mboost-dp1

Acer Ferrari Laptop?

Gå til bund
Gravatar #1 - Vassago
16. aug. 2006 09:19
Håber der er nogen der kan hjælpe mig et lille problem.

Jeg købte for år tilbage en Acer Ferrari 3000LMi laptop. Den stod af for noget tid siden - og jeg fik skiftet bundkortet. Under den reperation er der så åbentbart gået noget galt. Jeg har i i hvert fald kun 384MB ram i stedet for de 512 som der skulle være.

Der gør egentligt ikke så meget, for jeg har et ny 512MB modul der skal i. Hvilket så frigører et 256MB modul - som jeg så gerne vil bruge i stedet for de 128MB (som ikke sidder sammen med det andet modul)...

Mit spørgsmål er så:
Kan man overhovedet skifte de 128MB eller sidder de onboard på Acers motherboard - og hvis man kan skifte dem, er det så til at finde ud, ville jo nødig sidde med 400 skruer og andre løsdele der ikke er til at sammensætte.
Gravatar #2 - svappe
16. aug. 2006 10:12
#1 Vassago
De fleste motherboards understøtter ikke forskellige mængder af ram. Som regel skal de køre i par. 128/128, 512/512 etc.

Det med rammene kan eventuelt skyldes at den bruger dem til grafik? - en del bærbare har ikke særskilt grafik kort, men tager af system ram.

Jeg har aldrig selv roddet med en bærbar, så det rent tekniske håber jeg der er andre til :)
Gravatar #3 - Vassago
16. aug. 2006 10:38
#2: jeg ved at Ferrarierne ikke deler ram med grafikkortet - og forhandleren sagde at det ikke var noget problem at køre med forskellige moduler - det hører vist fortiden til :)
Gravatar #4 - buch
16. aug. 2006 15:43
Du kan sagtens køre med forskellige moduler, det har jeg gjort i alle mine bærbare. Men du er vel opmærksom på at du ikke kan smide ram fra en stationær computer i?
Gravatar #5 - Vassago
16. aug. 2006 20:09
jo jo :) har købt de rigtige moduler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login