mboost-dp1

S: Volvo S40 2.4 140Hk Model 2005

Gå til bund
Gravatar #1 - iphase
13. jun. 2009 10:17
Nørder skal da også have noget at køre i, skal de ikk?

Hermed sælges mit dyrbareste eje, og tro følgevend gennem længere tid...
Link til Bilbasen annonce

-155.000DKK

Prisen er skåret ned for at fremme en hurtig handel, og jeg taber allerede mange kilo på denne sag, så prisen er ikke til diskution, er et godt stykke under normal brugt pris.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
13. jun. 2009 10:27
minus 155.000 kr.? Så tar' jeg den da gerne!

Btw, ret fede fotos, har du selv taget dem? Virkelig prof.
Gravatar #3 - iphase
13. jun. 2009 17:31
Haha, jeg så slet ikke den lille tastefejl! Good one..

Tak for kompli.
Jeg har selv taget billederne, laver lidt amatør foto fra tid til anden.
Gravatar #4 - NioBe
13. jun. 2009 17:43
Pis os, har selv lige købt hus, og mangler ny bil.
Ellers tror jeg at jeg var med på købet. :/ *sigh*
Gravatar #5 - IT-ekspert Kejser
14. jun. 2009 01:26
Fed bil.. men når man skal på SU så er det ikke lige sagen...

Og som MZ siger - fede billeder..
Gravatar #6 - Nextnx
14. jun. 2009 02:12
Der mangler billeder af sæder og hvornår er billederne taget?
Gravatar #7 - iphase
14. jun. 2009 08:07
De er et par uger gamle billederne.

Flere specifikke billeder tages til folk som er interresseret.

Alle sæder er flawless.
Gravatar #8 - iphase
14. jun. 2009 08:12
Jeg er faktisk ret ærgelig over at skulle sælge den, men det er dyrt at købe ordentlig lejlighed på strøget som single, og ligeledes er det pisse svært at finde parkering. :/

Kørte ned til Dance Valley 2008 (Amsterdam) i den sammen med 4 venner, og kan nævne at den uden problemer eller rystelser kommer op på 220km/t ved 5600rpm ;)
Men sådan kører jeg selvf. i ikke i den til daglig, men det skulle jo testes af på Autobahn.
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
14. jun. 2009 08:57
Slå nu koldt vandt i blodet - brugt M5 touring/ M5 fås for samme pris - den kommer snildt op på 250 og fra 0-100 på 6 sek... og så er den generelt og i al almindelighed 450.000.000 gange bedre at køre i end nogen Volvo
Gravatar #10 - vandfarve
14. jun. 2009 09:11
#9 Ahh... Det er måske en overdrivelse.

Du får ikke en M5 for under 3-400.000 kroner, og så skal vi også huske, at der er andre udgifter en blot købsprisen. En M5'ere kræver en væsentlige dyrere forsikring end ovenstående, den koster væsentligt mere i den halvårlige vægtafgift, den bruger væsentligt mere benzin, bruger dyrere dæk, der sikkert skal skiftes oftere, osv. Kan du se, hvor vi er på vej hen?

Denne bil lyder som et godt tilbud, men den skal på ingen måde sammenlignes med en M5.
Gravatar #11 - Nextnx
14. jun. 2009 11:41
vandfarve (10) skrev:
så skal vi også huske, at der er andre udgifter en blot købsprisen. En M5'ere kræver en væsentlige dyrere forsikring end ovenstående, den koster væsentligt mere i den halvårlige vægtafgift, den bruger væsentligt mere benzin, bruger dyrere dæk, der sikkert skal skiftes oftere, osv.
Det er da fuldstændig underordnet når der snakkes om bilens pris.
Hvad det koster at vedligeholde en bil, gør den ikke en dyrere fordi bare fordi den er dyre at vedligeholde.

Dig: Hr. Forhandler hvad koster den bil
Forhandler: 300.000,- nææ 310.000,- Fordi oil skrift lige er gået op i pris.
Dig: oO?

Der mangler stadig billeder af sæder.
Gravatar #12 - vandfarve
14. jun. 2009 11:47
#11 Måske skal du prøve at læse Tanghaars post igen:

Tanghaar (9) skrev:
Slå nu koldt vandt i blodet - brugt M5 touring/ M5 fås for samme pris - den kommer snildt op på 250 og fra 0-100 på 6 sek... og så er den generelt og i al almindelighed 450.000.000 gange bedre at køre i end nogen Volvo

Jeg skriver, at 1) du IKKE kan få en M5 til samme pris, og at 2) det slet ikke er relevant at sammenligne bilerne, da de er så forskellige, bl.a. pga. forskellen i priserne til de faste og variable udgifter.

