mboost-dp1

Bedste gratis virus-program plus firewall...

Gå til bund
Gravatar #1 - CoolFlash
14. nov. 2003 20:51
Sidder her med en makker der lige har købt ny spand, som mangler lidt præventiv guf.

Hvad er jeres bud på det bedste gratis virusprogram plus gratis firewall??
Gravatar #2 - Pally
15. nov. 2003 11:07
Til hvilket OS?
Gravatar #3 - TWFH
15. nov. 2003 12:34
Tjah, til XP er jeg godt tilfreds med AVG (www.grisoft.com) til vira og ZoneAlarm til firewall... Folk der anbefaler ZoneAlarm Pro, skal lige tænke på at programmet, såfremt man ikke bare rykker det et eller andet sted fra, koster penge.
Gravatar #4 - CoolFlash
15. nov. 2003 17:03
Det er til XP. Men der er lige meget nu. Vi kunne ik vente på svar (utålmodighed er også en dyd :P) og smækkede AVG og Zonealarm på. Lækkert nok at du havde samme prioteter #3 -_-

Tak for rådet...
Gravatar #5 - Pally
15. nov. 2003 21:20
Smid osse AdWare på (check www.spywarefri.dk for link). Og hvis du er helt paranoid så registrer TrojanHunter (find link samme sted)
Gravatar #6 - Cyrack
16. nov. 2003 10:10
Eller "Spybot - Search & Destroy", den kan også imunisere computeren så de fleste bots ikke kan installere sig selv...
Gravatar #7 - mikbund
16. nov. 2003 13:47
Nogen der så ved om man kan få en gratis mailvirusscanner til exim(SMTP) (linux)
Gravatar #8 - Yasw
16. nov. 2003 14:04
Nu spørger jeg så bare lige om noget...

Er ZoneAlarm overhovedet nødvendigt eller er det egentlig ret ligegyldigt om man har det eller ej? Mit indtryk er bare at hvis en hacker/cracker (whatever) endelig vil ind på ens maskine, så skulle ZoneAlarm være ret nemt at komme udenom. Iøvrigt så skulle de fleste routere snuppe hvad der kommer ind af dumme forespørgelser fra robotter og lignende. Eller har jeg misforstået something?
Gravatar #9 - garfield
16. nov. 2003 19:15
#8:

Hvis man er bag en NAT-boks er man godt hjulpet på vej i forhold til dem der sidder med en IP direkte på nettet. Begge dele kan være tilfældet når man sidder bag en router, så den er lidt svær at svare på. Der hvor ZoneAlarm bl.a. hjælper, er at den forhindrer programmer der har fundet vej til din computer via fx email, i at lytte eller sende på nogen porte selv (medmindre man giver adgang til det). Sådanne programmet kan dog nok stadigt sende sig selv videre, hvis de benytter programmer der allerede har adgang af firewallen, som det fx let kunne tænkes Outlook havde.
Gravatar #10 - Yasw
16. nov. 2003 20:21
#9 - Okay, men de fleste af den slags programmer bliver jo somregel snuppet af Ad-aware, ens anti-virus eller ganske simpelt ens sunde fornuft :)
Gravatar #11 - garfield
16. nov. 2003 21:51
Ja, og det sidste burde være til nok til at forhindre mindst 99% af det hele.
Gravatar #12 - Infophreak
19. nov. 2003 01:34
Personligt har jeg rigtig gode erfaringer med Kerio Personal Firewall v2 til Windows. v4 derimod *shudder*. Jeg tror, at jeg venter mindst et halvt år på, at de får udryddet de værste bugs og får gjort det UI mere poweruser-venligt.

v2 er nok desværre forsvundet fra www.kerio.com, men så var det jo heldigt, at jeg gemte 2.1.5 på harddisken før de "opgraderede" deres produkt.

Zonealarm brød jeg mig overhovedet ikke om. Alt for primitivt til min smag. Jeg vil have lov til at sætte avancerede options per applikation, port og remote adress.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login