7. mar. 2010 19:02
IGEN en idiot der KUN ser på en brik i puslespillet!

i de fleste film vil man hovedsageligt opleve lyd fra front højtalerne, så hvad med lige at kigge på dem??

A'Diva TI Frequency 88Hz to 22Khz

Jeg var der igår med en flok venner, og fik en mountainman bøf, super lækker og mør, kan varmt anbefales.
Men jeg er sikker på at der er nogle der har oplevet dårligere mad derinde, for det er jo sådan med alle restauranter at de ikke altid lige er på toppen af deres game...
Gravatar #22 - terracide
7. mar. 2010 20:09
#20:
Det sjove er netop at du kan ikke finde frekvensrange test på disse højtalere.

#21:
Kun en idiot bruger ikke blanacerede enehder.
Ægte HI-FI 7.1(high end) kører fullrange enheder.
AFAIK er det kun (billige) PC højtalere der har ubalancerede enheder som "standard".

Andre ting som folk skal være opmærksom på (havde du ikke prøvet at sælge disse tingster som High-Q Hi-Fi så havde jeg ikke været efter dig.) er at er deres stue større end en telefonboks kan disse enheder ikke spille stuen op. (og flere tests viser at så er det netop highrange der lider værst).

Dette er form over funktion.....ikke funktion over form (som Hi-Fi bør være)

Terra - Lad mig gætte...der følger MONSTER-cables med? *host*
Gravatar #23 - Rainmeter
7. mar. 2010 21:56
terracide (22) skrev:

Hvis det os gælder for andet end Hi-Fi, så at dømme udfra dit udseende så er du ikke form? også sandelig heller ikke funktion der lagt vægt på.. :P
(Arrh sorry kunne ikke styre mig.. håber du kan se joken ellers så pm? haha ;) ej nu er jeg bare plat.)
...

Altså nu har jeg aldrig gået vildt op i lyd, men er det så vigtigt for en rigtig film oplevelse at bruge så mange penge på højtalere?. jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve noget fin lyd, er bare bange for at have bruge rigtigt mange penge også tænke, ehmm.
Gravatar #24 - I.F.F.
8. mar. 2010 06:02

Det er fuldstændig sort snak det der.
Gravatar #25 - Norrah
8. mar. 2010 06:35
#23 Hvis du bruger rigtige mange penge på lyd, så vil du aldrig sige ehmm!
Gravatar #26 - iphase
8. mar. 2010 11:04
Nej det er SUPRA kabler..
Kan du nævne et 7.1 sæt som består af balancerede højtalere og ikke fylder mere end Anthony Gallos?

Disse højtalere kan i øvrigt sagtens spille en normal stue op...
Men nu skal de jo heller ikke bruges til musik, men film og spil, og så kan jeg ikek se nogen grund til at det skal vre øredøvende øjt...
Gravatar #27 - terracide
8. mar. 2010 14:50
#26:
Form over funktion igen....sikker på du ved hvad Hi-Fi betyder?
Gravatar #28 - iphase
8. mar. 2010 16:26
Er det ikke de de sælger i Hi-Fi klubben? ;)
Ej. jeg bøjer mig Terra, det er så ikke rigtigt hi-fi som jeg troede. troede bare ikke Anthony Gallo lavede andet end Hi-Fi og lydportalen i lyngby solgte det til mig som værende Hi-Fi...

Men det ændre stadig intet på prisen.
Og det betyder jo heller ikke at det er noget skrammel jeg sælger, eller at jeg er uærlig...
I am no greater than the sum of my parts...

Nu er newz.dk bare så fantastisk at man ikke kan lave updates eller rettes ens indlæg... :/

Overvejer bare at få sprøjelakeret højtalerne hvide så de passer ind i min nye stue, og så beholde dem, for jeg syntes de spiler fantastisk højt og klart, balancerede eller ej..

Jeg er dog stadig interesseret i at høre om du kender et bedre 7.1 sæt i samme lille form?
Gravatar #29 - Norrah
8. mar. 2010 16:46
iphase (28) skrev:
Overvejer bare at få sprøjelakeret højtalerne hvide så de passer ind i min nye stue

Magen til vandalisme.. :)
Så har du også sikret at du ikke kan sælge dem.. til mig ihvertfald.
Gravatar #30 - iphase
8. mar. 2010 19:22

Haha, det var også lidt små ironisk..
Gravatar #31 - Norrah
10. mar. 2010 16:54
Noget nyt at tilføje?
Gravatar #32 - iphase
10. mar. 2010 18:10
sender pm...
Gravatar #33 - fidomuh
10. mar. 2010 22:23

Ægte HI-FI 7.1(high end) kører fullrange enheder.

Eh? Hvor mange Hi-Fi geeks gider at bruge full-range enheder overhovedet?
.. Og nu gaar det op for mig at du selvfoelgelig mener fullrange satelitter - og ikke enhederne i sig selv .. >.<
Dertil er jeg 100% enig. :)

100% agreed.
Gravatar #34 - iphase
12. mar. 2010 14:37
Forstærkeren er solgt.

7.1 sættet kan nu fås for 9000kr.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login