Din kommentar er derfor bare en smule irrelevant, da du tydeligvis ikke forholder dig til, hvad vi faktisk snakker om. :)
Gravatar #13 - vandfarve
14. jun. 2009 11:59
Addendum:

Det svarer lidt til at sige, at #1 sælger en brugt bærbar til 4.000 kroner, men at Tanghaar så byder ind og siger, at du kan få en Mac Pro til 30.000 kroner, som er langt bedre. Enhver nørd ville nok trække stregen lidt før og sige, at de to ting ikke kan sammenlignes på nogen måde. :)
Gravatar #14 - Nextnx
14. jun. 2009 12:01
Det er muligt han mener han kan få et M5 til den pris og er måske optimistisk, men det ændre nu ikke på du selv smører noget ind i denne equation som ikke hører hjemme som det quotet i #11
Andet har jeg ikke postuleret.

vandfarve (12) skrev:
det slet ikke er relevant at sammenligne bilerne, da de er så forskellige, bl.a. pga. forskellen i priserne til de faste og variable udgifter.
Igen udgifter efter købet ændrer hvede på bilens pris. Forklar lige hvorfor en bil der har dyrere reservedele gør bilens salgspris dyrere?

vandfarve (12) skrev:
Din kommentar er derfor bare en smule irrelevant
So is yours. Kommer an på hvad men definer relevant.

vandfarve (12) skrev:
da du tydeligvis ikke forholder dig til, hvad vi faktisk snakker om. :)
Heh, gid du gjorde det samme.
Gravatar #15 - vandfarve
14. jun. 2009 12:19
Nextnx (14) skrev:
Igen udgifter efter købet ændrer hvede på bilens pris. Forklar lige hvorfor en bil der har dyrere reservedele gør bilens salgspris dyrere?

Det har jeg heller ikke sagt - du har jo slet ikke læst mit indlæg! Jeg skrev:
vandfarve (10) skrev:
Du får ikke en M5 for under 3-400.000 kroner, og så skal vi også huske, at der er andre udgifter en blot købsprisen.

Du kan ikke påstå, at de faste og variable udgifter ved købet af en bil ikke påvirker dit valg! Det er det, som jeg snakker om, og det forholder Tanghaar sig slet ikke til... Og jeg synes, at du er et noget interessant tilfælde, hvis du kun køber en bil på salgsprisen og ikke de løbende omkostninger.

Måske skal du prøve at l-æ-s-e, hvad vi andre skriver? Det kan være en fordel... :)
Gravatar #16 - Nextnx
14. jun. 2009 13:04
vandfarve (15) skrev:
påvirker dit valg
!= Salgspris

Jeg har kun snakket om Salgspris og det er stadig mit topic.
Gravatar #17 - engfeh
14. jun. 2009 13:09

Nu må du sku lige tage dig sammen. Du mener altså,at alt andet end salgsprisen er fuldstændig irrelevant når man skal købe bil? I så fald vil jeg gerne sælge dig en bil for 1 kr - dog koster den 1.000.000.000 kr. om året i vedligeholdelse... Kan du ikke se at det ikke holder? Når man køber en bil er man interesseret i hvor meget den kommer til at koste én I ALT - indkøbspris, brændstof, vedligeholdelse osv. Derfor kan du IKKE sammenligne en Volvo S40 med en BMW M5, selv hvis de kostede det samme. At du så vælger at tage skyklapper på og ignorere alt andet end salgsprisen er sagen uvedkommende.
Gravatar #18 - tazimn
14. jun. 2009 13:13
Nextnx (16) skrev:
!= Salgspris

Og de 2 salgspriser er bestemt ikke ens..?! Eller skal jeg lave udregningen for dig..? ;)

Volvo: 155.000 + udgifter
M5: 300.000 + udgifter

Så i ren køb er M5'eren dyrere end Volvoen, OG DERTIL kommer at dæk, benzin, service og reservedele laver et større indhug i din bankkonto, end Volvoens gør..
Gravatar #19 - holmen
14. jun. 2009 13:29
Nextnx (16) skrev:
!= Salgspris

How do you figure?
Gravatar #20 - iphase
14. jun. 2009 14:18
Tanghaar (9) skrev:

WTF?
Dette er ABSOLUT ikke en diskution om biler, men en SALGS annonce.
Så medmindre du har nogen interresse i bilen, så syntes jeg du skulle lade mig sælge den i fred.
For ALLE ved da at der findes bedre biler, men det er absolut ikke sagen relevant.

Nextnx (11) skrev:

Der mangler stadig billeder af sæder.

