mboost-dp1
100% Poweroff ved shutdown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har også lagt mærke til, at keyboardet og musen stadig lyser på min lille C3-server, selv når den er slukket. På min desktop-PC er alt slukket. Måske er det bare sådan på nogle systemer, men jeg har faktisk ikke tænkt yderligere over det. Det kunne godt tænkes, at der findes en BIOS setting :)
Hvis du skal have 100% poweroff ved shutdown så skal du slukke på knappen der sidder på strømforsyningen. Har du ikke sådan en skal du slukke på stikkontakten.
Idéen med at computeren ikke er helt slukket er at den kan tænde hvis man trykker på keyboardet, bruger musen, hvis modem'et ringer eller på et defineret tidspunkt.
Kig i din APM powermanagement konfiguration om der ikke står at computeren tændes når du trykker på keyboardet, det er samme sted du slår det fra.
Idéen med at computeren ikke er helt slukket er at den kan tænde hvis man trykker på keyboardet, bruger musen, hvis modem'et ringer eller på et defineret tidspunkt.
Kig i din APM powermanagement konfiguration om der ikke står at computeren tændes når du trykker på keyboardet, det er samme sted du slår det fra.
Et andet godt alternativ, hvis man gerne vil have at der er helt slukket for alt ens edbudstyr når man lukker pc'ere. Er at købe en strømskinne.
#1 læs din motherboard-manual og se bort fra #2-4
Der er sikkert en jumper på dit motherboard som hedder USB power eller noget i den stil, og her kan du vælge om USB skal få strøm fra den alm. 5volt kanal i PSUen eller om den skal få strøm fra PSUens standby 5volt kanal. Det er med garanti ikke noget der kan ændres i BIOS, da det er den fysiske forbindelse af ledningerne i PCen der ændres på ved at flytte jumperen
i øvrigt kan der også være forskel på de USB porte der sidder bag på maskinen, og så dem der sidder i fronten osv. - det er tit der er standby strøm på de bagerste men ik på dem foran
Der er sikkert en jumper på dit motherboard som hedder USB power eller noget i den stil, og her kan du vælge om USB skal få strøm fra den alm. 5volt kanal i PSUen eller om den skal få strøm fra PSUens standby 5volt kanal. Det er med garanti ikke noget der kan ændres i BIOS, da det er den fysiske forbindelse af ledningerne i PCen der ændres på ved at flytte jumperen
i øvrigt kan der også være forskel på de USB porte der sidder bag på maskinen, og så dem der sidder i fronten osv. - det er tit der er standby strøm på de bagerste men ik på dem foran
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.