mboost-dp1

V: Beskadet x60s

Gå til bund
Gravatar #1 - zacho
20. apr. 2009 19:31
Hej Newz'er!

Jeg overvejer lidt at sælge min x60s, som desværre var udsat for en mindre ulykke for ca. 3 - 4 måneder siden. Det der skete var at bærbaren røg på gulvet fra et sofabord, hvilket endte med at kabinettet flækkede lidt i den ene side, samt at en mindre flig af kabinettet røg af. Efter en måned endte det i at harddisken stod helt af. Dette dækkede IBM's garanti dog uden problem og nu køre den perfekt igen.

Maskinen har garanti til November i år, og har default specs pånær at der er kommet lidt flere ram i. (+1 GB)

IBM Thinkad x60s (1704-56G)
Intel Core Duo 1.66 GHz (L2400)
1.5GB ram
80GB 5200 RPM (HELT NY!)
12,1" (1024*768)
Netværk: 56K + 10/100/1000 Lan + Wireless (a,b) + Bluetooth + FPR + IR
Intel GMA 950
Windows Xp Pro
1,2 kg med 4 cells batteri

Derudover medfølger der også et 8 cells high-capacity batteri.

Jeg ved ikke helt hvad den er værd, efter kabinettet har fået sin lille skade, jeg vil prøve at uploade nogle billeder en af de næste par dage.
Men hvad vil I tro at den ville kunne sælges for?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
21. apr. 2009 10:53
hvor gammel er den ?
Gravatar #3 - zacho
21. apr. 2009 11:32
#2 den er fra 2006, så den bliver 3 år til november. Men lige for at understrege det, så betyder dens skader i princippet intet. Men tager nogle billeder senere i dag.
Gravatar #4 - zacho
21. apr. 2009 16:17
Gravatar #5 - Nextnx
21. apr. 2009 16:42
har du kvit på den?

Ellers udemærket focus på dine sokker i størrelse 41-45 ;-)
Gravatar #6 - amokk
21. apr. 2009 16:51
gå lidt længere væk fra motivet, så dit kamera kan stille skarpt, det er jo ikke til at se en skid på de billeder der...

er WLAN kun a,b eller er det ABG?
Gravatar #7 - zacho
21. apr. 2009 19:11
#5 haha, yep :D - TOTALT NIIICE!

#6 Synes jeg forsøgte alt, men mit lÅrte kamera magtede ikke at tage bedre. Vil prøve at få nogle bedre hurtigst muligt. Ang WLAN, så er jeg faktisk bange for det kun er AB, men er ikke sikker. Tjekker lige når jeg engang kommer hjem.
Gravatar #8 - zacho
21. apr. 2009 20:49
#6 - Den har også G kan jeg se.

IBM's specs liste
Gravatar #9 - Nextnx
22. apr. 2009 08:42
Måske mere interessant er om du har kvittering på den?
Gravatar #10 - mELIeha
22. apr. 2009 08:49
Han har en kvittering, et eller andet sted (Om ikke andet digitalt ved butikken), jeg ved i hvert fald at han er første og eneste ejer.

Det er vist min anden halvdel som står for faldet fra sofabordet, ang. Skaderne så er de ikke specielt voldsomme, hvilket de ekstremt dårlige billeder også bevidner - Men dog er de der :/ Jeg ville ikke have et problem med at bruge maskinen til hverdag med skaderne.
Det skulle være muligt at købe nyt plastik hvis man gerne vil skifte det ud.

Strømperne er ren og skær blær, han bruger i virkeligheden kun størrelse 28!
Gravatar #11 - Bjørn
22. apr. 2009 10:28
1000-1500 kr.
Gravatar #12 - zacho
22. apr. 2009 11:23
mELI har ret, jeg har kvitering et sted - ellers er den i hvert fald elektronisk eller hos Laptops.dk, Så det er ikke problemet.
Gravatar #13 - Nextnx
22. apr. 2009 13:29
Humm tja, jeg tror heller ikke at jeg ville give meget mere end #11 Bjørn er inde på.
1000-1500,-
Gravatar #14 - Bachy
22. apr. 2009 13:44
Altså, hvis ellers maskinen er fuldt funtionsdygtig, og de interne dele ikek har taget skade ved faldet, så er 1500,- måske et godt bud, man indgår jo trods alt en hvis risiko med en maskine der har overlevet et fald, ikke det helt vilde dog, men en lilel forøget risiko vil der jo være.