Der kan ikke ligge flere billeder på Bilbasen, så jeg sender som sagt billeder til dem der er oprigtigt interresseret, og rent faktisk har mulighed for at handle.
Sæderne er stof, grå, slidstærk materiale (denim agtigt), og ser fuldkommen nye ud, ligesom på dette billede.
Gravatar #21 - iphase
14. jun. 2009 14:25
Tanghaar (9) skrev:

I øvrigt koster en brugt M5 model 2004-2005 langt over 800.000 kr.
Hvis man skal sammenligne...
Gravatar #22 - Tumleren
14. jun. 2009 15:49
Bilpriser

Bilbasen

Vi kan vist godt blive enige om, at en mindstepris på 434 er lidt mere end 155

Og så er den skid vist slået - Held og lykke med salget
Gravatar #23 - Nextnx
14. jun. 2009 16:56
Hva, sku vi ikke prøve at kommunikere og prøve at se hvor vi kommer fra og hvad vi siger, er hentydet til. Det er ofte også her misforståelser sker ligesom nu. Imo.

plz (17) skrev:
Du mener altså,at alt andet end salgsprisen er fuldstændig irrelevant når man skal købe bil?
Nej der har jeg ikke sagt, men det har ingen indflydelse på salgsprisen, er det jeg har sagt.

plz (17) skrev:
Nu må du sku lige tage dig sammen.
Jamen i lige måde, så.

IPhase (20) skrev:
Der kan ikke ligge flere billeder på Bilbasen
peecee.dk er et godt sket at uploade billeder.
Gravatar #24 - slemmebirk
14. jun. 2009 17:47
#1 du er da ikke i nærheden af at være gammel nok til at køre volvo!??!
Gravatar #25 - izym
14. jun. 2009 18:05
Nextnx (23) skrev:
Nej der har jeg ikke sagt, men det har ingen indflydelse på salgsprisen, er det jeg har sagt.

Vandfarve har aldrig nogensinde sagt, at har indflydelse på salgsprisen.
Gravatar #26 - engfeh
14. jun. 2009 18:06
Så prøver vi igen.

Nextnx (11) skrev:
Det er da fuldstændig underordnet når der snakkes om bilens pris.
Hvad det koster at vedligeholde en bil, gør den ikke en dyrere fordi bare fordi den er dyre at vedligeholde.

Dig: Hr. Forhandler hvad koster den bil
Forhandler: 300.000,- nææ 310.000,- Fordi oil skrift lige er gået op i pris.
Dig: oO?

Hvornår er der nogen der har sagt, at det kun handler om BILENS pris (udover dig)? Det der gør, at en S40 ikke kan sammenlignes med en M5, selv hvis de kostede det samme at købe, er jo netop at de ikke koster det samme at holde kørende. Derfor er det samlet set dyrere at købe en M5 end en S40 - ikke nu og her, men hen ad vejen (no pun intended).

Dig: Hr. Forhandler hvad koster den bil?
Forhandler: 300.000 plus 100.000 om året i vedligeholdelse.
Dig: Hvad koster den anden så?
Forhandler: 300.001 plus 50 om året i vedligeholdelse.
Dig: Jamen så køber jeg den første - den er jo billigere!

Og skal vi så ikke prøve at stoppe den her off-topic diskussion? Eller måske flytte den til en anden tråd hvis vi absolut skal tærske langhalm på den?
Gravatar #27 - vandfarve
14. jun. 2009 18:09
Hvor er det (u?)fedt, at vi i bedste Newz-stil har smadret den her salgstråd for iPhase. Og ja, jeg bærer selv en stor del af skylden, men det er stadig så klassisk... :)

#iPhase Du har en lækker bil til salg, men jeg er mere til dieselpower og har slet ikke 150.000 kroner i madrassen, da jeg er en stakkels SU-modtager. Ellers vil jeg sige held og lykke med salget!
Gravatar #28 - izym
14. jun. 2009 19:19
#27 Det er derfor Lifehacker, Gizmodo etc.'s kommentar system er så genialt. Selvom folk går helt off-topic berører det ikke hovedtråden.
Gravatar #29 - iphase
14. jun. 2009 20:29
slemmebirk (24) skrev:
#1 du er da ikke i nærheden af at være gammel nok til at køre volvo!??!

Jeg har allerede kronisk ledegigt, så jo ;)

vandfarve (27) skrev:
Hvor er det (u?)fedt, at vi i bedste Newz-stil har smadret den her salgstråd for iPhase. Og ja, jeg bærer selv en stor del af skylden, men det er stadig så klassisk... :)

#iPhase Du har en lækker bil til salg, men jeg er mere til dieselpower og har slet ikke 150.000 kroner i madrassen, da jeg er en stakkels SU-modtager. Ellers vil jeg sige held og lykke med salget!

