mboost-dp1
V: Beskadet x60s
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej Newz'er!
Jeg overvejer lidt at sælge min x60s, som desværre var udsat for en mindre ulykke for ca. 3 - 4 måneder siden. Det der skete var at bærbaren røg på gulvet fra et sofabord, hvilket endte med at kabinettet flækkede lidt i den ene side, samt at en mindre flig af kabinettet røg af. Efter en måned endte det i at harddisken stod helt af. Dette dækkede IBM's garanti dog uden problem og nu køre den perfekt igen.
Maskinen har garanti til November i år, og har default specs pånær at der er kommet lidt flere ram i. (+1 GB)
IBM Thinkad x60s (1704-56G)
Intel Core Duo 1.66 GHz (L2400)
1.5GB ram
80GB 5200 RPM (HELT NY!)
12,1" (1024*768)
Netværk: 56K + 10/100/1000 Lan + Wireless (a,b) + Bluetooth + FPR + IR
Intel GMA 950
Windows Xp Pro
1,2 kg med 4 cells batteri
Derudover medfølger der også et 8 cells high-capacity batteri.
Jeg ved ikke helt hvad den er værd, efter kabinettet har fået sin lille skade, jeg vil prøve at uploade nogle billeder en af de næste par dage.
Men hvad vil I tro at den ville kunne sælges for?
Jeg overvejer lidt at sælge min x60s, som desværre var udsat for en mindre ulykke for ca. 3 - 4 måneder siden. Det der skete var at bærbaren røg på gulvet fra et sofabord, hvilket endte med at kabinettet flækkede lidt i den ene side, samt at en mindre flig af kabinettet røg af. Efter en måned endte det i at harddisken stod helt af. Dette dækkede IBM's garanti dog uden problem og nu køre den perfekt igen.
Maskinen har garanti til November i år, og har default specs pånær at der er kommet lidt flere ram i. (+1 GB)
IBM Thinkad x60s (1704-56G)
Intel Core Duo 1.66 GHz (L2400)
1.5GB ram
80GB 5200 RPM (HELT NY!)
12,1" (1024*768)
Netværk: 56K + 10/100/1000 Lan + Wireless (a,b) + Bluetooth + FPR + IR
Intel GMA 950
Windows Xp Pro
1,2 kg med 4 cells batteri
Derudover medfølger der også et 8 cells high-capacity batteri.
Jeg ved ikke helt hvad den er værd, efter kabinettet har fået sin lille skade, jeg vil prøve at uploade nogle billeder en af de næste par dage.
Men hvad vil I tro at den ville kunne sælges for?
Han har en kvittering, et eller andet sted (Om ikke andet digitalt ved butikken), jeg ved i hvert fald at han er første og eneste ejer.
Det er vist min anden halvdel som står for faldet fra sofabordet, ang. Skaderne så er de ikke specielt voldsomme, hvilket de ekstremt dårlige billeder også bevidner - Men dog er de der :/ Jeg ville ikke have et problem med at bruge maskinen til hverdag med skaderne.
Det skulle være muligt at købe nyt plastik hvis man gerne vil skifte det ud.
Strømperne er ren og skær blær, han bruger i virkeligheden kun størrelse 28!
Det er vist min anden halvdel som står for faldet fra sofabordet, ang. Skaderne så er de ikke specielt voldsomme, hvilket de ekstremt dårlige billeder også bevidner - Men dog er de der :/ Jeg ville ikke have et problem med at bruge maskinen til hverdag med skaderne.
Det skulle være muligt at købe nyt plastik hvis man gerne vil skifte det ud.
Strømperne er ren og skær blær, han bruger i virkeligheden kun størrelse 28!
Altså, hvis ellers maskinen er fuldt funtionsdygtig, og de interne dele ikek har taget skade ved faldet, så er 1500,- måske et godt bud, man indgår jo trods alt en hvis risiko med en maskine der har overlevet et fald, ikke det helt vilde dog, men en lilel forøget risiko vil der jo være.
Noget andet er, jeg synes ikke jeg har kunnet læse hvorlænge siden det er at maskinen styrtdykkede :)
Jeg tænker på, hvis det nu er 3 - 4 mdr siden, og den har kørt fint siden da, så er der ikke så meget at betænke sig over, hvis det kun er 14 dage siden, så ville jeg svane lidt at vide om der opstår nykker :)
Men du må da selv have en ide om hvad du havde tænkt dig maskinen skulle koste, prøv at oplyse os om det, og måske ender det med en handel :)
*Breaking newz*
Jeg kan ikke læse, efter lige at have bladret op til toppen af siden kan jeg se der faktisk står højt og tydeligt at det er 3 - 4 mdr siden den styrtdykkede :)
Jeg beklager mine manglende læseevner, og håber i kan tilgive mig ?
