mboost-dp1

Hvordan med virus og outlook express

Gå til bund
Gravatar #1 - Danneck
26. sep. 2003 18:35
Hej

Jeg er i tvivl om jeg kan få virus på computeren ved at åbne en virusbefængt email i outlook uden at jeg rent faktisk åbner den vedhæftede fil?
Gravatar #2 - Pally
29. sep. 2003 11:20
Slå Preview-pane fra i Outlook.
Gravatar #3 - DUdsen
29. sep. 2003 11:33
som du kan læse mellem linuerne i #2 kan du godt få virus uden at du bevidst kører vedhæftede filer!
oe indbyggede html fremviser afvikler gadeligt kode der er embeddet ind i html teksten og er sårbar over for alle IE bug's
Gravatar #4 - Infophreak
2. okt. 2003 06:50
Du kan også prøve at deaktivere stort set *al* scripting i IE. Det forhindrer også outlook (express) i at være virusspreder (og gør IE stort set ubrugelig, men det er så et valg, man må tage, hvis man ikke vil spamme hele ens adresseliste med trojanere og få ens eget system kompromiteret).

Eller du kan også bare prøve at kvitte den dårlige vane (OE) og finde et ordentligt mailprogram, der slet ikke *kan* eksekvere vedhæftede filer automatisk...
Gravatar #5 - <3Thinkpads
2. okt. 2003 07:57
#4:
Hvad anbefalder du, sidder selv med Outlook og er lidt træt af det.
Gravatar #6 - Cyrack
2. okt. 2003 08:40
Thunderbird er et godt mailprogram, jeg bruger det selv, og det lever op til de basale mail-behov jeg har. (modtage/læse/sende)
Gravatar #7 - DUdsen
2. okt. 2003 10:38
#4 den gang jeg stadig andvendte windows var det eudora og pegasus til mail og agent til news!
Jeg ved ikke om det har ændret sig idag men se da på dem!
Gravatar #8 - Raenil
2. okt. 2003 11:06
Imponerende nok er langt de fleste (i omegnen af 99,997%) ormeangreb på IE platformen sket pga upatchede systemer. Så en mulig løsning kan være at holde den opdateret. En god virusscanner.

Flere vil sikkert give mig ret i at det er lappeløsninger, men det gør det muligt at køre outlook / outlook ekspres med rimelig ro i maven.
Gravatar #9 - DUdsen
2. okt. 2003 12:07
#8 pt er der urettede bug's i IE der tilader fremmede at ekskvere kode på folks maskiner!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login