mboost-dp1

Access is denied ??

Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
1. sep. 2004 15:11
Jeg har lige været ud for at skulle formatere min HD da en driver fuckede op i mit system og derved gjorde at jeg ikke kunne starte maskinen op igen. Hverken i normal eller fejlsikret tilstand...
Anyways... Før formateringen havde jeg 2 brugere oprettet, den ene som Admin og den anden som Limited.
For god ordens skyld har jeg altid placeret min My Documents-folder på en anden HD i tilfælde som dette hvor lortet går i udu...
Nu er mit problem bare at jeg ikke kan få adgang til min My Documents-folder mere.
Jeg får en fejl hvori der står at "Access is denied"

Nogen der kan et lille trick de vil dele med mig?

P.f.t.

/Ju9or
Gravatar #2 - amokk
2. sep. 2004 09:02
log ind som administrator, og du har adgang til alles mapper
Gravatar #3 - Ju9or
2. sep. 2004 09:59
Nej - desværre...
Jeg har installeret WinXP fra scratch og jeg har ikke ændret noget. Idet XP starter op burde jeg jo allerede være logget ind som Admin, men jeg har ikke adgang til mappen...
Gravatar #4 - Bubel
2. sep. 2004 10:51
Det er lidt noget gris.
Win XP bruger nøgler, så hver bruger knyttes til en nøgle.
Hvis du formatterer og opretter de samme brugere har de ikke de rigtige nøgler til mappen.

Som Administrator skulle du gerne kunne overtage ejerskabet af mappen.
Højreklik på mappen og vælg deling og sikkerhed... klik på sikkerhed fanen og klik på advanceret

Klik på ejer og klik på den bruger der skal have adgang til mappen.
Ving af i Erstat ejer af underbeholder og objekter og tryk ok.
Gravatar #5 - Ju9or
2. sep. 2004 13:16
Jaeh...
Jeg kan højreklikke og vælger 'Sharing and security...'
Der kommer en mappe op med 3 faneblade 'General', 'Sharing' og 'Customize'
Det eneste faneblad der har en Advanced-option er 'General'. Det eneste jeg kan vinge af under advanced-option er 'Archive and Index attributes' og 'Compress or Encrypt attributes' ...

So now what? :o)
Gravatar #6 - carb
2. sep. 2004 15:29
Hvis problemet er at mappen er krypteret af en tidligere bruger på XP, som ikke eksisterer mere, så er der mig bekendt ikke noget at gøre. Med mindre du kender nogle NSA tricks selfølgelig.

Hvis den ikke er krypteret så burde du, som 2&4 har sagt, kunne overtage den som admin.
Gravatar #7 - Ju9or
2. sep. 2004 15:56
...den er ikke krypteret... :(
Gravatar #8 - carb
2. sep. 2004 16:07
Jeg ved hvad jeg selv ville gøre, men ved ikke om du har den mulighed.

Jeg ville boote op i linux, og se om jeg kunne få adgang til mappen derfra. Og hvis jeg kunne så kopiere den over på min FAT partition. (evt kun kopiere indholdet, så nissen ikke flytter med)
Gravatar #9 - Ju9or
2. sep. 2004 17:08
He he... Ja - men nu har jeg ikke liiiige den store erfaring med Linux :o)
Gravatar #10 - amokk
2. sep. 2004 18:03
well, log ind i safe mode, der kan du selv skrive hvem du vil logge ind som, i stedet for at vælge de brugere du selv har alvet.

så skirver du bare administrator, og det password du valgte under installationen, og så har du adgang til mappen
Gravatar #11 - carb
2. sep. 2004 18:59
I stedet for linux kan du også bruge 'NTFS Reader for DOS' http://www.ntfs.com/products.htm

Det kræver dog stadig at du har en FAT patition, at kopiere dine data over på.

Jeg har selv brugt programmet på et tidspunkt og det er nemt at gå til. (semi-grafisk brugerflade)

Hvis du 'tømmer' indholdet af mappen på denne måde, burde du kunne omgå windows' opfattelse af hvad du må og ikke må.

good luck
Gravatar #12 - amokk
2. sep. 2004 19:42
#8 og #11 hvorfor begynde at gøre en kæmpe sag ud af et banalt problem? i forvirrer jo bare manden
Gravatar #13 - Viperaberus
2. sep. 2004 20:09
Så vidt jeg husker skal man ha' aktiveret "fil og printer deling" i WinXP før den omtalte "Sikkerhed" fane kommer frem. (#6)
Jeg er dog ikke 100% sikker!
Gravatar #14 - amokk
2. sep. 2004 20:18
#13 nej det er krydset under Folder options-> View -> Use simple file sharing som skal fjernes - MEGET malplaceret
Gravatar #15 - Viperaberus
2. sep. 2004 20:26
OK, fair nok... Jeg kunne bare huske der var en relation imellem dem af en eller anden årsag ;)
Gravatar #16 - Ju9or
6. sep. 2004 04:10
#14 Youp - der var den. Og jeg fik overtaget rettighederne til mappen.
Mange tak :o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login