Noget andet er, jeg synes ikke jeg har kunnet læse hvorlænge siden det er at maskinen styrtdykkede :)
Jeg tænker på, hvis det nu er 3 - 4 mdr siden, og den har kørt fint siden da, så er der ikke så meget at betænke sig over, hvis det kun er 14 dage siden, så ville jeg svane lidt at vide om der opstår nykker :)
Men du må da selv have en ide om hvad du havde tænkt dig maskinen skulle koste, prøv at oplyse os om det, og måske ender det med en handel :)
*Breaking newz*
Jeg kan ikke læse, efter lige at have bladret op til toppen af siden kan jeg se der faktisk står højt og tydeligt at det er 3 - 4 mdr siden den styrtdykkede :)
Jeg beklager mine manglende læseevner, og håber i kan tilgive mig ?
Uden at ville give et kvalificeret bud, så er de 1000-1500 da umiddelbart noget i underkanten, taget i betragtning af hvad gamle halvdefekte/grimme X/T30-40 stykker bliver solgt for.
Det er de færreste funktionelle og nogenludne brugbare (Med tidssvarende software) bærbare computere der ryger for under 1.500-2.000kr, her tænker jeg på alt fra en T4x og frem.
En X60 er trodsalt ikke en gammel udbrændt maskine, men faktisk stadig en meget passende rejsebærbar.
Men prisen afhænger selvfølgelig af om der er nogen, og hvem, der vil købe grisen :)
Det er de færreste funktionelle og nogenludne brugbare (Med tidssvarende software) bærbare computere der ryger for under 1.500-2.000kr, her tænker jeg på alt fra en T4x og frem.
En X60 er trodsalt ikke en gammel udbrændt maskine, men faktisk stadig en meget passende rejsebærbar.
Men prisen afhænger selvfølgelig af om der er nogen, og hvem, der vil købe grisen :)
Jeg er rimlig enig med #15, men så igen, med laptop som har fået sig en kraftig stød/rystelse via et fald, ville jeg nok holde mig lidt tilbage med at byde alt formeget. Det kosmetiske rører mig en egentlig en pind, det kan lidt gaffatape klare .), det er som sagt lidt mere selve HW'en jeg måske er en smule bekymret for :)
Jeg er også enig i at en X60 ikke er nogen gammel og udbrændt maskine, faktisk sidder jeg lidt selv og er lun på den, aner så ikke om jeg vil kunne skaffe penge nok til at smide efter den, men fristende er det da ihvertfald :)
Jeg er også enig i at en X60 ikke er nogen gammel og udbrændt maskine, faktisk sidder jeg lidt selv og er lun på den, aner så ikke om jeg vil kunne skaffe penge nok til at smide efter den, men fristende er det da ihvertfald :)
Til det forbrug en X60 eller T40 måtte have, er det ikke den større forskel. Der er lidt dikkedar her og der men primært kun mere cpu.. og det er så det. (efter min behov)
Hvis maskinen har nok ram er der ikke den større forskel i oplevelsen, med mindre man direkte skal lege med noget vmware(etc).
Efter omstændighederne ligger jeg (efter min vurdering) stadig på 1000-1500,- jeg ville personligt tøve meget hvis det kom over dette men jeg står så heller ikke med det store behov for den.
Men så vel kommer det an på om det skal være et hurtig salg, eller om man kan vente på the one. Med 1000-1500,- er der en rimelig garanti, men over det, mindre, men måske ikke umuligt.
Du har husket at tænke på at dette er newz..
Hvis maskinen har nok ram er der ikke den større forskel i oplevelsen, med mindre man direkte skal lege med noget vmware(etc).
Efter omstændighederne ligger jeg (efter min vurdering) stadig på 1000-1500,- jeg ville personligt tøve meget hvis det kom over dette men jeg står så heller ikke med det store behov for den.
Men så vel kommer det an på om det skal være et hurtig salg, eller om man kan vente på the one. Med 1000-1500,- er der en rimelig garanti, men over det, mindre, men måske ikke umuligt.
Du har husket at tænke på at dette er newz..
#20 Jeg ville nok selv byde på bærbaren, hvis det ikke var for den skade, som jeg selv vurdere til at have en høj virkning på min "nytte" af bærbaren.
Uden skaden ville den nok sagtens kunne ryge for mellem 3-6.000 kroner, men når den skade er der, så vil jeg heller ikke selv give mere end 1.5-2.000 kroner for den. Jeg støtter derfor Nextnx' og andres udtalelser, fordi den skade har en rigtig stor betydning.
Uden skaden ville den nok sagtens kunne ryge for mellem 3-6.000 kroner, men når den skade er der, så vil jeg heller ikke selv give mere end 1.5-2.000 kroner for den. Jeg støtter derfor Nextnx' og andres udtalelser, fordi den skade har en rigtig stor betydning.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.