Noget andet er, jeg synes ikke jeg har kunnet læse hvorlænge siden det er at maskinen styrtdykkede :)

Jeg tænker på, hvis det nu er 3 - 4 mdr siden, og den har kørt fint siden da, så er der ikke så meget at betænke sig over, hvis det kun er 14 dage siden, så ville jeg svane lidt at vide om der opstår nykker :)

Men du må da selv have en ide om hvad du havde tænkt dig maskinen skulle koste, prøv at oplyse os om det, og måske ender det med en handel :)

*Breaking newz*

Jeg kan ikke læse, efter lige at have bladret op til toppen af siden kan jeg se der faktisk står højt og tydeligt at det er 3 - 4 mdr siden den styrtdykkede :)
Jeg beklager mine manglende læseevner, og håber i kan tilgive mig ?
Gravatar #15 - mELIeha
22. apr. 2009 14:07
Uden at ville give et kvalificeret bud, så er de 1000-1500 da umiddelbart noget i underkanten, taget i betragtning af hvad gamle halvdefekte/grimme X/T30-40 stykker bliver solgt for.
Det er de færreste funktionelle og nogenludne brugbare (Med tidssvarende software) bærbare computere der ryger for under 1.500-2.000kr, her tænker jeg på alt fra en T4x og frem.
En X60 er trodsalt ikke en gammel udbrændt maskine, men faktisk stadig en meget passende rejsebærbar.

Men prisen afhænger selvfølgelig af om der er nogen, og hvem, der vil købe grisen :)
Gravatar #16 - Bachy
22. apr. 2009 14:12
Jeg er rimlig enig med #15, men så igen, med laptop som har fået sig en kraftig stød/rystelse via et fald, ville jeg nok holde mig lidt tilbage med at byde alt formeget. Det kosmetiske rører mig en egentlig en pind, det kan lidt gaffatape klare .), det er som sagt lidt mere selve HW'en jeg måske er en smule bekymret for :)

Jeg er også enig i at en X60 ikke er nogen gammel og udbrændt maskine, faktisk sidder jeg lidt selv og er lun på den, aner så ikke om jeg vil kunne skaffe penge nok til at smide efter den, men fristende er det da ihvertfald :)
Gravatar #17 - zacho
22. apr. 2009 14:15
Jeg brugte maskinen i ca. 2 måneder efter den gik i stykker. - Ingen problemer. Indtil en dag hvor harddisken stod af, hvilket somsagt blev udskiftet af IBM, og siden den dag har der ikke været et eneste problem driftmæssigt.
Gravatar #18 - Bachy
22. apr. 2009 14:18
Ja, så mangler vi sådan set blot at du selv melder ud havd du havde forestillet dig af pris, så tror jeg den er ved at være ovnklar :)
Gravatar #19 - Nextnx
22. apr. 2009 15:03
Til det forbrug en X60 eller T40 måtte have, er det ikke den større forskel. Der er lidt dikkedar her og der men primært kun mere cpu.. og det er så det. (efter min behov)
Hvis maskinen har nok ram er der ikke den større forskel i oplevelsen, med mindre man direkte skal lege med noget vmware(etc).

Efter omstændighederne ligger jeg (efter min vurdering) stadig på 1000-1500,- jeg ville personligt tøve meget hvis det kom over dette men jeg står så heller ikke med det store behov for den.

Men så vel kommer det an på om det skal være et hurtig salg, eller om man kan vente på the one. Med 1000-1500,- er der en rimelig garanti, men over det, mindre, men måske ikke umuligt.

Du har husket at tænke på at dette er newz..
Gravatar #20 - zacho
24. apr. 2009 07:26
Nu var formålet med denne tråd ikke at sælge min bærbar, men mere det, at få en idé om hvad den ville kunne sælges for. Og hvis prisen ligger i den ende, som det lader til, så vil jeg hellere selv beholde den, end at sælge den.
Gravatar #21 - vandfarve
24. apr. 2009 08:03
#20 Jeg ville nok selv byde på bærbaren, hvis det ikke var for den skade, som jeg selv vurdere til at have en høj virkning på min "nytte" af bærbaren.

Uden skaden ville den nok sagtens kunne ryge for mellem 3-6.000 kroner, men når den skade er der, så vil jeg heller ikke selv give mere end 1.5-2.000 kroner for den. Jeg støtter derfor Nextnx' og andres udtalelser, fordi den skade har en rigtig stor betydning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login