mboost-dp1

vurdering

Gå til bund
Gravatar #1 - adhdNeXTY
4. feb. 2010 14:09
Jeg har de her gfx: (stenalderfund) :-)
Hvilke er bedst?

Nvidia nVidia GeForce 9400GT 512 MB
Albatron Nvidia Geforce 8800 GTS
Nvidia Geforce 7950 GX2
Gravatar #2 - dkbooster
4. feb. 2010 14:27
Nvidia nVidia GeForce 9400GT 512 MB
Gravatar #3 - Norrah
4. feb. 2010 14:47
#2 på ingen måde.

#1 Hvilken version er dit 8800GTS 320MB 640mb?
Det er egentlig ret underordnet, men jeg ville vælge 8800GTS som det bedste.
Gravatar #4 - adhdNeXTY
4. feb. 2010 15:00
Hejsa
Det er et 512 mb
Synes altså også 8800 havde højere index end 9400, kan dog ikke tjekke det ligenu.
Gravatar #5 - gentox
4. feb. 2010 15:04
Her er en lille sammenligning af resultater, mellem 8800 GTS og 7950 GX2.
=on&prod[3136]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-cards-charts-2009-mainstream-quality-update-3/compare,1664.html?prod[3130]=on&prod[3136]=on

Og en oversigt over hvad de forskellige kort sådan ca. svarer til.
http://www.tomshardware.com/reviews/best-graphics-...
Gravatar #6 - vandfarve
4. feb. 2010 15:10
adhdNeXTY (4) skrev:
Hejsa
Det er et 512 mb
Synes altså også 8800 havde højere index end 9400, kan dog ikke tjekke det ligenu.

Så er 8800'erne helt klart bedre.

Bare for at uddybe det kan jeg fortælle, at en 8800GTS med 512 MB ram er baseret på en G92-chip, ligesom 9400GT'eren. Det vil faktisk sige, at 8800GTS'eren i høj grad kan sammenlignes med bl.a. 9800GT'eren (selvom den sidstnævnte måske er 5-15% hurtigere).

8800GTS'eren tilhører faktisk teknologisk 9000-serien, selvom navnet tilhører 8000-serien.

Nvidia (og Intel og AMD's CPU-afdeling) har aldrig været gode til det med navne. De har de bedste intentioner, men fucker altid logikken op...
Gravatar #7 - adhdNeXTY
4. feb. 2010 15:59
Hej alle
Det er nogle supergodesvar i kommer med.
Jeg har været overrasket over mit 8800, det er vel 2 år gammelt, men kører stadig alle nye spil i højste 1080p opløsning.
Win7 index er 6.8.
Har det noget at gøre md at det er et albatron?
Tak for svarene
Gravatar #8 - trylleklovn
4. feb. 2010 16:03
adhdNeXTY (7) skrev:

Nej.
Gravatar #9 - vandfarve
4. feb. 2010 18:28
adhdNeXTY (7) skrev:
Hej alle
Jeg har været overrasket over mit 8800, det er vel 2 år gammelt, men kører stadig alle nye spil i højste 1080p opløsning.
Win7 index er 6.8.
Tak for svarene

Alle Nvidias kort kommer fra den samme fabrik, TMSC.

Hvis man skal sætte svaret på dit spørgsmål på spidsen, så er den største forskel på de samme kort fra forskellige producenter én ting: Hvilket klistermærke der sidder på plastikken og hvilken papæske kortet bliver leveret i. Resten er dybest set ens ned til mindste komponent...
Gravatar #10 - Ronson ⅍
4. feb. 2010 18:43
Mig bekendt er der også tit forskel på køleren "producenterne" imellem
Gravatar #11 - vandfarve
4. feb. 2010 18:45
Ronson (10) skrev:
Mig bekendt er der også tit forskel på køleren "producenterne" imellem

Med AMD-kort vil jeg faktisk give dig ret, men ift. Nvidia-kort bruger mange (langt over 50%?) faktisk referencekølere.
Gravatar #12 - adhdNeXTY
4. feb. 2010 20:47
Hvs nogen af jer har et 8800, kan man så "compare" vores Win7 GFX index?

HVorfor købe et albatron GFX, hvis der ikke er nogen forskel fra et "alm" nvidia?
Gravatar #13 - XorpiZ
4. feb. 2010 20:51

Jeg har et 8800GT og scorer 6.9 i W7 testen.

Har forøvrigt samme erfaring som dig - at det er et fremragende kort, der ikke har problemer med de nye spil.. Ikke medmindre man insisterer på at spille i en 2560x1600 opløsning altså.
Gravatar #14 - adhdNeXTY
4. feb. 2010 21:04
arghh har kun 6.8 :p
Gravatar #15 - terracide
4. feb. 2010 21:20
vandfarve (9) skrev:
adhdNeXTY (7) skrev:
Hej alle
Win7 index er 6.8.
Tak for svarene

Alle Nvidias kort kommer fra den samme fabrik, TMSC.

