mboost-dp1

Lyd fra DVD drev

Gå til bund
Gravatar #1 - quincy
29. dec. 2004 11:55
Jeg har problemer med lyden fra mit ASUS DVD drev. Der er ingen problemer med billedet, men lyden hakker. Der er ingen problemer hvis jeg hører CD fra min CD-ROM drev. Jeg kører XP og har et Soundblaster Audigy kort, er der nogen der har en idé om hvad der er galt ??
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
29. dec. 2004 13:44

Er det når du ser film?

Men det er nok mere din computer der ikke er kraftig nok, end det er dit drev. Data er jo data.

Fortæl os om maskinen...
Gravatar #3 - quincy
29. dec. 2004 14:22
Det er ikke fordi computeren ikke er kraftig nok, det har virket tidligere. Maskinen er en P4 3Ghz, med et 256MB Radeon kort. Der er problemer både på DVD film og på almindelige lyd CD´er. DVD´en er tilsluttet med et direkte lydkabel til soundblaster kortet. Nogen idéer ??
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
29. dec. 2004 17:29

Er det sådan at lyden stopper et stykke tid, også fortsætter hvor den slap. Eller muter den lyden i en periode?
Gravatar #5 - quincy
29. dec. 2004 18:20
Den hakker i lyden og skratter lidt. Nu har jeg prøvet at noget af en DVD film over på harddisken. Når jeg kører det fra harddisken er der ingen problemer. Godt billede i fuldskærm og perfekt lyd.
Gravatar #6 - amokk
30. dec. 2004 15:09
check om ultraDMA er slået til for dit drev... (inde i device manager)

audio kablet fra DVD til lydkort bruges ikke til noget, det kan du lige så godt fjerne (lydens data går gennem IDE kablet)
Gravatar #7 - quincy
30. dec. 2004 20:53
Nu har jeg deaktiveret digital lyd afspilning fra mit DVD drev, det har løst problemet.

Tak for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login