mboost-dp1

Fra cd til mp3

Gå til bund
Gravatar #1 - Wombat
6. nov. 2003 23:27
Hej hej
Jeg har været ude og købe en mp3 afspiller og den også er fint nok med hvad for program er bedst til at lave cd format om til mp3.
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
6. nov. 2003 23:50
Jaa, det bedste er Easy CD-DA

Det er et rart program :)
Gravatar #3 - Gruesome
6. nov. 2003 23:56
Jeg kan godt lide CDex.
Gravatar #4 - TWFH
7. nov. 2003 05:54
#2: Du vil nok finde at der er delte meninger om, hvilket program er "det bedste" :)

Har selv, ligesom Gruesome, fundet mig godt til rette med CDex, det er overskueligt og funktionelt, og jeg er især glad for filnavngivningssystemet grundet min personlige indeksering, men har dog ladet mig fortælle at den funktion, men ikke resten af programmet, kan virke afskrækkende på uerfarne brugere.
...
Gravatar #5 - steffen.larsen
7. nov. 2003 06:49
Jeg kan helt klart også anbefale CDex - det bedste ripper program jeg har prøvet, og det er endda gratis. :)
Gravatar #6 - Raenil
7. nov. 2003 08:01
Audiograbber er godt til mit forbrug.
Det undre mig, at du slet ikke spørger til hvilket codev der er godt - jeg vil foreslå LAME.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
7. nov. 2003 12:19
Bruger Musicmatch Jukebox. Fordi det er nemt og virker perfekt.. Mht. til kvaliteten, Using MusicMatch Jukebox for Quality MP3's (a la MMJB vs LAME).

Så det kan jeg anbefale.
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
7. nov. 2003 12:46

"Jeg har været ude og købe en mp3 afspiller"

Kan ikke helt se hvad han skal med LAME så :D
Gravatar #9 - DUdsen
7. nov. 2003 15:31
#8 LAME er en af de, hvis ikke den bedste MP3 encoder.
CDex er så en wrapper omkring LAME og et ripperprogram.
Bladeenc skal man holde sig fra.
Gravatar #10 - TWFH
7. nov. 2003 15:45
#7: Nu spørger jeg måske lidt dumt, men MMJB er vel heller ikke andet end en wrapper, og når manden i artiklen påpeger at resultaterne med LAME og og MMJB er så godt som identiske, kunne man så ikke fristes til at tro at det rent faktisk var det samme, dvs. at MMJB bruge LAME til encoding?
Desuden virker CDex mindre "smart" design-wise.
Gravatar #11 - Yasw
7. nov. 2003 17:01
CDex kan jeg også kun anbefale. Den har tilsyneladende heller ingen problemer med diverse CopyControls ;)
Gravatar #12 - Ronson ⅍
7. nov. 2003 17:44
#10: Som jeg læser det er de ikke identiske (så det kan jo ikke være LAME) men så ens at det sagtens kan betale sig at bruge MMJB.

Hvis du mener popsmart, så kan jeg godt forstå hvad du mener, men det eneste man lægger mærke til når man ripper en CD, er evt. indtastning (hvis den ikke finder data fra CDDB) og hvilke numre man vil kopiere.

Hvis du mener at det er smart på en positiv måde, så er det vel ikke smartere end så mange andre programmer? :)
Gravatar #13 - Plimm3r
8. nov. 2003 17:21
Jeg bruger EAC og har gjort det i lang tid. Til encodningen bruger jeg (self.) LAME. Jeg har meget svært ved at se hvordan det kan blive lettere end EAC, marker - F5, så ruller den afsted.
Gravatar #14 - TWFH
8. nov. 2003 19:40
#11: Ja, det afhænger jo så lidt... CDex kan f.eks. ikke læse min nye Maiden-skive, men Media Player kan sjovt nok godt "rippe" den til WMA, som jeg dog mistænker den for bare at kopiere fra et sted på "CD'en", som jeg ikke har umiddelbar adgang til.

#12: Nej, jeg syntes det virker "smart" på en prangende og træls måde. Det er lidt svært at forklare, men jeg bryder mig i hvert fald ikke om det. Lader i øvrigt til at MMJB benytter sig af MP3PRO, og ikke LAME.
...
Gravatar #15 - Ronson ⅍
9. nov. 2003 02:50
#14: MP3PRO? En encoder med det navn? For det er i hvert fald ikke MP3Pro formatet man får det ud i.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login