Hvis man skal sætte svaret på dit spørgsmål på spidsen, så er den største forskel på de samme kort fra forskellige producenter én ting: Hvilket klistermærke der sidder på plastikken og hvilken papæske kortet bliver leveret i. Resten er dybest set ens ned til mindste komponent...

Gider du lade være med at sprede din uvidenhed mere, tak?!

Alle NVIDIA*s GPU bliverfabbet på TMSC, men ALLE deres kort (bortset fra et par få Gainward og andre "special" items) bliver lavet af Flextronics.

Terra - Vandfarve = IT-smølf
Gravatar #16 - vandfarve
4. feb. 2010 21:34
terracide (15) skrev:

Alle NVIDIA*s GPU bliverfabbet på TMSC, men ALLE deres kort (bortset fra et par få Gainward og andre "special" items) bliver lavet af Flextronics.

Uhh... Scary man.

Hvis du ikke har lagt mærke til det, så bruges ordet "grafikkort" udskifteligt med "GPU" og "kort" samt vice versa.

Pointen er stadig det samme, og der er som sådan intet ukorrekt i udtalelsen.

Jeg ser ikke det store problem. Gør du?
Gravatar #17 - terracide
4. feb. 2010 21:43
#16:
Et grafikort (GPU, RAM, PCB) bliver (for NVIDIA) lavet af Flextronics.

En underkomponent af grafikortet (GPU'en) bliver fabbet af TMSC....men en GPU er ikke noget graffikort.
Det mangler print, RAM, VRM's, CAP's ect)

Hvis du ikke kan se forskellen, så beviser du bare hvorfor du burde lukke ædespalten i IT-tråde...n00b.
Gravatar #18 - vandfarve
4. feb. 2010 21:49

Jeg har virkelig svært ved at forestille mig, hvordan du kan begå dig i den normale verden, hvis du får en blodprop, hver gang et ord eller sætning benyttes sprogligt forkert.

Hvis du er interesseret, så kan jeg vist godt skaffe dig gratis psykologhjælp. Mit fakultet vrimler med den slags "tilbud", og du vil sikkert udgøre en spændende case.

Interesseret?
Gravatar #19 - terracide
4. feb. 2010 21:53
#18:
Nice try, dumpap.

Problemet er ikke mig, det er dig og din udvidenhed som du ivrigt poster ud over newz.dk.

Det sker gang på gang på gang...og nogle folk kunne jo læse dit bræk og tro det passede...og så ville din uvidenhed sprede sig...og det er ikke positivt.

Men hvorfor prøver du at gøre mig til "synderen", når det er klokkeklart og tydeligt at det var dig der lagde lorten?

Terra - Megalomani..eller er du vitterligt bare snotdum?
Gravatar #20 - vandfarve
4. feb. 2010 21:56

Jamen, selvfølgelig har du ret, for det er jo stjerneklart.

Skal vi ikke bare blive enige om, at folks akkumulerede holdninger og handlinger med skræmmende præcision viser virkeligheden, og at du er i meget, meget dårlig vind på forum?

Til sidst, snuskebasse, så håber jeg, at du nyder denne interaktion, for det er interessant, at du fortsætter. Savner du ofte selskab?
Gravatar #21 - terracide
4. feb. 2010 21:59
#20:
Så du indrømmer at du tog fejl?
Det tog kun post #16 (taber forsøg på at vige udenom og lægge røgslør ud), post #18 (ren ad hominem og stadig ingen erkendelse af at du ikke vidste hvad du snakkede om) og nu post #20...et forsøg på at gøre mig til den "onde"...ved at påpege du ikke aner hvad du snakker om...

Næste gang, så bare hop til post #20...det bliver kun komsik når du ynkeligt og tamt forsøger at forvandle et selvmål til spillen "hellig"....n00b :)

Terra - 1/10...better luck next time...
Gravatar #22 - Ronson ⅍
4. feb. 2010 22:02
Og så ledes fik I spoleret endnu en tråd. Har desværre ingen præmie til jer :(
Gravatar #23 - terracide
4. feb. 2010 22:04
#22:
Tråden var død, manden havde fået et svar...men så kom vandfarve og spredte sin caffe-latte uvidenhed...og den slags skl tales imod...

Terra - Den der tier sammentykker...
Gravatar #24 - Systran
4. feb. 2010 22:09
terracide (23) skrev:
og den slags skl tales imod...

Så er det bare sjovt, at du åbenlyst er den eneste, der finder det vigtigt at rette. Right?
Gravatar #25 - vandfarve
4. feb. 2010 22:24
vandfarve (16) skrev:
terracide (15) skrev:

Uhh... Scary man.