Tak for indlæget, jeg kunne næsten have sagt det til migselv ;)
Gravatar #30 - Nextnx
14. jun. 2009 22:13
@25 & @27
Læs #11 igen, Hvordan skulle understående ellers forstås?

vandfarve (10) skrev:
så skal vi også huske, at der er andre udgifter en blot købsprisen. En M5'ere kræver en væsentlige dyrere forsikring end ovenstående, den koster væsentligt mere i den halvårlige vægtafgift, den bruger væsentligt mere benzin, bruger dyrere dæk, der sikkert skal skiftes oftere, osv.

Hvis det ikke har noget med salgsprisen at gøre siden vandfarve nævner det lige der. Så vil det være irrelevant det han kommer med i min verden, da om en person har råd eller ej til dens udgifter er vel personens egen afgørelse til gode.
Gravatar #31 - holmen
14. jun. 2009 22:31
Hvorfor er det at det er Nextnx's topic? Enlighten me.
Gravatar #32 - Nextnx
14. jun. 2009 22:40
holmen (31) skrev:
Hvorfor er det at det er Nextnx's topic? Enlighten me.
Har jeg ikke sagt det er.
Vedr salgsprisen var det "topic", da det var jeg så som det diskuteret og som mit ævl handlede om.
Men vi bruger bare et andet ord, hvis du ikke synes om topic ordet.
Gravatar #33 - holmen
14. jun. 2009 22:47
Nextnx (32) skrev:

Jo du har.

Nextnx (16) skrev:
!= Salgspris

Ikke for at fluekneppe, men det virkede altså noget malplaceret.
Gravatar #34 - Nextnx
14. jun. 2009 22:53
Duh, læs dog.. :-)

Nextnx (32) skrev:
Det var ikke ment som værne topic for OP, men den på gående diskussion..

Det er jo derfor jeg skriver understående

Nextnx (32) skrev:
Vedr salgsprisen var det "topic", da det var jeg så som det diskuteret og som mit ævl handlede om.
Men vi bruger bare et andet ord, hvis du ikke synes om topic ordet.
Gravatar #35 - holmen
14. jun. 2009 23:16
Nextnx (34) skrev:
Det var ikke ment som værne topic for OP, men den på gående diskussion..
Det er ikke let at gætte hvad du mener. Skriv det du vil frem med, edt er lettere for alle. :)

Det er ikke "topic" at sammen lige én bil med en anden bil der koster tre gange så meget. :)

Det er ikke dit topic. :)

jeg er lost. :)

:)
Gravatar #36 - Nextnx
15. jun. 2009 01:29
I know burde ligge i min seng, men varmen pissed mig af :)

For pete sake hold nu op med at trække den længere ud i sandet. Du hænger dig lidt for meget i ordet "topic", så Sorry da (*igen) men så find lige et andet ord du synes passer bedre.

PS. Oppe i dit hovede, jeg behøver ikke at vide det.
Mest fordi I dont care :-P

PPS. Du glemte at læse dette, det havde en grund til at være der.
*"Men vi bruger bare et andet ord, hvis du ikke synes om topic ordet."

Pease? .. bitte please..
Gravatar #37 - iphase
15. jun. 2009 05:29

Nu siger jeg det altså som det er (sorry)...
Glem alt og vend om.
Dine sidste 4 posts, indeholder sætninger som INGEN kan forstå!
Læs dem selv, MEGET LANGSOMT, så vil du nok se hvad jeg mener.
Gravatar #38 - Nextnx
15. jun. 2009 12:41
IPhase (37) skrev:
Dine sidste 4 posts, indeholder sætninger som INGEN kan forstå!
Beklager at DU ikke forstod det.

Alt jeg har diskuteret er ud fra #11 (hvilket er det vi er nested ud fra) og hvilken synspunkt jeg havde for at skrive #11 er defineret i #30.

Nextnx (23) skrev:
Hva, sku vi ikke prøve at kommunikere og prøve at se hvor vi kommer fra og hvad vi siger, er hentydet til. Det er ofte også her misforståelser sker ligesom nu. Imo.
For en sikkerheds skyld.
Der er ikke nogen pointe i at diskutere dette videre, da min eneste kommentar er baseret på vandfarve's kommentar i #9 hvilket jeg så som mærkværdig(kun det quoted that is), nothing more or less.

Nuii threads var ønskelig lige nu, så ville denne "diskussion" kun flyde en tread.
Over and out. ;-)
Gravatar #39 - holmen
15. jun. 2009 12:53
Det IPhase skriver...
Gravatar #40 - Nextnx
15. jun. 2009 13:14
Så du forstod ikke #30 men alligevel tog du ordene ud af dens kontekst?, interessant.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login