mboost-dp1
Til Salg: Drobo V2 + Droboshare - kun 3mdr. gamle.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg sælger det her to samlet... kun 3mdr. gamle med al original emballage.
Sælges grundet opgradering.
Drobo V2
http://www.hardware-store.dk/harddisk-kabinetter/h...
DroboShare
http://www.hardware-store.dk/droboshare/prod_1257....
Sælges KUN sammen... ikke hver for sig.
Seriøse bud modtages gerne...
/Allan
Sælges grundet opgradering.
Drobo V2
http://www.hardware-store.dk/harddisk-kabinetter/h...
DroboShare
http://www.hardware-store.dk/droboshare/prod_1257....
Sælges KUN sammen... ikke hver for sig.
Seriøse bud modtages gerne...
/Allan
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du vil sælge?
(Du skriver: grundet opgradering, men til hvad?)
Har nemlig selv tænkt på at købe en Drobo..
I øvrigt: Sælger du med/uden HDD?
(Du skriver: grundet opgradering, men til hvad?)
Har nemlig selv tænkt på at købe en Drobo..
I øvrigt: Sælger du med/uden HDD?
Den sælges uden diske...
Grunden til jeg sælger er fordi jeg vil opgradere og have en anden type NAS der supportere ISCSI fordi jeg vil til at rode med diskless server installs i en cloud configuration herhjemme...
Hastigheder aner jeg ikke... jeg har aldrig kørt benchmark på den... Men jeg har da kørt virtuelle maskiner, streamet film, musik, yada yada... uden nogen form for hiccups.
I kan i øvrigt her se hvilke apps der er udviklet til at køre på den via DroboSharen:
http://www.drobo.com/droboapps/index.php
Grunden til jeg sælger er fordi jeg vil opgradere og have en anden type NAS der supportere ISCSI fordi jeg vil til at rode med diskless server installs i en cloud configuration herhjemme...
Hastigheder aner jeg ikke... jeg har aldrig kørt benchmark på den... Men jeg har da kørt virtuelle maskiner, streamet film, musik, yada yada... uden nogen form for hiccups.
I kan i øvrigt her se hvilke apps der er udviklet til at køre på den via DroboSharen:
http://www.drobo.com/droboapps/index.php
#6 Jo! :-)
Men jeg føler altså man for relativt meget for mine penge.
Desuden kan man nu få en Drobo til knap 3500,- så den behøver ikke koste 5K fra ny
Men jeg føler altså man for relativt meget for mine penge.
Desuden kan man nu få en Drobo til knap 3500,- så den behøver ikke koste 5K fra ny
#8 vil ikke kloge mig alt for vildt, men på f.eks dustinhome.dk
kan man finde:
DATA ROBOTICS DROBO DR04DD20 - HARDDISK-ARRAY 3.264 kr
DROBO DROBOSHARE NETVÆRKSADAPTER 1.579 kr
I alt 4843,-
Ved så ikke om det er samme model som din, men det ser sådan ud for mig, og så kan man altså få dit setup for ca 5K fra nyt - beklager :-|
kan man finde:
DATA ROBOTICS DROBO DR04DD20 - HARDDISK-ARRAY 3.264 kr
DROBO DROBOSHARE NETVÆRKSADAPTER 1.579 kr
I alt 4843,-
Ved så ikke om det er samme model som din, men det ser sådan ud for mig, og så kan man altså få dit setup for ca 5K fra nyt - beklager :-|
#10 Tror du skal på dba hvis du vil have 4500 for dit setup, tror ikke folk her vil give "så meget".
Jeg vil ikke skambyde dig, derfor springer jeg selv fra, for hvis jeg kan få et nyt for 5K så skal vi altså et godt stykke ned i pris, men prøv på dba - guloggratis osv :-)
Jeg vil ikke skambyde dig, derfor springer jeg selv fra, for hvis jeg kan få et nyt for 5K så skal vi altså et godt stykke ned i pris, men prøv på dba - guloggratis osv :-)
Jamen det ved jeg ikke lige, men lad os sige du gerne vil have 4500 for dit setup, som måske er rimelig nok (hva ved jeg) så ville jeg som køber hellere give de sidste 500kr og få det helt nyt.
Seriøst, prøv dba :-)
Tror vi snakker 1000 - 1500 under "ny - pris" før der sker meget mere i denne tråd...
Seriøst, prøv dba :-)
Tror vi snakker 1000 - 1500 under "ny - pris" før der sker meget mere i denne tråd...
Der er adskillige forskelle. Som udgangspunkt vil jeg anbefale alle der skal købe hardware og læse op på dem.
Man kunne også spørge - hvad er forskellen på synology og qnap og thecus?
Drobo er bare et andet mærke der har haft en anden tilgang til at designe en NAS
1) Disk-enclosuren kan fx. kobles direkte til en PC uden om netværket. Ikke noget som de fleste vil finde interessant - men dog nogle
2) Stor udvalg af applikationer der kan køre på Drobosharen
3) BeyondRaid! Her er der en forskel... normalt vil man skulle have 2-3-4 diske af samme type fordi så godt som alle NAS boxe bruger konventionel RAID. Det vil sige... samme størrelse diske - og helst samme type for at undgå timingsproblemer på bussen. Data Robotics har til Droboen udviklet noget de kalder BeyondRaid... det er altså en metode hvorpå du kan smide 4 forskellige størrelse diske og forskellige mærker i NAS'en, og Droboen vil så selv kunne lave en struktur på tværs af de diske der sikre datasikkerhed.
Der er sikkert et hav af andre forskelle...
Har desuden alene i 2009 vundet følgende priser og anmærkelser:
September 17, 2009
ZDNet UK "Editor's Choice" Award
June 22, 2009
CRN "Emerging Technology Vendor"
June 18, 2009
Macworld Awards 2009 "Best Consumer Storage"
May 14, 2009
"Best Breakthrough Product" of Tech Ed 2009
May 12, 2009
TIPA Awards Winner: Best Storage Backup System
March 2009
PC Magazine "4.5 out of 5 stars"
Man kunne også spørge - hvad er forskellen på synology og qnap og thecus?
Drobo er bare et andet mærke der har haft en anden tilgang til at designe en NAS
1) Disk-enclosuren kan fx. kobles direkte til en PC uden om netværket. Ikke noget som de fleste vil finde interessant - men dog nogle
2) Stor udvalg af applikationer der kan køre på Drobosharen
3) BeyondRaid! Her er der en forskel... normalt vil man skulle have 2-3-4 diske af samme type fordi så godt som alle NAS boxe bruger konventionel RAID. Det vil sige... samme størrelse diske - og helst samme type for at undgå timingsproblemer på bussen. Data Robotics har til Droboen udviklet noget de kalder BeyondRaid... det er altså en metode hvorpå du kan smide 4 forskellige størrelse diske og forskellige mærker i NAS'en, og Droboen vil så selv kunne lave en struktur på tværs af de diske der sikre datasikkerhed.
Der er sikkert et hav af andre forskelle...
Har desuden alene i 2009 vundet følgende priser og anmærkelser:
September 17, 2009
ZDNet UK "Editor's Choice" Award
June 22, 2009
CRN "Emerging Technology Vendor"
June 18, 2009
Macworld Awards 2009 "Best Consumer Storage"
May 14, 2009
"Best Breakthrough Product" of Tech Ed 2009
May 12, 2009
TIPA Awards Winner: Best Storage Backup System
March 2009
PC Magazine "4.5 out of 5 stars"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.