Hvis du ikke har lagt mærke til det, så bruges ordet "grafikkort" udskifteligt med "GPU" og "kort" samt vice versa.

Pointen er stadig det samme, og der er som sådan intet ukorrekt i udtalelsen.

Jeg ser ikke det store problem. Gør du?

Godt nok. Det lader til, at der en stor efterspørgsel på en lille uddybning, og siden jeg har afsat fem gode minutter af min dag til dette, så er jeg indstillet på at forklare det, som du ikke forstår, bullergøj.

Endvidere, da vores beærede community af Newz.dk-brugere (Det er dig, flotte fyr Gnarfsan) er så glade for sjove bilanalogier, så vil det være oplagt at benytte en. Blot for ironiens skyld.

Hvis man spørger, hvilken "nationalitet" en en given bil har, lad os sige Volkswagen, eller hvor denne Volkswagen er produceret henne, så vil svarene givetvis lyde hhv. tysk og Tyskland. Korrekt.

Hvis man følger din logik, så er det forkert, fordi bilen er ikke 100% tysk - hverken produktionsmæssigt, oprindelsesmæssigt eller ejerskabsmæssigt.

Det afholder dog ingen fra at kalde Volkswagen for tysk, at fortælle at bilen kommer fra Tyskland, og endda være stolt af at den er produceret i Tyskland.

Hvem har så ret? Jo, det har begge parter, men siden det er besværligt at kalde VW for 5,9% statligt tysk, 37,4% porsche'sk og 17,7% udenlandsk, så hersker der en gældende diskurs (læs: enighed) om at kalde det tysk.
Dette er bare ejerskabsmæssigt. Spørgsmålet om, hvor bilen er produceret, er en lidt mere kompleks sag, da de formodentligvis bruger leverandører, der er bosiddende i +20 lande - hvis ikke mere!

Der er derfor ingen, der løfter et øjenbryn, når man lukker den halve sandhed ud, at Nvidias grafikkort produceres hos TMSC, da de naturligvis ikke gør det. Det er dog utroligt besværligt at forklare, hvor kortene så produceres henne, da TMSC, Flextronics og alle de andre leverandører selv har subleverandører, der bruger komponenter fra alle verdens fire hjørner.

Opsummerende må der derfor lyde, at man ofte benytter sig af små sproglige og faktuelle smutveje for at forklare kernen: Det er muligvis ikke helt korrekt, men det hjælper på den gensidige forståelse og kan bidrage til langt mere positivt, end det bidrager med negative ting.

Hvis vi alle skulle være 100% faktuelle korrekte, så er jeg sikker på, at verdenssamfundet ville bryde sammen - og det er til gengæld faktuelt.

Er det skåret nok ud i pap nu, siden du ikke forstod den foregående besked?

Ellers vil jeg trække mig tilbage og nyde dagens afsnit af How I Meet Your Mother. Den kan anbefales!
Gravatar #26 - trylleklovn
4. feb. 2010 22:36
vandfarve (25) skrev:
Ellers vil jeg trække mig tilbage og nyde dagens afsnit af How I Meet Your Mother. Den kan anbefales!

Fatter ikke hvad folk ser i den serie!
Gravatar #27 - vandfarve
4. feb. 2010 22:47
trylleklovn (26) skrev:
Fatter ikke hvad folk ser i den serie!

Det gjorde jeg heller ikke, da alle snakkede om Scrubs for snart 2 år siden. Jeg gav den dog en chance, og så var jeg solgt efter at have set tre afsnit i træk.

Hvis du gør det med HIMYM, og hvis du ikke kan lide den stadig, så skylder jeg en øl*.

*Du har sikkert set den noget overstadige første sæson, så prøv gerne anden som er meget sjovere i mine øjne. Men ja, øllen gælder stadig.
Gravatar #28 - trylleklovn
4. feb. 2010 22:50
vandfarve (27) skrev:
Det gjorde jeg heller ikke, da alle snakkede om Scrubs for snart 2 år siden

Fatter heller ikke hvad folk ser i scrubs. Min kæreste tvinger mig til at se afsnit af det (aka hun har fjernbetjeningen og jeg orker ikke at rejse mig) og jeg synes stadig det er komplet uinteressant.

Har kun set en smule af How i met your mother, af det de nu har sendt på tv3 eller hvor den kører.
Gravatar #29 - adhdNeXTY
5. feb. 2010 00:28
kan jeg lukke tråden?
Gravatar #30 - Woller
5. feb. 2010 01:08
ja, skriv ikke i den i 14 dage
Gravatar #31 - Norrah
5. feb. 2010 08:24
Uhh uhh, Terracide, do me now, do me!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login