mboost-dp1
Skal have ny laptop
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg har tidligere brugt en s10e i en lille uges tid. Den skærm var ihvertfald væsentlig for lille. Kan godt være jeg skal helt op på 13.3
Jeg har virkelig dårlige erfaringer med forskellige netbooks med lav CPU kraft. Jeg ved godt at hele arkitekturen er anderledes men den skal lave en del kryptering og komprimering og jeg er ikke et tålmodigt menneske.
Jeg har tidligere brugt en s10e i en lille uges tid. Den skærm var ihvertfald væsentlig for lille. Kan godt være jeg skal helt op på 13.3
Jeg har virkelig dårlige erfaringer med forskellige netbooks med lav CPU kraft. Jeg ved godt at hele arkitekturen er anderledes men den skal lave en del kryptering og komprimering og jeg er ikke et tålmodigt menneske.
#5 Siger du "se et eksempel på latterlige CPU-kraft" eller er det et købsforslag?
IMO er MB Air et af det dårligste køb man overhovedet kan gøre.
IMO er MB Air et af det dårligste køb man overhovedet kan gøre.
MBA er ikke en dårlig computer. Den er faktisk rimelig hurtig (CPU over 2 GHz). Det største problem efter min mening er hvor begrænset den er mht. opgraderinger og udvidelser. Man kan for eksempel hverken skifte RAM eller batteri, og den har kun 1 (én) USB-port. Selv harddisken er meget svært tilgængelig. Jeg ville ikke kunne leve med det, men det er jo op til den enkelte.
Evt kan du jo købe en X300 til 8500 og så smidde et 3G modem i den som usb eller hvad der er nu er af muligheder. Jeg har ikke lige set hvad prisforskellen er på X300 og X301 er idag. Men da jeg købte min stod den i 3500kr og det synes jeg var meget for et 3G modem og 64gb mere SSD.
Jeg synes du seriøst skal overveje 13,3" hvis du skal bruge din laptop meget til at arbejde på. Men det er jo en smagssag, men jeg synes at den 1450x990 (cirka) opløsning er rigtig dejlig. Og den føles ikke væsentligt mindre end min gamle 1400x1050 opløsning på min T42. Laptopen vejer bare al verden mindre.
Evt kan du jo købe en X300 til 8500 og så smidde et 3G modem i den som usb eller hvad der er nu er af muligheder. Jeg har ikke lige set hvad prisforskellen er på X300 og X301 er idag. Men da jeg købte min stod den i 3500kr og det synes jeg var meget for et 3G modem og 64gb mere SSD.
Jeg synes du seriøst skal overveje 13,3" hvis du skal bruge din laptop meget til at arbejde på. Men det er jo en smagssag, men jeg synes at den 1450x990 (cirka) opløsning er rigtig dejlig. Og den føles ikke væsentligt mindre end min gamle 1400x1050 opløsning på min T42. Laptopen vejer bare al verden mindre.
Normalt ville jeg også sige x300/x301, men de er jo begge ret langt fra kravet om min. 2 GHz. Bortset fra det er en hvilken som helst Core 2 Duo langt, langt hurtigere end de Atoms du finder i netbooks. Svjv. svarer en 1,6 GHz Atom cirka til en 800 MHz Celeron M, så selv en 1,2 GHz C2D (som den i x300) vil være mange gange hurtigere.
Som nogen nævner er der MEGET stor forskel på eksempelvis en Atom eller ringere CPU, og en Core 2 Duo T7100 1.8ghz - Sådan en CPU er fint kraftig til alverdens operationer, jeg kender i hvert fald folk som med glæde har siddet med photoshop på sådan en maskine, uden større problemer - Selvfølgelig er det ikke en monster CPU, men den er bestemt ikke sløv på nogen måde.
Hvad med den klassiske MacBook? Prisen og de fleste af de ønskede specifikationer passer jo fint, og så er den billigere og bedre end MacBook Air på mange (næsten alle) punkter.
Ellers kan jeg kun anbefale en T400, som er utroligt billige for tiden. Du får bl.a. en 2,53 GHz P8700 C2D, 2 GB DDR3-1067, 14,1" WXGA+ 1440x900 LED, to grafikkort (HD3470/GMA 4500MHD), 320 GB HDD, Windows Vista Business / XP Business Downgrade samt alt det løse for små 11.000 rigsbananer. Mmmmm...
Ellers kan jeg kun anbefale en T400, som er utroligt billige for tiden. Du får bl.a. en 2,53 GHz P8700 C2D, 2 GB DDR3-1067, 14,1" WXGA+ 1440x900 LED, to grafikkort (HD3470/GMA 4500MHD), 320 GB HDD, Windows Vista Business / XP Business Downgrade samt alt det løse for små 11.000 rigsbananer. Mmmmm...
Hvis du skal bruge en krypteret forbindelse via 3G modemmet, skal du huske at undersøge om det understøttes.
Min far har en fujitsu laptop som blev købt med det formål at der var indbygget 3G modem i, men han kan ikke bruge det til at komme på intranettet på hans job, da det kræver en krypteret forbindelse, så nu sidder han med et usb-modem istedet for...
Min far har en fujitsu laptop som blev købt med det formål at der var indbygget 3G modem i, men han kan ikke bruge det til at komme på intranettet på hans job, da det kræver en krypteret forbindelse, så nu sidder han med et usb-modem istedet for...
#26 Umiddelbart kommer det vel an på hvilken kryptering man skal bruge, men mere ved jeg ikke... Desværre
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.