mboost-dp1
5,25" diskettedrev
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Problemet består i at maskinen (en 133 Mhz. med win98) ikke har noget diskettedrev, men windows tror at den har et 5,25" diskettedrev. I BIOS er drev A instillet til at være: None.
Det mærkelige er at overnævnte drev, som sagt ikke er et diskettedrev, men i virkeligheden mit Asus cd-rom drev.
Hvorfor gør den det, og hvordan kan jeg få den til at lade vær?
Det mærkelige er at overnævnte drev, som sagt ikke er et diskettedrev, men i virkeligheden mit Asus cd-rom drev.
Hvorfor gør den det, og hvordan kan jeg få den til at lade vær?
Er der ikke en function der hedder noget med "Report no floppy to Windows" i din BIOS, et eller andet sted?
---------------
Ved nærmere eftertanke, er det ikke sikkert, at den er der, for der er ikke alle BIOSer der har den function.
---------------
Ved nærmere eftertanke, er det ikke sikkert, at den er der, for der er ikke alle BIOSer der har den function.
Et forslag kunne være at definere drevet i DOS. Aner ikke om det virker men det er da et forsøg værd. Det er noget med MSCDEX der skal stå i din autoexec.bat fil, der skal vist også tilføjes noget i CONFIG.sys. Snup evt. en anden comp med windows 98, og lav en boot disk. Så står der i de tilsvarende filer på disketten, hvad du skal skrive i dine filer...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.